Bo en Eline in NYC & Florida

Busy times in sunny Cape Town

Zo.. ik zal maar weer eens wat schrijven hierzo, het is weer even geleden.

De drukte is begonnen op m'n stage en het leventje hier zit nog steeds propvol met veel leukere dingen dan blogs schrijven, dus vandaar ;) Hopelijk kan ik morgen weer wat foto's uploaden, dus stay tuned ;)

Ik moet alweer een eindje terug.. Het schieten!!

Alweer bijna 2 weken geleden.. de mannen hier hadden bedacht om naar een schietbaan te gaan en daar er een beetje op los te knallen. Niet bepaald mijn droom ofzo, maar opzich wel lachen en zeker iets wat ik in Nederland nooit zou gaan doen. Nou, we kwamen daar dus aan in 1 of andere groezelige ruimte. Zoals jullie konden zien op de foto's zag de eigenaar er ook heel sexy uit. Het liefst was ik weer naar buiten gelopen eigenlijk, maar goed, zoals jullie ook gezien hebben op de foto's ben ik er uiteindelijk toch voor gegaan en ik moet zeggen, het was best lachen!! Ik stond niet zo te flippen als de rest maar het is toch best kicken om met zo'n ding echte kogels te schieten en om die terug slag te voelen die echt hard is!! Leuke ervaring!

De volgende avond ‘meiden avond' gehad met Bianca en Marjolijn, eerst naar ‘Australia' geweest.. wat een slechte film zeg haha. Maargoed, naar de film gaan kost hier €2,50 dus het was toch nog best de moeite waard. Daarna naar Cape 2 Cuba geweest, een cubaanse coctail bar. Hier een Tropical Mojito gedronken die binnen no time naar m'n kop steeg.. Daarna naar de Waiting Room gegaan, m'n nieuwe 2e werkgever hierzo. Echt een leuk chill tentje. De volgende dag gewerkt en 's avonds met Michiel en Marjolijn gaan sporten.. proefles! En wat een mooie sportschool, Zwembad, fitness toestellen met tv's ingebouwd, gratis internet en computers, stoomcabine's en zelfs een Sauna!! Daar heerlijk gefitnessed en gezwommen en 's avonds nog uitgeweest. Ben eerder naar huis gegaan samen met Michiel omdat ik echt helemaal uber zombie was (we waren dus ‘vroeg' thuis.. 3.45?!)

De volgende ochtend optijd opgestaan om met Bianca naar de Old Bisquit mill te gaan. Dit ligt in Woodstock een wijk verderop wat echt een slechte wijk is, maar op zaterdag ochtend is hier heel rijk en blank Kaapstad te vinden. (voor de mensen die de NOFX docu-reeks gezien hebben; dit was waar ze opgetreden hebben toen ze in Kaapstad waren.) Er is hier op zaterdag ochtend een organische markt, met allemaal lekkere groente, gebak, vlees, drank etc. Hier hebben we ontbeten met een smoothie en broodje en uiteindelijk een echte Hollandse kroket kunnen bemachtige voor Michiel (die er al een tijdje naar smachtte). We wilde niet meteen als Hollander overkomen met; hejje kenne wij een kroket voor hebben. Dus Bianca: Can I have one of these.. Die man achter het kraampje: Wil je er misschien een broodje bij..? hahaha Hij gaat er denk ik vanuit dat het alleen maar Hollanders zijn die kroketten bij hem komen kopen. Verder waren er daar leuke winkeltjes met kunst, kralen en andere snuisterijen, heel leuk sfeertje hing er! 's Middags met Marjolijn, Michiel en Bianca naar Simon's Town gereden, daar gelunched in het haventje (waar gewoon zeehonden rond zwommen.. leukkkkkkk!) Daarna doorgereden naar het geweldige strandje waar ik een paar blogs terug over vertelde.. hier een beetje geslapen, maar helaas was de zon al vroeg achter de bergen waardoor we niet echt hebben kunnen zonnen. Op maandag weer met Michiel naar de sportschool geweest en zowaar een abonnement genomen zodat ik niet terug kom als een freakin' giant ;) :D

Dinsdag ben ik met Bianca naar Royale geweest, wat ook van de eigenaren is van de Assembly, hier een heerlijke hamburger gegeten en een veel te grote milkshake gedronken (ik sport nu he ;) dan mag dat!!) daarna naar de Waiting Room gegaan (wat erboven ligt) daar speelde een bandje (dinsdag avond à de avond waar ik vanaf nu de bandjes voor moet gaan boeken) was een heel tof sfeertje! Iedereen hing een beetje op de bank naar de band te luisteren, heel relaxed!

