Bo en Eline in NYC & Florida

Wist je dat..

... ik hier super naar m'n zin heb en absoluut geen spijt heb dat ik niet naar Sydney gegaan ben

... Ik binnen no-time super bruin ben geworden, en dat dit binnen no-time weer wit is geworden. (de vellen hangen echt overal!)

...je hier stroomt koopt in de super markt? Je betaald een bepaald bedrag voor een bepaalde hoeveelheid stroom. Je geeft het nummer van je stroomkastje door en krijgt een opwaardeer bonnetje, je typt het nummer van het bonnetje in op je kastje in huis, en hop, je hebt weer stroom!

... je hier rechts en links mag inhalen op de snelweg (maar mensen het eigenlijk overal doen)

... Savanna dry hier het ultieme zomerdrankje is en dit hopelijk ook snel in NL te krijgen is

... het hier tot nu toe alleen nog maar zonnig en warm geweest is

.. het hier ontzettend hard kan waaien, zo hard dat als je met je auto stilstaat bij het stoplicht je op en neer geschud wordt

... het stoplicht hier ‘robot' genoemd wordt i.p.v. traffic light, en de rotonde traffic circle ipv roundabout.

... ik al 3 deuken in m'n auto gereden heb, wat alleen maar binnen de poorten gebeurd is

... De eerste harttransplantatie die ooit is verricht, werd in 1967 uitgevoerd in Zuid-Afrika door de Zuid-Afrikaanse arts Dr. Chris Barnard (ja, die van het liedje) en dat het ziekenhuis waar dat gedaan is hier om de hoek ligt?

... benzine hier maar 50 euro cent per liter kost en je in je auto moet blijven zitten als je gaat tanken. Je draait je raampje open, zegt voor welk bedrag benzine er in je auto moet en hoppa, het wordt voor je gedaan! Zelfs je olie wordt voor je gecheckt en betalen gaat gewoon vanuit je auto.

... Een biertje / colatje hier nog geen euro kost (en je dan hoeveelheden krijgt naar Amerikaanse standaarden)

... ik in een huis zit met 3 andere Nederlanders (en 1 kamer leeg is)

... Ik hier gewoon Gouda kaas op m'n brood eet

... mensen hier de hele dag om geld smeken, waar je ook bent (zelfs in de supermarkt)

... ik het soms moeilijk vind om nee te zeggen en bot door te lopen, vooral als het kleine kinderen zijn

... als ik hier zeg dat ik uit NL kom mensen spontaan Afrikaans tegen me gaan praten omdat ze het zo leuk vinden dat ik het kan verstaan

... Je hier over het algemeen gratis parkeert, maar altijd wordt geholpen met parkeren, en je deze mensen hier 2 rand voor geeft (15ct) (of niks)

... maar 9% van de bevolking in Zuid-Afrika blank is

... Dat Township het woord is voor de krottenwijken hier

...Er in de township van Kaapstad 5 miljoen mensen wonen.

... Deze wijken echt vreselijke condities hebben en ik het echt even moeilijk krijg als we er langs rijden

... Ik echt niet kan wennen aan het verschil tussen arm en rijk

... mijn huisgenootje Vera werkt in een ziekenhuis in een township en hier mensen opereert die schot of steekwonden.

... dit helaas heel vaak voorkomt

... Er hier ontzettend veel mensen roken, omdat sigaretten heel goedkoop zijn

... Er hier helaas nog wel gerookt mag worden in de horeca (tenzij het aangegeven staat)

... Ze hier Venco ‘boerderijdrop' verkopen

... Ze ook Bolletje beschuit verkopen

... Bianca dit meteen aangeschaft heeft toen ze het zag

... Ook andere mensen (lees: Nederlanders) lopen te zeuren dat ze zin hebben in een Kroket

... Ik hier nog niet echt naar hunker

... We nog geen tentje gevonden hebben die Kroketten verkoopt

... Bianca en ik de hele week zelf hebben/gaan koken! (na om de dag uiteten te zijn geweest)

... Het best lekker gaat met m'n scriptie

... De achterklep van m'n auto nauwelijks omhoog blijft staan waardoor ik heb nu al een paar keer kei hard op m'n hoofd gekregen heb

...Kaapstad ook wel 'De Moeder Stad' werd genoemd? De stad was de eerste metropolis van Zuid-Afrika en metropolis betekent 'moeder' en verklaart dus de naam.

...het drinken van een 'sundowner' een typisch Kaapse traditie is? De naam verraadt het al: een sundowner drink je tijdens zonsondergang en kan elk drankje zijn dat je dan drinkt.

...er in Kaapstad ook de voetbalclub Ajax bestaat? Deze club heeft nauwe banden met het Amsterdamse Ajax en het Nederlandse team komt in onze winter regelmatig trainen in Kaapstad.

... ik hier de hele dag op teenslippers loop en nog geen sokken aangehad heb

... ik een nieuwe werkplek heb? Cocoa: Het schattigste coffee/lunch tentje ooit! Met overal kussens, een lief achtertuintje met fontein, gezellige big momma's achter de corner, veel te lekkere muffins en orange juice en gratis internet!!! Gewoon in de wijk waar ik woon!

