Bo en Eline in NYC & Florida

I love Cape Town!

NOTE: ze hebben m'n verhaaltje eraf gegooid omdat ze bezig waren met werkzaamheden.. ik kan alle reacties dus ook niet lezen!! Dus lieve mensen.. als jullie al iets geplaatst hadden, please do it again ;) (en patty, jou reactie op m'n foto is ook verdwenen..)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hi mensen, hoe is het daar in het koude NL??

Ik heb weer een verhaal(tje) voor jullie, ik schrijf er iedere x een stukje bij, dus het is nogal lang geworden :P

M'n 2e stagedag begon om 10.30. we hadden afgesproken bij een lunchtentje in de buurt van de Assembly. Daar hebben we het 1 en ander doorgesproken en het komt er op neer dat ik elke week m'n taken krijg en ik dit ‘thuis' kan uitvoeren. Er is namelijk niet echt kantoor, en dat is eigenlijk ook niet nodig. Ik merk dat ik de discipline wel heb om op tijd op te staan en te werken aan wat ik moet doen. Tenminste gister en vandaag wel (een aantal mensen zijn de Tafelberg beklimmen, en ik zit hier.. dat zegt wel wat :D) Ik mag wel echt leuke dingen gaan doen, en ook al is het soms een beetje vaag, het gaat vast wel goed komen! Ik krijg best wel wat vrijheid en verantwoordelijkheid, dus dat is wel heel leuk. We spreken 1 of 2 x in de week af om het een en ander door te spreken en om te kijken of ik eruit kom. Ik vind het wel prima, want zo kan ik lekker buiten op de veranda werken, of op m'n kamertje met de muziek aan. Na de afspraak ben ik naar huis gegaan en begonnen aan het werk dat ik opgekregen heb. Ik was om half 5 nog bezig met wat werkzaamheden voor stage toen Michiel opeens belde, of ik mee wilde gaan surfen en zoja, dat ze dan binnen 10 min. Voor de deur zouden staan. Tja.. hoevaak heb je die mogelijkheid he! Dus hup bikini aan en wegwezen op naar Muizenberg (een goede surfplek in CT) Plank en wetsuit gehuurd voor 8 eurotjes en het water in! Helaas hing er net een wolk boven ons wat een heel vreemd sfeertje creëerde en helaas waren de golven ook niet echt geweldig. Toch leuk om weer in het water te liggen, maar als de condities wat beter zijn gaan we zeker weer! Daarna wat gedronken en gegeten (broodje friet/inktvis :s) in een surfbarretje en toen naar huis. Toen nog even kunnen skypen met bo, wat echt heel goed ging.. gaan we vaker doen dus :D Toen ben ik nog naar ‘Roots' geweest wat een vrij grote bar is hier om de hoek, met zand op de grond en een dak van palmbomen. Heel tof, maar het was niet echt druk. Daar gepoold, wat gedronken en weer nieuwe mensen ontmoet. We zijn uitgenodigd om zondag te gaan braaien in een Township, dus ik ben benieuwd!

