Bo en Eline in NYC & Florida

Finally in Cape Town!

Jaja, eindelijk was het zover!! Ik ging naar Kaapstad!! Nadat het uitzwaai comite me had uitgezwaaid en ik m'n travel maatje Michiel gevonden had was het op naar London. Daar wat gegeten en gechilled voordat we verder konden naar Kaapstad! Deze vlucht is ook prima verlopen, 2 stoelen naast elkaar dus genoeg plaats, leuke films, niet geslapen en vies eten... maar het allerbelangrijkst, aangekomen op Cape Town international airport! Hier werden we opgehaald door Jeroen van een bemiddelingsorganisatie. Binnen no time reden we in de hete zon de Tafelberg tegenmoet. Al heel snel werd het verschil tussen rijk en arm duidelijk,townships met daarnaast een luxe golfbaan bijvoorbeeld. Het verschil is echt ontzettend duidelijk aanwezig en geeft je echt iets om over na te denken. Na een klein tourtje door Kaapstad heeft Jeroen me naar m'n huisje gebracht. M'n huisgenootjes waren er niet dus ik heb me maar even gesetteld, m'n autotje geregeld (een gare donkerblauwe VW Chico) met (ik moet er toch echt aan geloven) het stuur aan de rechterkant! Met Michiel naast me voor de 2 extra ogen en de nodige pep-talk ben ik naar de lokale spar gereden, hier een ZA stekker gekocht, drinken, ontbijt en de nodige vitamientjes. Daarna zijn we doorgereden naar Michiel's huis en heb ik prachtig ingeparkeerd (ahum)Toen heeft z'n Franse huisgenootje het stuur overgenomen (van zijn eigen auto welteverstaan) en zijn wesamen met hunSchotse huisgenootje richting the Company Gardens gereden wat een soort vondelpark is maar dan met palmbomen.. niet verkeerd om doorheen te wandelen met het zonnetje op je kop! Er was ook een soort van zomercarnaval bezig waar we ook nog een stukje van gezien hebben. Hierna zijn we naar Waterfront gereden wat het touristische gedeelte is van Kaapstad, niet echt het echte Kaapstad dus, meer een soort Zuid-Frankrijk. Hier was het ontzettend druk, muziek op straat, en een gigantisch winkelcentrum (waar ik vast nog wel een keer langer te vinden ben als ik niet zo gaar ben van een nachtelijke vlucht zonder slaap) we zijn toen bij een visrestaurantje in de haven gaan zitten en hebben een bier(tje) gedronken (zuinig zijn ze niet die Zuid-Afrikanen!) en gelukkig ook wat gegeten want na een hele dag niks eten stijgt zo'n biertje je wel naar je hoofd! Omdat ik best moe was zijn we terug gereden naar Obs (de wijk waar ik woon) en ben ik alleen met m'n chico'tje terug naar huis gereden. Dat ging dus fout, al die straten hier lijken super veel op elkaar en ik kwam er echt niet meer uit! Daarnaast zijn een aantal straten om m'n huis ook nog eens straten met alleen eenrichtingsverkeer, dus tja, ik kreeg het wel even warm (alsof ik het nog niet warm genoeg had!!) gelukkig m'n huisje gevonden en m'n autootje veilig achter het (met een afstandsbediening te bedienen) hek geparkeerd. Toen m'n 2 huisgenootjes ontmoet (er staan 2 kamers leeg op het moment), gezorgd voor internet en een Afrikaans telefoonnummer (0027 837530945). Ik ga zo douchen, en dan lekker naar m'n bedje zodat ik weer fris en fruitig genoeg ben om 3 maanden Kaapstad te overleven!

Ik ga nu een poging doen om een paar foto's te uploaden, een foto van m'n autotje moet ik nog maken, en ik ben vanmiddag m'n fototoestel vergeten, dus helaas daarvan ook geen foto's.

