Bo en Eline in NYC & Florida

Day 8: Vancouver

Vandaag staan we op tijd op want het is onze laatste dag in Vancouver, dus we moeten onze tijd goed benutten.

We pakken als eerste de skytrain naar Commercial Drive, een straat met veel alternatieve eettentjes en winkeltjes. We lopen hier wat rond maar vinden het niet heel erg interessant. We kijken wat rond in de aparte winkeltjes en naar de aparte mensen die er rondlopen, maar zijn al snel weer terug bij het skytrain station. We pakken hem terug naar het centrum en nemen daar weer een bus naar het begin van Stanley park. We hebben geluk want het weer is helemaal omgeslagen, het wordt steeds warmer, en er begint langzaam een blauwe lucht te ontstaan. We huren 2 beach cruisers en starten aan de zuidzijde van het park om tegen de klok in rond het park te fietsen.

Het is echt prachtig! Leuke havens, een prachtig uitzicht op de stad, de bergen en het water. We stoppen om te kijken bij de totempalen die in het park staan, en als we op de helft zijn stoppen we bij een strandje om onze meegenomen broodjes te eten.

Het is inmiddels nog warmer geworden en de zon schijnt heerlijk.

We fietsen het park rond en besluiten om het park een stuk uit te fietsen langs de stranden. Ook daar stoppen we een tijdje om van het uitzicht en de mensen om ons heen te genieten.

Aan het eind van de middag fietsen we terug naar het verhuurbedrijf, leveren de fietsen weer in en pakken de bus terug naar het hotel. We halen daar de laptop op en lopen dan naar de dichtstbijzijnde Starbucks, wat nooit ver is, want ze zitten hier echt letterlijk op elke hoek van de straat. Bij bijna elke Starbucks heb je gratis wireless internet, dus we halen wat te drinken en nestelen ons in de lekker grote stoelen waar we een boekje lezen en wat dingen opzoeken en bekijken op internet. Na een uurtje lopen we terug naar het hotel en maken ons klaar om uit te gaan eten. We moeten namelijk toch een beetje ons 7 jaar samenzijn vieren! We eten heerlijk bij Earls en lopen daarna terug naar het hotel waar we nog wat tv kijken voordat de luiken dicht gaan.