Bo en Eline in NYC & Florida

Internship time!!

Nadat ik het vorige berichtje erop gezet had heb ik m'n stagebegeleider opgebeld. Over wanneer ik moest beginnen en waar ik moest zijn etc. Hij vroeg of ik die avond naar de venue wilde komen omdat er een feestje was, en dat we elkaar dan konden ontmoeten. Aangezien ik de nacht ervoor niet geslapen had en echt al meteen een drukke dag gehad had trok ik dat echt niet meer. Daarom zou ik maandag beginnen. Ik vroeg hoelaat ie me waar verwachten en hij antwoorden met ik bel je wel als ik wakker ben en dan hoor je het allemaal wel.. dusssss..

De volgende dag heb ik een beetje uitgeslapen, en ben daarna lekker in de zon voor het huis gaan zitten. 's Middags werd ik opgehaald door Michiel & Stephan en zijn we nog met een Zuid-Afrikaans meisje naar table view beach gereden. En het was daar mooi!! Wouw! Mooi wit strand, blauwe zee en uitzicht op heel Kaapstad en de Tafelberg. Het waaide wel erg hard waardoor het niet echt een strand was om even lekker te bakken, maar er waren wel heel veel kitesurfers wat wel tof was om naar te kijken. Dit strand lag aan de Atlantische oceaan, wat de koude is van de 2. Ik vond het persoonlijk wel mee vallen, het was een beetje zoals de zee in Frankrijk. Een eenmaal thuis heb ik al het zand van me afgespoeld en kwam ik er al snel achter dat ik toch echt al verbrand was (waar je blijkbaar echt mee moet oppassen, mijn franse achterbuurman heeft z'n knieholtes zo verbrand op het strand dat ie bijna niet meer kon lopen) 's Avonds zijn we terug gereden en heb ik samen met m'n huisgenootje Vera pasta met zalm gegeten. Daarna ben ik samen met haar naar The Assembly gereden (mijn stageplek) zodat ik de volgende dag wist hoe ik moest rijden (en om mijn links-rijden-skills een beetje onder de knie te krijgen) Ik moet over een grote weg rechtdoor, en het is zo'n 6 minuten rijden in totaal. Prima te doen, het was gister avond niet heel druk, en als ze vinden dat je te langzaam rijdt halen ze je gewoon in, links, rechts, over de stoep, het maakt niet uit!! Wat dat betreft pas ik wel tussen de rijstijlen hier.. gewoon rijden, niet denkend aan de verkeersregels!! Ik hoorde wel dat het aantal verkeersdoden hier per maand gigantisch is, dus ik moet evengoed heel goed uitkijken!!

De volgende dag was m'n eerste stagedag, ik natuurlijk op tijd opgestaan omdat ik op een niet bekend tijdstip een telefoontje kon verwachten.. om half 10 zat ik nog steeds in het zonnetje voor mijn huis, maar om 10.00 kreeg ik dan een telefoontje. Of we om 11.00 ergens konden afspreken. Hij vroeg of ik al plekken wist in Kaapstad, dus ik zeg; ik weet hoe ik naar the Assembly moet rijden. Zegt ie: ow, dan spreken we af op Long Street! Haha. Dus daar ging ik dan, in m'n uppie naar het middenpunt van het centrum. Nou dat was me toch een hectisch gebeuren. (Er rijden hier mini-bussen dit zijn busjes met een bestuurder met daarnaast een man die over straat roept waar het busje naar toe gaat. Het busje stopt abrupt als ze ergens zien dat iemand in wilt stappen. Het busje zit propvol mensen en ze rijden en toeteren echt als gekken, dat is dus echt iets waar je rekening mee moet houden als je hier rondrijd!) Ik wist ongeveer waar ik naar toe moest, en daar was ik op een gegeven moment ook, maar zie maar eens te parkeren in de populairste straat van de stad!! Deze weg was ook nog eens eenrichtingsverkeer, dus voordat ik het wist was ik er alweer vanaf en moest ik weer helemaal rond rijden om weer op die stomme straat te komen!! Nou ik kon je vertellen, nu ik hier gereden heb kan ik echt alles aan!! Uiteindelijk maar besloten ergens te parkeren. Ik loop de straat uit en wat denk je? Precies voor de tent waar ik moest zijn! Daar zat Blaise al in een gesloten luchroom (wat blijkbaar ook van de eigenaar van the Assembly is) daar hebben we even gekletst, en zijn daarna op een terrasje gaan zitten om koffie te drinken en te praten wat ie van mij verwacht en wat ik vanuit hen verwacht. Nou, dat was heel plezierig! Het kwam er op neer dat ik gratis voor hun werk en een gratis plan aflever en daar ervaring voor terug krijg. Dit betekende ook dat als ik een keer vrij wilde ofzo, dat geen probleem is, heel relaxed dus. Ik mag een hoop leuke klusjes gaan doen, dus dat gaat wel goed komen. Daarna kon ik alweer gaan waardoor ik met Michiel, Stephan en m'n nieuwe roomie naar Signal hill kon rijden. Een berg naast de Tafelberg met een super mooi uitzicht. I drove.. en het ging weer goed, dus ik kan nu zelfs bergen trotseren ;) Vanavong ga ik bij Michiel en Stephan eten en vanavond nog ergens wat drinken. Morgen begint mijn werkdag om 10.30!! (wat heb ik het toch zwaar) Gaat goedkomen dus!