De volgende dag de hele dag aan opdrachten gewerkt voor stage.. 's avonds met een hoop mensen (de nieuwe en de oude garde) pizza gaan eten in een tentje hier in de wijk. Op woensdag avond is de pizza voor de helft van de prijs (2 euro ipv 4 :p) dus tja daar houden Hollanders/studenten wel van! De pizza was niet te eten maar het was wel gezellig. Daarna nog even wat gaan drinken terwijl iedereen dood op was.. het was happy hour dus krijg je 2 ipv 1 drankjes. Uiteindelijk lag ik om 24.00 in bed, valt mee dus! De volgende ochtend moest ik om half 10 op Wembly Square zijn, een luxe gebouw in een normale wijk waar een sportschool en wat lunchtentjes in liggen. Hier had ik een afspraak met m'n baas.. hij kwam weer lekker op z'n Afrikaans te laat, dus had ik een cappuccino besteld, m'n laptopje open geklapt (er is daar gratis internet) en ben ik nog wat aan m'n opdracht gaan werken.. haha net echt :P Daarna kwam ie aanzetten met een grote doos waar de flyers voor a.s. vrijdag inzitten (dus op donderdag flyers neerleggen terwijl het voor vrijdag is.. dat is blijkbaar ook normaal hier) en de monthly flyer (een flyer die je kan open klappen naar een poster met op de ene kant een toffe illustratie en achterop de line up voor de maand) deze mocht ik gaan afgeven in alle hippe muziek/surf/art winkeltjes in het centrum. Dat was wel lachen, de mensen zijn zooo super aardig hier, heel tof! Toen ik na 2 uur klaar was ben ik nog even naar Waterfront gereden (het super toeristische gedeelte hier in Kaapstad) daar ligt een gigantisch winkelcentrum en ik dacht ik ga daar eens even lekker shoppen. Nou, ik vond er niks aan, het was druk, vol met toeristen, en te veel Gucci/Prada winkels.. binnenkort dus maar eens naar een ander gigantisch winkelcentrum hier in de buurt gaan wat wel heel tof is! Toen begon ik echt in te kakken na een paar super drukke dagen, elke avond wat gaan drinken etc. Dus ik terug naar huis, even chill in m'n kamer gehangen.. Toen kwam m'n huisgenootje Kees vragen of ik mee ging wat drinken.. dus ik mee naar een tentje hier in de buurt, daar zaten onze franse achterbuurman en nog 2 meisjes (uit kaapstad) . Ze vertelde over hun leven hier toen ze jonger waren, hoe bekrompen het allemaal was, ze hadden schooluniform dat elke dag werd opgemeten, ze mochten geen lollies eten omdat dat te sexueel getint was en weet ik veel wat allemaal. Is toch best bizar om te horen aangezien wij in NL zo vrij zijn in alles wat we doen. Daarna ben ik terug naar huis gegaan, wat gegeten en werd ik alweer opgehaald door een aantal mensen. Waarvan 1 ontiegelijke homo, maar die gast was zo grappig :P We zijn eerst naar een homo-bar gegaan in Greenpoint, haha wat een ervaring! Vooral Michiel vond het heel erg leuk daar.. hahaha. Daarna zijn we naar een club gegaan waar een gigantische rij stond en waar de anorexia patientjes en de rijke ouwe mannen voor mochten gaan! Nou echt niks voor mij dus he!! Pff.. Maargoed, eenmaal binnen was het stampvol, en ik vond het niet bepaald bijzonder, maargoed, weer een ervaring erbij! (ik kom terug met een brok levens ervaring dat willen jullie niet weten!!) Om 2.00 ging de tent dicht, dus toen zijn we naar huis gegaan. Ik hoefde nergens naartoe de volgende ochtend dus heb een beetje uitgeslapen, weze brunchen met een aantal mensen en aan stage gewerkt. 's Avonds moest ik werken bij de Assembly. Om 19.30 moest ik er zijn om de zaal klaar te maken.. dus ik er naartoe. Toen heb ik een korte rondleiding door de zaal gehad, die is best wel groot, er kunnen 1.000 man in. Hij was alleen voor vanavond kleiner gemaakt omdat ze niet zoveel mensen verwachte. Toen heb ik geholpen met de rode loper uitleggen en palen met van die rode touwen ertussen bij de entrance. Verder nog wat kleine dingetjes, maar de rest werd eigenlijk alles vooral weer door de zwarte gedaan.. ik blijf dat toch wel pijnlijk vinden, dat al het mindere werk ALTIJD door donkere mensen wordt gedaan! Maar het is hier gewoon de normale gang van zaken. Daarna een tijdje bij Bielle gehangen, een meisje dat de kaartverkoop deed en waar ik al eerder contact mee gehad had. Hier gewacht tot het groepje dat ik kende kwam en toen hebben we tot 2.00 in de tent gehangen. Het was heel gezellig, en toch nog best druk. De volgende ochtend moest ik er alweer optijd uit, want ik ging met Michiel naar Cape point/kaap de goede hoop. De route daarnaar toe is helemaal langs de kust, en was echt super mooi!! We hebben de pinguïns gezien op Boulders beach, baboons langs de weg (niet zoveel als er normaal zitten) toen gestopt voor het uitzicht, en toen vond ik een paadje dat naar beneden ging op de berg. Dus ik een stukje gelopen zie ik een super mooi strandje liggen. Maar we gingen voor kaap de goede hoop, dus zijn we weer verder gegaan. Eenmaal bij kaap de goede hoop was het helemaal niet zo druk als we verwachte.. we zijn braaf op de foto gegaan met het bord en een stukje de berg op gelopen. Langs de weg stonden een stel struisvogels die natuurlijk ook op de foto moesten! Daarna doorgereden naar Cape Point, hier naar het uitzicht punt gelopen wat heel tof was!! Wat is het daar mooi zeg (een zin die je waarschijnlijk nog wel vaker gaat lezen op m'n blog). Toen terug gereden en besloten om het paadje naar beneden te lopen dat we gevonden hadden. En ja hoor, daar kwamen we dus uit bij het strandje (nadat Michiel een slang getrotseerd had, en ik uitgeschreeuwd :p) er was daar bijna niemand en het was echt super mooi! Ik had geen bikini bij, maar we hebben daar toch even gehangen, met het plan daar zeker nog een keer terug te gaan om een wat langere tijd te spenderen!! Toen zijn we via (again) een super mooie route naar Scarborough gereden, daar was een soort van mini zomerfestival, met een reggae band hier uit de buurt (the Rudimentals) waar nog meer bekende waren.

