Bo en Eline in NYC & Florida

Another week in Cape Town!

Zo, weer een post! (en ja, het is weer een heel verhaal geworden!)

Wat ik nog helemaal was vergeten te vertellen was (en ik wil jullie echt niet bang maken!) is dat ik een paar dagen geleden vanaf buiten naar m'n kamer liep omdat m'n telefoon ging. Ik neem op, kijk naar m'n raam en zie daar een gozer voor m'n raam staan. Ik schrik me dood! En hij ook, want hij sprong meteen weer terug over het hek. De volgende dag kom ik op m'n kamer, en wat denk je? Raampje kapot!! Gelukkig was er niks weggehaald, wat ook best lastig is. Ik heb namelijk dikke tralies voor m'n ramen, maar het schijnt dat ze een soort stok hebben met een haakje eraan waarmee ze spullen uit je kamer vissen. (die ze ooit per ongeluk hebben laten vallen, en die hier in het huis dus aan de muur hangt) Duren dingen als een laptop krijgen ze natuurlijk nooit opgehengeld, maar dan nog, het is toch een behoorlijke inbreuk op je privacy. Ik stop dus als ik niet in m'n kamer ben alles goed weg, zodat ze er niet bij kunnen. Ik heb de man gemaild waar ik het huis van huur, dus ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat het gemaakt wordt! (hopelijk snel!!) Kees (m'n huisgenootje) was zo vrij om wat enge verhalen te vertellen over dat er al vaker is ingebroken in dit huis, en dat ze altijd mijn kamer moeten hebben omdat ze beschut staan als ze aan het raam bezig zijn.. EN BEDANKT!! Maar goed.. maak je geen zorgen, alles is onder controle!

Verder afgelopen week niet heel veel gedaan buiten werken en aan m'n scriptie werken. Zondag naar Cliffton beach geweest met Bianca en Michiel. Heel mooi strand, maar wel druk en warm!! Dinsdag was ook grappig, toen stonden op een gegeven moment 2 negers m'n ruitje te maken, er waren mensen bezig met een pilaar die bijna omviel op de veranda, en 2 surfdudes waren een radio in aan het bouwen in m'n auto.. haha. Ik had nl geen radio, maar had er wel voor betaald. Dus had ik gebeld, en de volgende dag is er een splinternieuwe radio met splinternieuwe boxen ingebouwd MET afstandsbediening haha, niet verkeerd dus!!

Op m'n stage is ook alles ok, heb alweer veel te veel vrij gehad, maar zoals ze hier zeggen; TIA (This Is Africa, een zin die je eigenlijk wel achter heel veel dingen kan plakken hier!) Het kwam er op neer dat ik m'n werk een beetje te snel gedaan had en m'n baas nog geen tijd gehad had om alles door te lezen (de briefings die ik geschreven had) daarom ben ik afgelopen woensdag en donderdag lekker gaan winkelen met Bianca (daarover later meer). Qua werkzaamheden bij de Assembly wordt het steeds leuker. Ik krijg de verantwoordelijkheid over de contracten van de artiesten en ik krijg er een nieuw baantje bij, ik mag namelijk de dinsdagavond line up gaan verzorgen van de Waiting Room (een heel tof en bekend lounge tentje op longstreet (DE straat in kaapstad) Het komt er op neer dat ik moet gaan zorgen dat daar elke dinsdagavond een bandje/artiest staat en de contracten etc. geregeld zijn. Mijn baas vroeg of ik dit wilde blijven doen als ik in NL ben, ik ga eens kijken hoeveel werk het is, anders lijkt het me hartstikke leuk! A.s. vrijdag en zaterdag moet ik werken bij de Assembly. Dit werken is alleen voordat de avond begint (om 20.00), ik kan dus daarna zelf kiezen of ik wil blijven of iets ga doen met 'n eigen mensen, heel relaxed!

Maar.. om even terug te komen op mijn vrije dagen; woensdag en donderdag ben ik met Bianca gaan shoppen.. EINDELIJK! Haha. Het was heel relaxed en heb dan ook wel wat dingetjes kunnen kopen :D Gister onze shopmiddag/avond (winkels zijn hier tot 21.00 open) geëindigd op een loungebank in een tentje op Waterfront. Michiel, Bart en Marjolijn hebben ons nog vergezeld en daar hebben we wat gegeten, het leven is hier echt TE relaxed, en mijn stress gehalte is dan ook een heel stuk gedaald (geen stresskip meer dus pap ;))

