Bo en Eline in NYC & Florida

Day 18: San Francisco – San Luis Obispo

Na het uitchecken pakken we de auto en rijden we Lombard street (de straat waar ons hotel ligt) af richting downtown. Een aantal blokken verderop komen we op de Crookedest street. Een zigzaggende straat die zo aangelegd is omdat een rechte straat te stijl zou zijn om met de auto overheen te rijden. Dit is een nogal touristische attractie die we vorig jaar al gezien hebben, maar het is leuk om er ook echt overheen te rijden. Een blok verder zit een tentje waar we vorig jaar een heerlijke bagel gehaald hebben, dus halen we er nu weer 2 als ontbijt en nemen ze mee in de auto. We zetten koers richting Monterey - highway 1. een van de mooiste routes van de wereld. Helaas hebben we deze vorig jaar gemist doordat we te hard op onze tomtom vertrouwd hadden. Dit jaar letten we ook zelf op en belanden we gelukkig op de goede weg. En wat voor weg!! Wow!! We kunnen ons zeker voorstellen dat dit 1 van de mooise routes is. We stoppen vaak voor een foto stop en eten onze broodjes lekker op met uitzicht over de pacific ocean. We stoppen vlak voor San Simeon waar het strand stikt van de zee koeien. Grappig om te zien! Er zijn ook een hele hoop door toeristen tam gemaakte eekhoorns die zo uit je hand eten, echt heel schattig! Het is prachtig weer vandaag, alleen de koude zeelucht maakt het fris. Tegen de avond komen we aan in San Luis Obispo en gezellige universiteit stad iets landinwaards. We checken in in ons motel en pakken dan de auto naar het centrum. Het is donderdagavond wat betekent dat er een farmersmarket is. We hebben mazzel met parkeren en lopen de markt op. Het is er super druk en er zijn overal kraampjes met vruchten, eten, mensen die je willen overtuigen om wat voor geloof dan ook aan te nemen en artiesten. We lopen er overheen en Bo scoort nog 2 paar schoenen aangezien de winkels ook nog gewoon open zijn. Hierna eten we ergens wat en gaan dan terug naar het motel. We zijn alle 2 op. Morgen zetten we onze route verder richting Santa Barbara en uiteindelijk L.A.

Nonkel arie

Mooi mooi!

Aren

de foto's zijn weer fantastisch!!!
Jullie hebben na volgende week nog een extra maand vakantie nodig om bij te komen !!

Diny

Mooie plaatjes, vooral die van de eekhoorns en de zeehonden.Daar zou je wel langer willen blijven.Maar ja, de planning zal dat niet toelaten.

Arianne

Wow! Schitterend!