Ps: ik upload m'n foto's op m'n stage, aangezien ik per MB betaal en het uploaden van foto's dus duur is. Dus jullie houden ze tegoed..

Reacties

Reacties

marga

je hebt weer alle geluk strik

jolan

echt cool allemaal. maar dan moet je wel vroeg opstaan om stage te lopen ;)

veel plezier!

Aren

Ik lees het al : je hebt een zwaar bestaan.... ;-)
Gezellig om te lezen trouwens.
Good luck!

Bo

goeie zuid-afrikaanse poep!
ik moet morgen weer om 6u op om te gaan werken :p
haha :) wen er maar niet teveel aan trouwens, aan dat over de stoep rijden ;) dat mag hier straks niet hor :p

Carlijn (hyves)

Hoi Eline,

Ik kon het niet laten om een berichtje op je site te zetten. Als ik je verhalen lees dan beleef je precies wat voor mij een jaar geleden is. En vandaag precies een jaar geleden vertrok ik naar het paradijs. Om eerlijk te zijn kan ik wel janken. Heb heimwee.

Mocht je een kitesurfer @ Table View o.i.d. tegen komen met de naam Nick (nederlander) geef hem dan maar een dikke kus van mij.
Hij belde me van de week ook al vanuit Kaapstad pfff iedereen maakt me jaloers!

Geniet er van he!!!! Echt!! De tijd vliegt!!!!

Liefs,
Carlijn

Patty

Haha bizar dat die mensen erop vertrouwen dat je dat plan gaat afleveren :P Of wellicht dat het ze ook niet uitmaakt als dat plan over 5 jaar wordt geschreven.. :P

@ Patty

Huh, ik snap niet helemaal wat je daar mee bedoeld? Dat plan is uiteindelijk voor mezelf. Het is m'n afstudeerscriptie en er is een contract.. dus waarom zouden ze er niet op vertrouwen? Voor hun gaat het niet echt om dat plan maar om de 4 dagen die ik er werk (en dus marketing werkzaamheden doe buiten het plan om)

Bert

Nou Eline, je Internship Time leest als het begin van een goed boek! Maak het boek compleet!
Kan me voorstellen dat jij je daar prima geinstalleerd hebt en geniet van de zomerse toestanden daar, terwijl we hier inmiddels tot de enkels en soms verder in de sneeuw staan!
Heel veel succes en plezier met je stage, ben ervan overtuigd dat je daar een fantastische tijd meemaakt,
en een schat aan ervaring opdoet.
Have a funny time!
Bert

Edwin

Grappig om te lezen over die minibusjes.. ik ben de LP van Peru aan het doorspitten en daar hebben ze precies hetzelfde concept.

Klinkt niet verkeerd die stage, veel succes ermee!

Hasan Turk

Hey Eline,

Welkom in Cape Town, zoals je het al gemerkt hebt is het een prachtig stad en het wordt alleen maar mooier.
Ik zit al bijna een week nu in Cape Town met een klasgenoot, ook voor ons stage van 6 maanden.
Wij zitten op Houtstreet bij Drive South Africa, is vlakbij Longstreet ook.

Als je je afvraagt wie ik ben; ik ken je van waarbenjij.nu. je hebt een profiel daar maar ik denk dat je daar niet veel mee doet dus ik volg je op deze site wel.
Ik ben zelf wel te vinden op turist.waarbenjij.nu maar ook op www.waarisdeturk.nl

Wil je misschien een keer afspreken, we hebben al een paar studenten leren kennen uit NL en volgende week ergens wilden we uit eten gaan met zn misschien wil je mee?? Wij wonen in Greenpoint het is overal vlakbij en 10 min. lopen naar the waterfront.

Je kunt me mailen, maar ook bellen 07-29242937.

Groetjes,
Hasan

bea

Heeey!

Gelukkig nieuwjaar nog he!! Het was dat ik op vakantie was anders was ik je zeker komen uitzwaaien, We zitte hier nou in de kou (- 17) dus jij hebt het zeker beter voor mekaar!!

Geniet ervan en blijf zeker van die lange verhalen schrijven!!!!!

Kus Bea

Marijke

elineeeee, tis hier zo kouuuuuuuud! Mag ik langs komen? :P

maarre klinkt allemaal relaxed! Dat doe je beter dan meeste van ons hier die je hebt achter gelaten ;)

xxxxx

Maureen

nieuw berichtjeeeee.

Elske

Heey Eline,

echt erg chill bij jou volgens mij!Ook erg fijn dat je stage instelling zo goed bevalt en ook lekker flexiebel is lees ik en je ook nog eens goed wegwijs maakt in Kaapstad. Dat doe je goed! Veel succes en geniet vooral heel erg daar!

Xx Elske

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!