Bo en Eline in NYC & Florida

Day 20: Miami Beach- Hollywood Beach

Na een rotnacht (onze buren bleven de hele nacht maar in en uit hun hotel kamer gaan en dat maakte nogal wat herrie) staan we op, pakken onze spullen en lopen naar beneden. We wachten met onze handen strak om onze koffers (zodat de mensen van het hotel er niet steeds aan gaan zitten, haha, hollanders) op onze auto en rijden richting Bayside Marketplace, een winkelcentrum langs de baai van Miami, hier lopen we wat rond, het ligt er mooi, maar de meeste winkels kennen we onderhand wel. We rijden via Little Havana (een cubaanse wijk) naar Coral Gables, hier zien we een leuk marktje midden op straat, maar zien dan dat het een film-set is. We parkeren in de buurt en gaan even kijken. Het ziet er niet echt uit als een kleine productie, maar kunnen niet zien wat of welke film het is (later zien we op tv dat het gaat om ‘Pain And Gain' een film met oa Mark Wahlberg, geproduceerd door Michael Bay, geen kleintje dus!) Erg leuk om gezien te hebben. We rijden nog langs wat plaatsen die de Lonely Planet aanraden en rijden dan door naar de volgende plek, hier parkeren we weer en lopen door de Coco walk, een tropisch uitziend winkelcentrum. Leuk, maar ook een beetje been there done that. We rijden door naar het design district wat er een beetje vervallen uitziet, maar waar we ook nog wat winkelen. Daarna rijden we verder naar ons eindpunt van vandaag en eigenlijk ook van onze hele vakantie; Hollywood beach. Een stadje boven Miami en onder Fort Lauderdale. We hebben een supernette motel kamer en de eigenaar is echt té aardig. Hij praat wat slecht engels, maar heeft alles hier super geregeld, er staan zelfs bedden die hij als we willen naar het strand brengt zodat we er op kunnen liggen (we zitten 50m van het strand).

Na wat relaxen bij het motel rijden we richting Fort Lauderdale, waar een groot drive-in-movie complex ligt. We halen wat ranzig voer van de KFC, kopen 2 kaartjes en gaan met onze auto op de heuvel staan om The Avengers te zien. We zetten de radio op de goede frequentie en onze stoelen naar achter en hoppa. We hebben dit 2 jaar geleden in San Diego ook gedaan en kwamen er achter dat het hier dus ook kan. Erg old-school. Ondanks dat Eline er een beetje tegenop zag was de film erg goed!