Tot het volgende bericht!!

ps: Ik had het al een keer neergezet,maar mocht je de behoefte hebben om een kaartje te sturen:

Eline Hooghiemstra
43 Wesley Street (ik dacht dat dit road was, maar het is dus street!)
Observatory
7925 Cape Town
South Africa

Reacties

Reacties

Bo

yeah, lekker verkeerd rijden :p
haha.. maar je doet t wel gewoon ff :D

otto

tja als je verkeerd rijd weet je in het vervolg gelijk de weg weer beter he :P

VW chico, zijn het die hoekige? of ie niewere versie die wat ronder is? best lache autotoootjes :P

Bo

leuke foto's!
ziet er goed uit dat huis en je tuin en de omgeving..
kamer is inderdaad nog een beetje leeg hor!
die moet je nog ff "eline-ficeren"

Aren

Wow , ziet er gaaf uit. (mooie foto's)
Zou ik best wel eens in het echie willen zien.
Fijn dat je al een beetje gesetteld bent !

Arianne

Tjonge! In een auto rijden met het stuus aan de andere kant! En al die andere auto's enz. die ook al aan de andere kant rijden!!! Brrrrr! Goed gedaan, joh!
Ach, en je bent niet echt verkeerd gereden, toch?? Alleen even wat meer van je omgeving bekeken, weet je dat ook weer!
Trouwens, je onderkomen ziet er prima uit! Is dat grote bed voor jou alleen?? Je hebt de ruimte!
Ziet het sanitair er ook goed uit?
Bedankt, dat je al zo snel foto's geplaatst hebt! :D

Patty

Haha ik wist niet eens dat ze daar aan de 'verkeerde' kant van de weg reden: uitdaging!
Ben stiekem toch wel jaloers hoor. Krijg zo allemaal van die rare ingevingen om zelf ook (weer) iets (in m'n eentje) van de wereld te zien :P

marga

super meid geniet ervan

Lotte

Ahhh..wat een mooie foto's!!! echt superleuk om te lezen en te zien!Heel veel plezier nog en keep us updated... en niet teveel rechts rijden he

xxx lot

jolan en bart

ziet er goed uit, en klinkt goed allemaal!
en op zondag ochtend aan sostac denken is niet goed he! ga lekker naar het strand, dan ga ik (jolan) schaatsen en bart (mijn vriendje ;)) aan school werken! hihi.
we zijn wel blij dat je heelhuids bent aangekomen, en zo te zien gaat het wel lukken om het naar je zin te krijgen.
maar ik zou bo wel in de gate laten houden als ik jou was, want jij was nog niet uit zicht of hij had al ruzie met een duitser :).
veel plezier op het strand en succes met je stage morgen. komt goed!

xxx

Bo

haha..
NICHT!

Lonneke

Hey meis,
Leuk om je berichtjes zo te volgen, het klinkt allemaal al lekker, geniet ervan, maar dat zal vast wel goed komen!!! owja en succes met je stage natuurlijk :p
x

Maureen

ik wil een foto van je auto! ;)

foto's zijn mooi, lekker weer zeggg! jalours hoor. :(
veel plezieros nog, en we spreken ons.

Edwin

Oeps, ik had je nog willen sms-en om je een goede reis te wensen, maar ja, was al bang dat Rome het me zou doen vergeten.
Aaaaanyway.. goed om te lezen dat het goed is verlopen en dat het allemaal wel bevalt daar! Zou er ook niet aan moeten denken om links te rijden.. haha. En 30 graden klinkt echt goed op dit moment..

Sanna

what the fuck dude, write in english ;)

Noricha

Heeeyy meissie !!!

Goed om te horen dat je het er nu al zo naar je zin hebt !!!
Xal niet teveel warme kleding meenemen, haha ;)
Ik vind het toch wel spannend allemaal, maar het zal wel goed komen !
Heel veel plezier nog en misschien dat ik je over een paar weekjes wel al zie ;)

xXx NoRiCh@

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!