Bo en Eline in NYC & Florida

Day 11: Kissimmee - Orlando

Ook voor vandaag was slecht weer voorspelt en helaas was dit ook het geval. De lucht zat potdicht, maar die 30 graden maakt het toch nog erg aangenaam. We gaan vandaag naar Universal Island of Adventures. Het is een stuk drukker in deze Universal dan 4 dagen geleden, maar het is nog wel te overzien. Meer dan 20 minuten hoeven we nergens te wachten en we kunnen ons voorstellen dat dit wel eens erger kan zijn. We lopen het hele park door en doen bijna alle attracties, we slaan alleen de Jurassic River attractie over waar mensen echt HELEMAAL doorweekt uitkomen, daar hadden we weinig zin in.. We lopen nu nog eens rustig rond door het Harry Potter gedeelte, het ziet er echt heel erg graaf uit! We gaan in de toverstokken winkel (Olivanders) waar Olivander himself een special stok uitzoekt voor iemand en je kan ze natuurlijk zelf ook kopen (voor een hoop $$) we slaan het even over maar halen wel een groot glas frozen Butterbeer. Een drankje dat ook in de Harry Potter verhalen voorkomt. Het smaakt een beetje naar toffees. Dit is ook het enige wat we in het park kopen, het is echt bizar hoeveel restaurants en gift-shops er zijn en hoeveel mensen hier ook daadwerkelijk gebruik van maken. Het is heel normaal om met bekers van meer dan een liter door het park te lopen. Als echte Hollanders hebben wij ons eten en drinken gewoon braaf meegenomen in onze rugzak ;) Als we aan het eind van de middag alles gedaan en gezien hebben lopen we nog even terug naar Universal Studio's om nog 1 show mee te pikken die we zaterdag overgeslagen hebben en lopen dan in de regen terug naar de auto.

Het is de 3e keer vandaag dat er een korte bui is, maar ze zijn maar kort en eigenlijk best verfrissend, door de warmte ben je toch zo weer droog. Maar ‘Florida, the sunshine state' is helaas een beetje ver gezocht vandaag. Eenmaal terug in de villa ruimen we de boel op en pakken de koffers weer in, morgen gaan we ons heerlijke stulpje verlaten. De regen valt ondertussen net als gisteravond weer met bakken uit de hemel, dus het geplande mini-golfen op een geweldig gaaf complex moeten we helaas skippen. We rijden dus naar Outback en eten daar net als 2 jaar geleden weer erg lekker. Als appetizer nemen we de Blooming Union waar ze het op het Florida/Amerika forum vaak over hebben maar Eline vind het echt niet lekker en voor Bo is het veel te veel. Zonde! Onderweg naar de villa kopen we poncho's voor morgen in Bush Gardens (er wordt helaas weer regen voorspeld) en een grote zak ijs voor in onze koelbox. Bo plet onderweg naar huis nog bijna een slang die de weg aan het oversteken is waarna we naar de grond blijven staren als we naar de voordeur lopen.. brrr er zal opeens zo'n beest voor je in teenslipper gestoken voeten liggen!!

(FOTO'S KOMEN NOG)

marga

Gaaaaf zeg

marga

kan je die slang niet meenemen