Bo en Eline in NYC & Florida

Day 19: San Luis Obispo – Los Angeles

We worden wakker gemaakt door de wekker een gaan eerst ontbijten voordat we alles weer orpruimen en inpakken. Het ontbijt zit inbegrepen en er is een ruime keuze uit verschillende soorten brood, cornflakes, muffins, aardbeien, sap etc. We zoeken wat lekkere dingen uit en gaan heerlijk op de patio in de zon zitten. Qua weer is het een groot verschil met afgelopen weken, het is bloedheet!! En het gaat de komende dagen schijnbaar nog veel warmer worden in Californië. Tja, dat compenseert de regen in de eerste 2 weken weer. We laden de auto weer vol en zetten koers richting Santa Barbara. Eenmaal in Santa Barbara parkeren we de auto en lopen eerst naar de Starbucks voor een koel drankje. We lopen door de super laidback winkelstraat en Eline koopt een broek en een paar schoenen in een surf shop. Ook kopen we zonnebrand en after sun bij een drogist want onze witte huidjes kunnen vast niet tegen deze ontzettend brandende zon. We lopen na wat shoppen weer naar de auto en rijden naar de kust. Er hangt echt een leuk surfstad sfeertje en Eline heeft weer een plek gevonden waar ze wel zou kunnen wonen in de USA. We lunchen met ons meegenomen eten aan een picnic tafel langs de oceaan en zetten dan koers richting Los Angeles. We staan een tijdje in de file en komen in het begin van de avond aan in ons aparte hotel. We hebben een aantal dagen geleden een code gehad van het hotel/hostel en van onze hotel kamer. We kunnen met de code het ‘huis' en onze kamer zelf binnen zonder inchecken of iets dergelijks. Op zich heel makkelijk! We maken ons hier klaar om richting Hollywood boulevard te gaan. We hebben namelijk in Nederland kaartjes gereserveerd voor een concert van Rancid vanavond. We parkeren in de buurt van de zaal en halen eerst onze kaartjes op bij de zaal. Daarna eten we een pizza die we delen (we hebben vorig jaar wel geleerd dat je nooit ieder een pizza moet bestellen hier!!) Hierna lopen we terug naar de zaal waar ondertussen een gigantische rij staat. Eline vraagt aan een security mannetje of we in die rij moeten staan of niet. Hij begrijpt niet helemaal wat we vragen en laat ons gewoon doorlopen. Prima! Bo wordt voor de 2e keer flink gefouilleerd en dan zijn we binnen. Het is een prachtige zaal met een grote vloer en een boven verdieping en er was zelfs een dakterras. We kopen alle 2 een tshirt van 5 dollar waarvan de opbrengst naar een muziekschool voor minderbedeelde gaat in LA, opgericht door de bassist van de Red hot chili peppers. We kijken eerst het voorprogramma en dan komt Rancid! De zaal gaat echt helemaal plat en iedereen zingt uit volle borst mee. We vinden de mensen veel enthousiaster dan in NL, maar verder is het qua sfeer en gang van zaken eigenlijk precies hetzelfde als in Nederland. Het concert is erg leuk, ze doen ook een aantal accoustische nummers, en bij 1 komt zelfs Flea, de bassist van de RHCP het podium oplopen om een nummertje mee te spelen. Rond 24h00 is het afgelopen en lopen we moe maar voldaan terug naar de auto. Het is nog hartstikke warm buiten!

LA:

Nonkel arie

He he!

Aren

nog steeds te gek!!!

jannie

Jongens kunnen jullie al die geweldige indrukken wel verwerken ?

Arianne

Alweer zoveel leuks en moois meegemaakt! XX