Vrijdag heb ik aan m'n scriptie gewerkt en 's avonds moest ik werken bij de Assembly. Blaise (m'n baas) was ziekjes dus ging eerder naar huis, waardoor ik het 1 en ander moest gaan regelen nog daar.. in m'n uppie! Is wel raar, maar het ging prima. Er stonden die avond electro DJ's wat ik echt niet kon aanhoren, m'n hoofd knapte echt uit elkaar, dus ik ben ook om half 11 alweer naar huis gegaan. Thuis wat gekletst met m'n huis genootjes. De volgende dag ben ik optijd opgestaan om met Michiel richting Stellenbosch te rijden. Dit ligt midden in de wijnlandschappen van Zuid-Afrika, en heeft dan ook echt wat weg van Frankrijk. Wel meer dingen hebben hier wat weg van Frankrijk, maar dan toch bijzonderder en mooier. Ik denk als je Kaapstad en omgeving gezien hebt Frankrijk heel erg tegenvalt (nooit naar Kaapstad gaan dus pap en mam ;)) We zijn eerst gestopt bij ‘Spier' Een soort van complex waar je wijn kan proeven, maar ook heel relaxed kan rondwandelen tussen de eenden (en heel veel kuikentjes) was heel mooi maar wel weer heel erg in contrast met anderen dingen in en rondom Kaapstad. Daarna zijn we doorgereden naar Stellenbosch, wat een leuk stadje is (en waar de parkeerautomaten raar zijn!) hier ook rond gewandeld, de campus gezien (waar nu niks te doen is want de scholen beginnen hier begin february pas weer) en gelunched. Helaas kreeg ik het bericht dat 1 van de meisjes die die avond zou werken niet kon werken, en kon ik dus even vanuit Stellenbosch iemand anders regelen. Ik had helaas de nummers op m'n computer staan en die had ik dus niet bij de hand. Helaas de hele dag met de Assembly in m'n kop rondgelopen (Sorry Michiel, ik ben misschien toch nog wel een beetje een stress kip ;)), maar heb het gelukkig toch nog kunnen regelen toen ik eenmaal thuis was! Na Stellenbosch zijn we doorgereden naar Franschhoek, dit is ook een klein dorpje midden tussen de wijnlandschappen. Ook weer heel mooi, rijk, en geen bedelaar te bekennen. Hier een drankje gedaan en toen terug gereden naar Kaapstad. We wilden niet over de snelweg dus zijn over binnen weggetjes gereden. Totdat we opeens allemaal mensen op straat zagen. Raar?? Stonden we midden in een Township.. OEPS! Raampjes dicht, deurvergrendeling erop.. en doorrijden :P hahaha Uiteindelijk toch heel aangekomen in Kaapstad! 's Avonds moest ik weer werken bij de Assembly. Ik voel me daar alweer wat meer thuis wat wel heel fijn is. Ik leer steeds meer mensen kennen en weet wat ik op zo'n avond moet doen. Eigenlijk hoef ik alleen de zaal klaar te maken en te zorgen dat de kaartverkoop mensen aan het werk zijn, maar het was gister zo druk dat ik tot half 1 meegeholpen heb met de kaartverkoop/guestlist etc. Het waren wel 2 gezellige meiden, dus was wel prima! De bandjes die avond waren ook tof.. het is ergleuk om eens wat nieuws te zien en te horen!

Zondag een beetje uitgeslapen en op de veranda gehangen, ‘smiddags met 5 man naar de Green point market (de grootste market van CT) geweest, tenminste, dat was het plan, maar omdat het naast het WK 2010 stadion is en ze daar dus flink aan het bouwen zijn, was er helemaal geen markt. Toen zijn we maar een ijsje gaan eten, met een zeer NL prijs! Daarna naar Camp's bay gegaan, wat het rijke gedeelte is hier in Kaapstad, het strand in Camp's bay schijnt een van de mooiste stranden van de wereld te zijn, en tja.. ik kon me er iets bij voorstellen. Michael Jackson en Madonna schijnen hier ergens een huis te hebben, en ik snap denk ik wel waarom ze voor deze plek gekozen hebben. In de terrasjes een barretjes langs de kust zitten allemaal rijk-uitziende mensen met grote zonnebrillen (waar wij natuurlijk ook even tussen gaan zitten, inclusief grote zonnebril ;)) Na een drankje gedaan te hebben, zijn we naar La Med gereden, dit is een bar in Cliffton met uitzicht over de zee en de 12 apostelen (allemaal bergen naast elkaar) Hier zou vanaf 21.00 Goldfish komen. Dit zijn 2 DJ's die achter hun draaitafel ook nog eens saxofoon, bas en contrabas meespelen met de muziek. Ik denk dat het toch wel de grootste en bekendste artiesten zijn onder de jongeren van Zuid-Afrika. We hebben daar heerlijk op een terrasje gezeten met uitzicht over de super wilde zee (het waaide als een gek!!) daar wat gegeten, gedronken en de zonsondergang gezien. Daarna naar binnen gegaan om Goldfish te zien, en het was echt heel erg tof!! (Maureen, ik heb extra een filmje voor je gemaakt, ik denk dat je het heel vet vind!!) Ik zal verder niet al te zeer uitweide over de rest van de avond, maar het komt er op neer dat ie echt heel grappig was en ik een hoop lol gehad heb met iedereen. Hier hou ik het weer even bij lieve mensen, vandaag weer aan de scriptie!

