Bo en Eline in NYC & Florida

Day 10: Port Angeles - Forks

Vandaag zeggen we alweer gedag tegen onze leuke cabin en gaan de Olympic Peninsula verkennen. We rijden eerst naar Hurricane Rich, betalen een klein bedrag om vandaag en morgen het park in te mogen, en rjiden door richting de top van Hurricane Rich. Dit is een flinke klim, die wel beloond wordt als we eenmaal boven zijn. We hebben een prachtig uitzicht over de vallei en een aantal andere bergen. Het is er fris, maar we besluiten 2 korte trails te lopen die een goed uitzicht geven op de omgeving. Het begint langzaam te druppelen, maar tegen die tijd zijn we alweer bijna terug bij onze auto. We moeten het park weer uit, want er zijn geen doorgaan de wegen in het park. Alleen naar de verschillende wandel gebieden. We rijden terug en rijden via highway 101 naar Lake Crescent. Dit is een gigantisch groot en blauw meer, wat er nu helaas wat somber bij ligt aangezien het inmiddels flink regent. We rijden via het meer richting een andere ingang van het park. We rijden nu via de sol duc River naar het eindpunt van de weg en parkeren daar de auto. We kunnen hier een trail lopen naar de Sol Duc Falls, en ondanks de regen besluiten we het toch te doen. Bo is zo slim geweest om een poncho mee te nemen, Eline moet gewoon met haar zomerjasje de regen in. Eenmaal in het bos blijkt dat de bomen de regen behoorlijk tegenhoud waardoor we niet super doorweekt raken. We lopen een leuke trail naar de waterval, die helaas niet zo groot is wat we gewend waren van yosemity, maar het is toch een mooi gezicht. We lopen na wat foto's maken weer terug naar de Auto. Het is inmiddels al vrij laat en we rijden door naar het dorp waar we slapen; Forks. Dit mini dorpje is bekent van de Twilight boeken serie, waarvan ook al een gedeelte verfilmd is. Het dorpje is er dan ook mee doordrenkt! Overal waar je kijken zie je Twilight, er is een Twilight winkel, en elk ander commerciel gebouw probeert wel iets aan de man te brengen door te zeggen dat het iets met Twilight te maken heeft, en zelfs het ‘firewood' dat ze verkopen is ‘twilight firewood'. Grappig wat het succes van een boekreeks kan doen met een klein nietszeggend dorpje. We rijden door naar de bed & breakfast waar we slapen en krijgen een soort van tuinhuis wat volledig is ingericht als hotelkamer. Het heeft zelfs een koelkast en een magnetron. In de koelkast ligt al ons ontbijt; muffins, appels, croisants met kaas, ham en ei, brood om te toasten, en een fles jus d'orange. Erg leuk!! We droppen onze spullen af, en gaan dan richting La Push, ook een klein dorpje dat voorkomt in Twilight en bekend staat om zijn indiane reservation. We rijden hier naar Rialto Beach wat echt een prachtig strand is. De zon is teruggekeerd en staat nu vlak boven het water wat een mooi gezicht is. We lopen hier wat rond en stappen dan weer in de auto richting Forks waar we wat eten in een leuk restaurantje. Daarna rijden we terug naar de B&B en internet Bo nog wat en Eline valt zoals elke avond weer in een diepe coma.

Hier slapen we nu in:

En dan nog speciaal voor de Twilight fans (ik kijk naar jou Maureen!)

Diny

Gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder (schoonmoeder )
Super leuk die "Kabin ". Weer eens wat anders dan een hotel. Wel zo leuk en je hebt en kunt er alles, so "why not ".
Het plan om er een super vakantie van te maken lukt aardig heb ik het idee.

Arianne

Alweer zo'n knus huisje!!!

Arianne

Prachtige natuur!! Dus mooie foto's!!
De camera bevalt zeker wel, Eline?
(Prachtig op het vorige verslag: die drie overstekende herten!)

Aren

Blijft feest he!!!

Maureen

Tss niet eerlijk :p
Heb net ook 't boekje van Bree Tanner uit dus nu is Twilight helemaal afgelopen voor me haha.
Maar ben nu in haar andere boek bezig.

Veel plezier nog in jullie hutje in Forks :D
Kijk uit dat je niet gebeten wordt..

Marga

Het ziet er precies zo uit als in het boek staat beschreven, vooral de zee, maar ook het bos.

Ps. Jullie hondje wordt over 2 weken geboren!