Daar lekker in de zon gelegen, was echt heel relaxed. Daarna naar Long beach, Kommetjie gereden, daar gingen Bart & Ben surfen (ze hebben alle 2 hun eigen board) Dat is echt een super goeie surfspot, waar ik het water nog niet in durf :P Hele mooie golven, en er was een dude aan het surfen die blijkbaar heel bekend is, hij had een dikke bus van Quicksilver, en 2 gasten die hem hielpen met alles. We hebben hem zien surfen, en hij was dan ook heel goed!! Het waaide daar nogal hard, en de zon was bijna onder dus zijn we in een tentje gaan zitten waar we wat gedronken en gegeten hebben. Eenmaal thuis was het al redelijk laat dus ben ik lekker gaan slapen. Het resultaat van deze dag? ALLES ROOD!! Ik ben zoooo verbrand.. die zon hier is echt niet lief! Hij is namelijk fel, maar doordat het bestwel waait heb je het totaal niet in de gaten. Bewijs:

Het plan voor vandaag is strand: maar eens even kijken hoe we dat gaan oplossen :p

Maar lieve mensen, ik vermaak me hier prima :D Keep ya updated!!!

Reacties

Reacties

Aren

Blijf jaloers!!
Leuk verhaal om te lezen ;-)
Fijn dat het zo goed gaat,
groeten

Lonneke

ow ow ow wat heb jij het toch slecht daar :p Zie zo ongeveer groen van jaloersheid, maar ach dat is weer wat anders dan blauw van de kou...!
Geniet ervan!
x

jannie klink

Wat heb jij een rotleven daar !! maar wel een leven waar ik jaloers op ben.
Groetjes jannie

jolan

nou komt ie weer:
bart die vond het allemaal te veel om te lezen maar ik vond het super leuk! Echt leuke dingen die je doet daar! Alleen vind ik het wel jammer dat ik het deze keer niet samen net jou kan beleven, maarja dat is mijn eigen schuld ;)
Wij zijn net terug uit hellevoetsluis, was leuk geweest. We zouden eigenlijk vanavond botje gezeldschap houden Ben benieuwd naar je volgend verhaal...
xxx

Arianne

Zo te lezen hoef jij je niet te vervelen, zeg!
Je hebt net er maar druk mee, met de buurt in je opnemen en naar allerlei moois rijden en lopen!
Ik hoef niet te zeggen "Geniet er maar van", want zo te lezen in je gezellige verslag, doe je dat met volle teugen!

Ik moet je de hartelijke groeten van mijn moeder doen en je een goede tijd wensen daar.
Ze leest je weblog ook, maar vraagt mij er wat namens haar op te schrijven... ;)
Ik weet zeker dat ze me morgen vraagt of ik dat al gedaan heb, of dat ze al gekeken heeft of ik het er op gezet heb :)

Liefs!

Maureen

Hey lien,

Je hebt het weer goed geregeld allemaal daar zo te horen ;) Leuk om weer iets te lezen wat je hebt gedaan :D
En echt tof dat je weer gesurft hebt, kon je het nog een beetje?

xx je zusje

Bea

He!
Cool man meteen de eerste dagen al die leuke dingen doen. Super dat je het met iedereen zo goed kan vinden en dat het werken daar allemaal zo soepel gaat. Kunnen we hier nog wat van leren..
Geniet ervan en ben benieuwd naar je nieuwe verhaal echt heel leuk om allemaal te lezen!

Kus Bea

Bo

zozo, die Bea krijgt het zowaar voor elkaar om te reageren :p
En ik weet niet meer wat ik gereageerd had de eerste keer.. dus helaaaaas :p

Patty

Volgens mij had ik geschreven hoe het links rijden beviel :P

Michiel

"en vooral Michiel vond het heel erg leuk..." En bedankt Eline :D Haha

jolan

die foto's zijn super leuk! leuke casa heb je... maar helaas verminderen de foto's mijn jalourse gevoel niet :)...
maar super leuk om te zien allemaal.
werkse dit weekend.

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!