X, Eline

PS1: Om Patty's vraag nog te beantwoorden; Het links rijden gaat eigenlijk prima!! Dat is eigenlijk het gene wat het makkelijkst is hier. Wat minder is, is het feit dat mensen hier echt als GEKKE rijden.. er is maar 1 regel hier en dat is dat rechts voorhang heeft, maar dat was het dan ook wel. Maargoed, er zit dan maar 1 ding op en dat is zelf ook als een gek rijden, en maar gewoon zorgen dat je zelf veilig bent en komt waar je wilt komen.

PS2:Tussen mijn vorige verhaaltje heb ik wat foto's gezet!dus check it out!
Ik moet nog steeds bedenken hoe ik meer foto's online kan zetten zonder dat het al teveel geld kost.. misschien dat ik binnenkort wel naar een internetcafe om wat dingen op dit blog te zetten, maar dat zien jullie vanzelf wel!

Reacties

Reacties

Elwin

He, weer een mooi verhaal, knap dat de stresskip straks veranderd is in een stresskuikentje !
Wat zal het straks saai zijn in NL. , maar dat went ook wel, krijg je tenslotte ook weer andere dingen voor terug.groetjes, en veel plezier,.

Maureen

He lien!

Echt leuke foto's die je had doorgestuurd.
Hier regent het en jij zit daar lekker in het zonnetje :p
Ben je al erg bruin geworden? ;)
en wat is Township?

we spreken onsss, veel plezier nog!

kusjeee.

irene hooghiemstra

Hee Eline, wat 'n superstage heb jij! Goed geregeld zeg. Geniet van het relaxte leven daar. Groetjes van ons.

Bo

pfff, wat een verhaal joh :p
had eigenlijk alles al zo'n beetje gehoord.. en toch heb ik het braaf gelezen :p

goed dat het allemaal zo positief verloopt! :)
het had (godzijdank is het niet zo) ook heel anders kunnen zijn.. echt beter zo :)

(Maureen; volgens mij is een Township een sloppewijk.. althans, dat denk ik :P)

jolan

echt leuk!
ik ben ziek, en dus geen stage vandaag voor mij, heb buikgriep :(
dus ikke vandaag tv kijken en toen was er een docu op over haaien die surfers aanvielen in zuid afrika, haaien die van kaapstad naar westlondon ofzoiets zwemmen, dus wel uitkijken daar :)
maar super leuk verhaal weer! ik vind het echt super leuk om te lezen. ik had zelfs vanacht gedroomd dat bo en ik jou kwamen opzoeken daar haha, was super gezellig, leuk kamertje had je en coldplay (geen idee waarom) kwam optreden in de assembly en wij mochten met jou mee, haha... dus ik ben toch een beetje bij je :)
enjoy there! xxx

Marga

Ik vind eigenlijk dat we toch even moeten checken of het daar mooier is als frankrijk.
Maak ons maar jaloers, en neem die job maar aan dan reis ik wel af en toe op en neer.

Geniet ze!

Edwin

Klinkt echt te relaxed allemaal, haha. Geniet ervan!
En leuk die foto's bij je vorige post.. pinguins!!

Patty

Haha jij bent relaxed geworden en ik zit hier ziek zijnde thuis keihard te werken om alle dingen voor de stagemarkt morgen gedaan te krijgen :P

Maaaar ik ben gisteren naar een meeting geweest over Service Learning van INHolland. Dat houdt in dat je in juli/aug een maand of 6 weken naar Mexico of Indonesië gaat om daar arme kindertjes/dorpen te helpen. Wellicht dat ik dus ook nog eens iets nuttigs ga doen in het buitenland!

Dat links rijden lijkt me toch wel doodeng. Ik was een keer met mn tante in Engeland en dat ging minder goed.. Tomtom is dan ook helemaal waardeloos.. :P (neem de eerste afslag op de rotonde.. Maar dan bedoelen ze dus de eerste afslag als je rechtsom gaat, maar in Engeland ga je natuurlijk linksom over een rotonde.. En wij maar keren haha)

Maar zo te zien heb je het dus echt naar je zin, hopen dat het alleen nog maar leuker wordt!

Bea

Cool man, die foto's, tamme eendjes echt heel lief!!
Hoe zit dat met schakelen in de auto zit 12345 op de zelfde plaats of ook anders???

Veel Plezier nog

Kus Bea

Bert

Zo, Eline, jouw verslagen gaan verder door als een spannend boek! Hoop nog veel mooie verhalen te kunnen lezen, maar hopelijk niet zo als die enge 'hengelaars' die door jouw raampje de boel proberen te verzieken. De foto's zijn werkelijk schitterend, zou er best eens 'n kijkje willen nemen daar in S.A. Fijn dat die stage bij de Assembly perfect verloopt. Geniet maar met volle teugen van die prachtige tijd en zomer daar!
Groetjes, Bert

@ Bea

Alles zit gewoon op dezelfde plaats, ook de pedalen enzo.. Je stuur zit alleen rechts en je schakeld met je linkerhand.. Dat lijkt raar, maar je hebt het echt binnen no time door! Ik sta wel af en toe nog bij m'n linkerdeur van.. oeps, stuur zit aan de andere kant (of ik sta aan de rechterdeur als ik bij iemand wil instappen :P) Maar verder, eitje ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!