Bo en Eline in NYC & Florida

Day 12: Wilsonville

We hebben voor vandaag afgesproken met Martin om op tijd richting Portland te gaan. Nadat hij terug is van een hike inclusief donut naar Max & Bella's school pakken we de auto naar Portland. We rijden eerst naar Martin zijn werk voor een korte rondleiding, wat leuk is om te zien (the Big Cheese, the O in Otak). Daarna gaan we naar een hippe straat met veel restaurantjes en leuke winkeltjes om te ontbijten. We worden geïntroduceerd met het all American ontbijt inclusief ei, bagel en ja hoor, gebakken aardappelen! Het is eigenlijk heel goed te eten, en we zitten dan ook voor de rest van de vol (PROPVOL!! ). Hierna rijden via een toeristische route naar het centrum van Portland. Hier gaan we eerst naar een klein symposium over het werk dat het bedrijf waar Martin werkt gedaan heeft in Abu Dhabi. Wat erg interessant is om te zien en te horen. En ook gewoon leuk om te weten wat hij daar nou eigenlijk gedaan heeft. Hierna splitsen we onze wegen zodat we beide kunnen doen wat we willen doen. We spreken een aantal uur later op een plein in de stad af. We gaan eerst naar Powells, een gigantische boekenwinkel waar we ons vorig jaar ook opperbest vermaakt hebben. Ook dit jaar doen we een aantal leuke aankopen en lopen dan verder naar een cd winkel waar Martin ons op gewezen heeft. Had ie dat nou maar niet gedaan! We kopen weer een hoop leuke en goedkope cd's en dan zit de tijd er eigenlijk alweer op. We lopen rustig terug via het centrum naar Pioneer Square waar we afgesproken hadden. We rijden weer terug naar huis waar Max & Bella inmiddels terug zijn van school. We hadden wat geliefde lekkernijen meegenomen en die moesten geheel volgens ritueel uitgepakt worden.

Het was om 18h00 tijd voor Max zijn Tai Kwon Do, dus gingen we met de hele bubs kijken. Hij kreeg een privé les aangezien hij de enige was en was dus bek af aan het einde. Maar wel knap wat ie daar doet, hij moet allerlei stappen en handbewegingen uit zijn hoofd leren, en zelfs wat koreaans kunnen. Na zijn training zijn we sushi gaan eten bij het restaurantje waar Chris nog aan de muur hangt met een foto. Het was erg lekker en na een ijsje voor de kids gaan we weer richting ‘huis'. Hier delen we nog wat muziek met Martin en gaan dan na een lange, maar zeer gezellige en leuke dag slapen.

Aren

Yummie, sushi.....;-)