... ik de ultieme cd winkel gevonden heb tussen m'n huis en Cocoa in, met de meest geweldige cd's voor 60 rand (4,45.. ohoh!)

... ik geschoten heb op een schietbaan met een pistool en geweer die in Nederland hartstikke illegaal zijn!

... Ik het echt grappig vond om een keer te doen, maar ik er niet zo super opgewonden over was als de mannen die mee waren.

... ik gister naar 'Australia' geweest ben in de bios, en deze film ontzettend slecht was!

... De bios hier maar 2,50 kost, en het dus niet echt erg was dat ie zo slecht was

... Ik m'n eerste bandje voor de Waiting Room geboekt heb

... ik een kaartje van Bo en Jojo gekregen heb en hier heel blij mee ben :D

.. ik er nu mee ga stoppen, anders wordt de lijst veel te lang! X

Reacties

Reacties

Maaike

Wat herkenbaar :p Zelfs bijna hetzelfde als Pakistan....behalve sloppenwijken heten hier collony's, en hier gaat het om geloof ipv ras........ik zou zo weer terug willen als ik jou hoor praten....geniet ervan!
x

Timmay

Dat klinkt goed (bijna) allemaal!

jolan

leuke feitjes allemaal. en ik weet id zeker dat je geen spijt hoeft te hebben da je niet naar australie bent gegaan!
maar heb je ook een kaartje van Bo gehad? of bedoelde je bart?? :)
ik ga nu je nieuwe foto's bekijken!

xxx

maureen

wrijf het er alemaal maar in ;)

oh maar goed dat je zegt dat die film slecht is, want mam en ik wouden er misschien zaterdag heen gaan!!

het regent hier nu kei hard, en ik mag er doorheen fietsen want ik moet straks werken :(

veel plezieros nog.

je zusje

maureen

alemaal = alLemaal

jolan

owja, niet allemaal leuke feitjes natuurlijk. van die townships en dat bedelen is natuurlijk helemaal niet leuk. wel heftig lijkt me, maar dat kan je pas echt bepalen denk ik als je het zelf hebt meegemaakt....

Bea

Heyy!!

Wat een leuke weetjes, sommige ook minder leuke..

Marcel wil je al komen op zoeken, kleine vakantie voor ons, die vindt je verhalen ook heel leuk! ( vooral het stukje met de slang! en het schieten..)


Geniet ervan en zorg dat het bruin weer terug komt..
OP naar het volgende verhaal!!

Kus Bea

Bo

..je dit allemaal al verteld had :p

..ik vind dat het kaartje er snel was :)

..je er erg gevaarlijk, doch uitdagend bijstaat op die foto? ;)

Patty

Haha bizarrr allemaal joh!

Wist je dat ...
Het hier al de hele dag regent?
Het ook belachelijk hard waait?
Ik zojuist met mijn overvolle boodschappenkar wegwaaide door de wind?
Ik dan toch liever in Zuid-Afrika zou zitten ;)

marga

weet je dat ik groen zie van jaloezie
weet je dat een foto in duitsland duur is
weet je dat het later een boete was omdat je snel op het vliegveld wilde zijn
weet je dat jij hier een hert hebt geschoten
weet je dat ik vreselijk trots op je ben
weet je dat ik ook een kaart wil sturen
weet je dat ik al drie weken bo wil bellen
weet je dat ik heel erg geniet van je en trots ben op jou

kus mam

Aren

stoere gun hoor !
klinkt weer goed allemaal !
groeten

Arianne

Wat een lijst met weetjes!
Ga je die ook allemaal onthouden?
(Dat gaat nu makkelijk, want ze staan hier "for ever" op internet :P)

Lekker dat je scriptie opschiet en je tijd genoeg hebt voor al die nieuwe ervaringen!

Je lijkt wel een "Bondgirl" met dat pistool! ;)
Heb je er meteen een besteld om je te beschermen tegen "hengelaars"??? Grapje!
Jij houdt je wel staande daar, gelukkig!

Grtjs!

Norich@

Heeeyy Elientje !!

Echt handig die weetjes van jou, hihi ;)
Over 6 dagen vlieg ik ook naar Kaapstad.
Pfff..vind het echt spannend !!!

See Ya SoOn !

Liefs,
xXx NoRiCh@

Elske

Echt megaleuk om al die weetjes van jou te lezen!
En beter dat je al die leuke dingen hebt ontdekt en zelfs nieuw werk hebt kunnen vinden..:) En niet zo vaak over teenslippers praten..haha want dan word ik te jaloers :D. Mijn scriptie verloopt tevens met erg warme voetjes :) en het gaat ook best goed:) ( reactie hyves ook gelijk )

kusje Elske

Johan

4,45 voor en cd, damn ik ben jaloers. leuk dat je ons laat weten hoe de stroom werkt. Ook groeten van Ben en Vera

Sanne

Hey Eline!
Ik kwam eigenlijk per ongeluk op je site terecht, maar kon het natuurlijk niet laten je verhalen te lezen! ZO herkenbaar!!! Heimwee ten top hier in het ijskoude Nederland...
Geniet ervan, voor je het weet ben je weer thuis!
Kus Sanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!