Bo en Eline in NYC & Florida

Day 17: Key West

We slapen een beetje uit en eten een heerlijk ontbijtje met home-made cinemon rolls in de relaxte tuin van het guesthouse.

Het is weer erg warm in de zon, dus we huren na het ontbijt 2 fietsen bij het guesthouse.

Op de fiets is de hitte wel te doen en we fietsen eerst naar de haven waar bizar donkere wolken hangen als je links kijkt, maar rechts is het helderblauw. Heel apart, gelukkig komt er de rest van de dag geen drupje uit die donkere wolken. We fietsen langs de rand van het eiland naar de andere kant en shoppen daar wat, we komen ook bij een dierenwinkel die een hoop super kleine puppies verkoopt die je kan aaien. Echt té schattig, maar ook wel erg zielig. De puppies lijken omhoog te springen zo van: haal me hier vandaan!! We trekken het al snel niet echt meer en gaan dan verder, we fietsen richting de Dairy Queen om de Blizzard uit te proberen, een soort Swirl maar dan in een veel te grote pot, even lekker verkoelend zo rond het warmste punt van de dag.

We fietsen dan langs het zogenaamde zuidelijkste punt van de VS (het schijnt officieel niet écht het zuidelijkste punt te zijn) er staat hier een grote boei met dat we 90 mijl van Cuba zitten en mensen gaan er mee op de foto. Er staat in de giga rij in de brandende hitte, we bedanken ervoor en maken een foto vanaf de fiets. Beetje overrated dit.

We droppen dan onze gekochte spullen af bij het guesthouse en fietsen naar een state park, mogen weer betalen zoals bij elk state park dat je hier in de VS inrijdt en komen dan bij een super mooi strand en helder water met een schaduwrijk bos er langs met allerlei picknick tafels. We hebben eigenlijk nog niet gedaan wat je eigenlijk moet doen op Key West: NIKS! En het is hier wel erg relaxed, dus Eline fietst terug naar het guesthouse voor een bikini, handdoek, drinken en wat boekjes, waarna we de middag al slapend, lezend en zwemmend doorbrengen.

Behoorlijk verbrand komen we terug bij het guesthouse waar we ons klaarmaken voor de avond. We lopen Duval street weer op richting Melory Square waar we weer wat shows bekijken. We hebben als we teruglopen geluk; er komt een tafeltje vrij langs het water op melory square met uitzicht op de zonsondergang, dus die pikken we in en eten 2 lekkere sandwiches.

terwijl Dit terwijl we genieten van het uitzicht en ons irriteren aan de man naast ons die met 2 Aziatische vrouwen naast zich ontzettend aan het opscheppen is.. Brr wat een kwal! We zuigen hierna nog wat rariteiten op als we via Duval street naar het guesthouse lopen en gaan op tijd slapen, want we willen morgen op tijd op zodat we op tijd in Key Largo zijn om te gaan snorkelen.