Bo en Eline in NYC & Florida

Day 7: Vancouver

Voor vandaag en morgen is er veel regen opgegeven, wat erg jammer is, want we willen graag een dag spenderen in Stanley park, een super groot park boven downtown Vancouver. We bewaren het voor morgen in de hoop dat het wat beter weer is dan vandaag en besluiten de auto te pakken en naar North Vancouver te rijden. Nu we in Canada zijn moeten we natuurlijk ook wat van de prachtige natuur mee pikken en we hebben geen andere keuze dan het vandaag in de regen te doen. Dus jas aan, poncho en paraplu mee, en gaan!

Na ontbijt gehaald te hebben bij een grote supermarkt rijden we als eerste naar de zalm kwekerij in het Capilano River NP.

Hier hebben we een prachtig uitzicht over de rivier en lopen we een rondje over de zalm kwekerij wat echt heel erg leuk is om te zien! Al die zalmen die tegen de stroom in het trapje om hoog proberen te zwemmen/springen.

We lopen hier wat rond en rijden daarna door naar een grote dam die er voor zorgt dat een groot gedeelte van Vancouver stromend water heeft. We verbazen ons erover hoe mooi het hier is.

We zitten vrij hoog, maar helaas is er nauwelijks uitzicht en ook de bergtoppen zijn niet te zien door de laaghangende mist.

We rijden hierna verder naar Grouse mountain waar je met een gondel de berg op kan om daar over heel Vancouver uit te kijken.

Helaas was dit nu niet het geval aangezien bijna de hele kabelbaan in de mist stond. Weinig uitzicht dus. We besloten dit dus over te slaan en richting Metropolis, metrotown te rijden. Dit is een supergrote mall waar we een tijd rondgelopen hebben. Winkelen in Canada is niet echt aan ons besteed, vooral door het feit dat het allemaal vrij prijzig is. Eigenlijk komt het wel goed uit, want winkelen kunnen we nog genoeg in de USA en er is hier in Vancouver veel meer te zien en te beleven dan alleen winkels. We rijden in het begin van de avond naar de Richmont summer night market. Dit schijnt een super leuke en sfeervolle aziatische markt te zijn waar je ook lekker en goedkoop kunt eten. Helaas valt dit heel erg tegen, er staan maar 1/3 van de stalletjes en het regent nog steeds waardoor er niet veel volk op afgekomen is. We kunnen ons zeker voorstellen dat het op een warme zomer avond een erg sfeervol geheel is, maar nu is er helaas weinig aan. We besluiten er niet te eten, dus rijden we naar de International house of pancakes (IHOP) om wat te eten en daarna weer terug te keren naar onze hotel kamer. Nu maar duimen dat het morgen beter weer wordt!