Bo en Eline in NYC & Florida

Day 6: Vancouver

Vandaag hebben we weer een prachtige dat voor de boeg in Vancouver. Deze stad bevalt ons op een of andere manier een stuk beter dan Seattle.

We voelen ons hier veel beter op ons gemak. Het heeft wel wat weg van de sfeer in New York, maar dan misschien nog cleaner en vriendelijker. We beginnen onze dag met een zonnetje en lopen naar Canada place. Hier hebben we een mooi uitzicht over het water en de cruise terminal. Er is een gigantisch cruise schip aangemeerd waar groot Rotterdam opstaat, grappig!! We eten hier een broodje als ontbijt en lopen dan verder langs het water.

Hierna lopen we naar Robson street wat de shoppingstraat van Vancouver zou moeten zijn, het is niet helemaal ons ding, en alles is een stuk duurder dan in de USA. We halen wat te drinken bij Blenz, de Canadese Starbucks, en lopen dan naar de HMV. Hier komt om 13.00 the Gaslight Anthem optreden, een band die we op het moment erg leuk vinden. Het is nog helemaal niet druk, dus we besluiten er alvast te gaan staan en een half uurtje te wachten. Het wordt in de loop van het half uur een stuk drukker, maar wij staan vooraan en kunnen alles goed zien. Ze spelen een aantal akoestische nummers wat erg goed is en het is toch wel erg leuk om dit zomaar midden op de dag mee te maken, dat zal in NL niet snel gebeuren!!

We lopen hierna verder Robson street af en pakken dan de bus naar 4th street, waar dé platenzaak van Vancouver zou moeten liggen. Aangezien we niet gepast kunnen betalen in de bus mogen we de rit gratis maken, dat is weer mooi meegenomen! We worden netjes afgezet op 4th street en zien de winkel al liggen. Ook hier zijn de CD's een stuk duurder dan in de USA, maar ze hebben een bovenverdieping met heel veel 2e hands CDtjes. Hier vermaken we ons prima, heerlijk dat rondstruinen tussen de CDs. Na het afrekenen van onze aanwinsten lopen we verder de straat in, het stikt er van de surf & snowboard winkels waar we natuurlijk even naar binnen moeten. Aan het einde van de straat lopen we Granville Island op.

Dit is een eiland net onder downtown Vancouver met schattige winkeltjes, een haven, en een grote public market. Het doet behoorlijk touristisch aan, maar het is erg leuk om er rond te lopen. We kopen op de markt wat fruit om ons vitamine tekort weer aan te vullen. We willen weer naar het vaste land en hebben de keuze om helemaal terug te lopen en de bus weer te pakken of om een soort van water taxi naar downtown te pakken. We doen het laatste wat erg vermakelijk is!

Binnen 5 minuten zijn we weer op het vaste land en willen we naar Gastown toe wat helemaal aan de andere kant van downtown ligt. We besluiten toch de benenwagen te nemen, aangezien hier rondlopen goed te doen is, de straten zijn in ieder geval niet zo stijl als in Seattle. Eenmaal aangekomen in Gastown regent het en we hebben ook al wat trek gekregen dus we besluiten eerst wat te gaan eten. We belanden bij de Old Spaghetti Factory waar een flinke wacht rij is. We zien dat het restaurant een overdekt en verwarmd terras heeft waar nog flink wat plaatsen leeg zijn dus vragen of we hier kunnen zitten. Dit is geen probleem, en we kunnen dus al snel gaan zitten. We eten allebei lasagne wat ons goed smaakt. Een salade en een kop thee zit bij de prijs inbegrepen dus dat is mooi meegenomen. Hierna lopen we door de regen via Gastown terug naar ons hotel waar we nog wat TV kijken en het blog schrijven.

aren

Cool !