Bo en Eline in NYC & Florida

Day 21: Anaheim

Vandaag gaan we naar Disney's California Adventure park. We staan om 8h00 op zodat we gebruik kunnen maken van het ontbijt dat tot 9h00 is, en om een wasje te draaien. We eten het ontbijt op langs de rand van het zwembad en maken ons daarna klaar om naar Disney te gaan. Het is maar 5 minuutjes lopen naar het park vanuit het motel, maar we weten op dat kleine stukje al niet wat we aanmoeten met de hitte. Het is een graad of 32. Eenmaal in het park besluiten we helemaal naar het einde te lopen en vanuit daar de attracties te doen, in de hoop dat de rijen op die manier niet al te lang zijn. Als eerste gaan we in de california Screamin' een gigantische achtbaan die echt te gek is! Daarna gaan we nog in een aantal atracties, en het is nergens langer wachten dan 10 minuten. Als we in een attractie willen die te vergelijken is met de ronde bootjes in de Eftelling, staat er dat de wachtrij 45 minuten is. We lopen richting de rij totdat een man vraagt of we fastpass tickets willen. Dit zijn tickets waar sommige mensen voor betalen zodat we niet zo lang in de rij hoeven te staan. Hij had er nog 2 over. Hadden we even mazzel, binnen 5 minuten zaten we in zo'n bootje! Helaas zaten we aan de verkeerde kant van het bootje, want weer 5 minuten later stonden we tot aan ons ondergoed aan toe doorweekt weer naast ons bootje. Normaal is dit niet echt prettig, maar het was nu niet zo'n ramp dankzij het weer. De rest van de dag zijn we in zoveel mogelijk attracties gegaan, hebben verschillende shows bezien, hebben we katrien duck leren tekenen, zijn we met Mickey op de foto gegaan en hebben we een gelaagde poging gedaan tot niet verbranden! We hadden 's middags kaartjes gehaald om ‘world of color' te zien, een water show die die avond om 22h15 te zien was. We lopen rond etenstijd het park uit en krijgen een stempel zodat we nog terug kunnen komen. We lopen naar downtown disney waar een hoop restaurants liggen en eten bij het Rainforest cafe. We eten alle 2 een wat minder Amerikaanse maaltijd, Bo parsta met kip en groente en Eline tomatensoep (eindelijk!) en een salade. Hierna lopen we weer richting het park waar we de wachtrij voor ‘world of color' opzoeken. We vermaken ons door de opschep verhalen van een andere bezoeker die denkt dat ie de 2e Tiesto is en lopen uiteindelijk naar het gedeelte waar we de show kunnen zien. Doordat we 's middags kaartjes hadden gehaald hebben we nu een perfecte plek om het spektakel te zien. Het is een show van een half uur met fonteinen en gekleurde lichten en beelden van verschillende Disney films die geprojecteerd worden op de mist die door het water gecreëerd wordt. Er word bekende muziek gebruikt uit de Disney films. Erg gaaf!! Hierna lopen we terug naar het motel, we zijn alle 2 dood op en onze voeten zijn helemaal stuk gelopen. We douchen de hitte van ons af en gaan dan lekker slapen, morgen Vegas!!

Aren

alweer prachtige foto's!!
het houdt ( gelukkig) niet op....