Bo en Eline in NYC & Florida

Day 3: Seattle

Na een rare nacht; we zijn beide klaar wakker om 4 uur, maar besluiten maar om nog een poging te doen om verder te slapen. Uiteindelijk is Eline om 6 uur wakker en heeft Bo nog iets langer kunnen slapen. Om 7 uur staan we op om te douchen en te kijken wat we vandaag gaan doen.

Het regent vandaag, maar dat is iets wat je kan verwachten van Seattle in september. We trekken een jas aan en lopen naar Pike Place Market. Hier is het nog hartstikke rustig. We halen een Tai Chi Latte voor Bo en een Cappuccino voor Eline bij de Starbucks en lopen Pike Place Market op. Hier lopen we wat rond en zien we de vissen door de lucht vliegen. Het is eigenlijk niet zo groot als we verwachten, dus voor we het weten zijn we alweer aan de andere kant.

We lopen verder naar de publieke bibliotheek die ontworpen is door de Nederlander Rem Koolhaas. Het is een erg apart gebouw en we pakken alle knalgele roltrappen naar boven. Leuk om gezien te hebben.

Hierna lopen we verder naar het hoogste gebouw van de stad, we pakken de lift naar de 78e verdieping, maar helaas staat de toren in de wolken en zien we dus niks.

We lopen verder naar de oudste wijk van Seattle waar een grote boekwinkel zou moeten liggen. Helaas is hij verhuisd en hebben we dus pech.

We lopen nog wat rond en komen uiteindelijk weer bij ons hotel uit. Het is gestopt met regenen en de zon schijnt zelfs, dus we besluiten de monorail te pakken naar de Spaceneedle en het Experience the Music Project. Binnen no time staan we bij de Spaceneedle, we hadden het hier druk verwacht, maar er was niks te doen. Het toeristenseizoen is duidelijk voorbij. We gaan naar boven en hebben een prachtig en helder uitzicht over Seattle. We maken een hoop foto's en lopen wat rond.

Hierna gaan we naar het Experience the Music Project, wat een soort van museum is. Er is een expositie over Jimi Hendrix, een heleboel gitaren, en ruimtes waar we zelf muziek kunnen maken. We vermaken ons hier prima!

We konden ook nog een half uurtje het Science fiction museum in, wat ook wel grappig is!

We lopen nog wat rond in het winkeltje en pakken dan de monorail weer terug naar downtown. We besluiten te eten bij de Cheesecake factory, een restaurant dat we kennen uit the Big Bang Theory (een comedy serie die we volgen). We eten hier onze eerste Amerikaanse hamburger, wat erg lekker is, maar zo groot dat Eline hem niet eens op kan.

Na het eten gaan we terug naar het hotel, we zijn doodop. Eline valt om 9 uur in een coma, Bo is al behoorlijk over zijn jetlag heen en zet alvast de foto's online die we gemaakt hebben tot nu toe.