Bo en Eline in NYC & Florida

Day 19: Key Largo- Miami Beach

Als we 's ochtends uit het raam kijken zien we dat heel de parkeerplaats blank staat en ook op TV ze waarschuwen ze voor ‘Flooding' in Miami. We zullen wel teruggepakt worden omdat we zo'n mooi weer gehad hebben de rest van de vakantie. En we horen dat het in NL niet heel veel anders is op het moment, dus we moeten het er maar mee doen. We stappen in de auto richting Miami en ontbijten onderweg bij de Internatonal House Of Pancakes (IHOP).

Het is veel te veel en we krijgen het natuurlijk weer eens niet op. Netjes je bordje leegeten is er hier in Amerika niet bij, we vragen dan ook weer een boxje, die pannenkoeken gaan er morgen ook nog wel in.

We gaan nog even langs een Wholefoods en de Best Buy (na wat onderzoek de winkel met de goedkoopste cd'tjes en de grootste collectie) en rijden dan door richting Miami Beach. Als we bij het hotel midden in Miami Beach aankomen gaat Eline inchecken en komen we tot de conclusie dat het het makkelijkste is om ‘valet' te parkeren. Het is ongetwijfeld niet de goedkoopste manier, maar makkelijker dan heel Miami Beach doorrijden voor een parkeerplekje vlak voor memorial day weekend. Een mannetje neemt dus het stuur over en een ander mannetje heeft al onze koffers op een karretje gezet en zet al koers richting de lift. Grrr, we kunnen onze koffers ook wel zelf achter ons aanrollen. Maargoed, het meneertje loopt mee tot in onze kamer en we geven hem dus maar een fooi. Zo awkward altijd.. niet helemaal ons ding. Maar goed, de kamer stelt niet heel veel voor ondanks de sjieke behandeling dus we gaan snel weer de straat op. We lopen in de bloedhete zon richting het Hollocaust Memorial, wat na het lezen van alle verhalen en het gevoel wat de plek geeft, toch wel erg veel indruk op ons maakt. We zijn er bijna alleen dus we lezen rustig alles door, en door de stilte en de ‘sfeer' muziek is het toch wel stof voor nadenken.

Maar goed, we zijn op vakantie dus we zetten koers naar het winkelgedeelte waar we helemaal langs lopen en lopen terug over het strand naar ons hotel. Het is een heerlijk breed strand en omdat het wat later op de dag is, is het goed uit te houden in de zon.

We relaxen even op de kamer en lopen dan naar Ocean Drive. We weten niet hoe deze plek er normaal uitziet, maar het ziet er nu letterlijk en figuurlijk zwart van de mensen. Morgen begint het ‘black beach weekend' een groot urban feest dat gehouden wordt in Miami Beach tijdens het memorial day weekend. Er vallen tijdens dit festival elk jaar doden door steek- en schietpartijen, wat ook de reden is dat we maar 1 dag Miami doen en daarna een stukje noordelijker overnachten. We voel ons er overdreven blank en niet geheel op ons gemak, ondanks dat we het wel leuk vinden om rond te kijken. Dikke auto's, kei harde hip hop en R&B, half naakte donkere vrouwen en donkere mannen standaard met hun broek onder hun kont en een witte tanktop (ze zijn niet echt orgineel ;)). We lopen Ocean Avenue af en besluiten er toch maar niet te eten. We lopen naar Espanola way, een straat met wat pizzeria's en Mexicaanse restaurants, een zwaar overrated toeristenspot waar we binnen 1 minuut alweer doorheen zijn. We zien verderop een sushi tent waar het druk is en besluiten dus al snel om hier wat verse sushi te bestellen en onszelf snel op te sluiten in onze hotel kamer voordat het hier echt losbarst. Morgen richting het Floridiaanse Hollywood beach!