Bo en Eline in NYC & Florida

Day 5: Seattle - Vancouver

Vandaag gaan we naar Canada! We pakken onze spullen weer in, checken uit en laten onze spullen nog even in het hotel staan aangezien we een paar erg steile straten verderop onze auto gaan ophalen. We lopen naar het Hilton hotel, omdat Alamo in het hotel gevestigd zit. We zijn binnen 10 minuutjes aan de beurt en een aardige mevrouw helpt ons verder. We horen wel eens verhalen dat ze je van alles willen aansmeren, maar dat valt gelukkig reuze mee. Binnen no time is alles geregistreerd en krijgen we de sleutel mee van de auto. Hij staat op parkeervak 14 en we zijn heel benieuwd! We lopen naar boven naar de garage en kijken rond, echt mooie auto's staan er niet, maar op plek 14 staat een prachtige witte Kia Sorento!

We zijn heel blij met de grote bak waar we de komende 4 weken in rond mogen rijden, vooral Bo! We checken de auto op oneffenheden en vertrekken. We rijden nog even langs het hotel voor de spullen en zetten dan koers richting Vancouver, Canada. Na 20 minuutjes stoppen we bij een Walmart om wat eten te halen en omdat rondlopen in de Walmart gewoon leuk is! We kopen ontbijt en rijden dan verder naar de Seattle Premium Outlet. Het regent en omdat we weten dat we in nog wel meer outlet centra's gaan komen gaan we er in een sneltrein vaart doorheen en staan we een half uurtje later met lege handen weer buiten. We rijden weer verder naar Vancouver wat nog ongeveer 2 uur rijden is. Het rijden is hier een eitje, fijne auto, muziekje op en genoeg om naar te kijken! Na 1,5 uur komen we bij de Canadese grens. Ook hier hebben we horror verhalen over gehoord, maar met maar 1 auto voor ons in de rij en na een aantal korte vragen ‘'waar komen jullie vandaan'', ‘' wat gaan jullie doen in Canada'' en ‘'hoelang blijven jullie'; hadden we weer een stempel in ons paspoort te pakken. Alles wat tot nu toe veel tijd zou moeten kosten tijdens deze vakantie gaat allemaal wel heel makkelijk! We rijden verder en zien al snel Vancouver liggen. Wat een grote stad!! We rijden de stad binnen en parkeren de auto onder het Hyatt hotel, wat belachelijk veel geld kost, maargoed, hier staat hij in ieder geval veilig.

We checken in en worden behandeld alsof we de koning en koningin zelve zijn. Eline heeft dit hotel ‘gewonnen' via een website waar je kan bieden op hotelkamers. Vandaar dat we in een super chique hotel zitten. We nemen de lift naar de 14e verdieping en lopen een gigantische kamer binnen, alweer met 2 tweepersoonsbedden. Vanuit de kamer hebben we een prachtig uitzicht over Downtown Vancouver, wij zijn tevreden!!

Aangezien het inmiddels het einde van de middag is lopen we nog even de stad in. We lopen wat rond in een grote CD winkel en zien dat hier morgen The Gaslight Anthem een akoestisch optreden komt geven om 13:00, dat onthouden we!

We pinnen wat prachtige Canadese Dollars, die er heel wat mooier uitzien dan de Amerikaanse en gaan wat eten bij The White Spot. Hierna belanden we uitgeteld op onze hotel kamers. Morgen weer een dag!