Afgelopen woensdag is het dan echt begonnen, drukte op m'n stage!! We hadden 's ochtend een meeting met Jeroen van 4exchange over het eventueel verzorgen van stagiaires in de toekomst. Blaise is toen naar de Assembly gegaan en ik heb nog even met Jeroen zitten praten. Daarna ben ik naar de Assembly gegaan aangezien ik a.s. zaterdag avond de boel in m'n 1tje mag gaan runnen omdat m'n baas er niet is.. Hij moest me dus even het 1 en ander uitleggen, maar het gaat vast goed komen! Verder heb ik een meeting bijgewoond met een liquor companie. Er wordt hier nagedacht wat ze schenken op wat voor soort avond. Wel interessant, en nooit echt over nagedacht dat het op die manier gaat. Daarna nog in de Assembly gehangen en met m'n baas geld geteld, en nog wat dingen besproken. Verder mag ik voor over een paar weken de Assembly ‘gratis' huren om een groot (buitenlandse) studenten feest te organiseren.. super tof! Moet alleen wel nog een proposal schrijven hiervoor (waar ik eigenlijk weinig tijd voor heb) maarja.. ik hou jullie op to date of het doorgaat en hoe en wat! Maar wel heel tof dat ik de kans krijg om dat te doen!

Verder heb ik deze week zowaar oma-tomatensoep gemaakt!! Ik heb bijna alle ingrediënten kunnen vinden (behalve de knolselderij ;)) dus was redelijk gelukt :) Echt tomatensoep hebben ze hier niet (behalve cup a soup, dus was wel weer even lekker!) 's avonds nog film gaan kijken bij Marjolijn thuis, helaas werd onze avond bruut verstoord door een gigantische kakkerlak die ook nog eens de behoefte had om door de kamer te gaan vliegen en ons uiteindelijk het huis uit gekregen heeft :P

Je kan je er vast iets bij voorstellen, 3 rondrennende gillende wijven bang voor een insect van een paar CM. De avond was dus vroegtijdig voorbij :P De volgende dag 's avonds bij de Assembly gewerkt, ze waren tot 4.00 open dus ik was pas rond 3.45 thuis, helemaal afgepeigerd!! Zaterdag lekker een rustig dagje gehad, 's middags gelunched bij Mimi's met Marjolijn en 's middags bij haar thuis aan, in en op het zwembad gelegen, heerlijk :D 's avonds was de grote avond dat ik alleen was in de Assembly.. ik moet eerlijk zeggen het ging hartstikke goed. Heb zelfs de 2e helft van de avond Kassa gedraaid.. ik voelde me weer helemaal thuis, heerlijk met al die mensen lullen enzo (ow jee.. ik zal toch niet echt de FRS missen???). Was rond half 2 thuis, dus best ok. De volgende dag optijd opgestaan want ik zou met Marjolijn en Vera naar een markt gaan in Muizenberg. Dit was een andere markt als waar we eerder geweest zijn, ze hadden allemaal neppe merk spullen en zoals het leek verkochte ze een hoop gestolen goed. Heel apart, maar wel heel leuk om een keer rond te lopen. 's Middags zouden we naar Kirstenbosch botanical gardens gaan want daar zou een band optreden. Het concert was helaas al uitverkocht, dus hadden we gewoon een kaartje gekocht om in de gardens te hangen. Wij in de rij om de gardens binnen te komen, ik geef me kaartje af en loop door. Vervolgens zijn Marjolijn en ik binnen maar Bianca mocht er niet in.. raar!! Draai ik me om, zie ik het podium, zijn we gewoon binnen gekomen met ons gardens kaartje (die man had niet goed gekeken) maar de vrouw die bianca haar kaartje gecontroleerd had helaas wel. Dus wij ons kaartje terugvragen, want we konden bianca natuurlijk niet laten staan. Geeft hij mij en Marjolijn een concertkaartje! (want hij wist natuurlijk niet dat we hem een ‘nep' kaartje gegeven hadden) dus uitleggen waarom bianca niet mocht doorlopen, geeft hij ons nog een kaartje, dus staan we gewoon met 3 concert kaartjes in onze handen!! Beterrrr.. haha Dus we hebben ons lekker op het gras neergestort en lekker in het zonnetje gaan liggen. Na 2 uurtjes begon de band en het was echt heel erg gaaf!! De omgeving daar is bizar mooi en dat in combinatie met de zon, de mensen en de muziek was echt geweldig!! Daarna terug gereden naar huis, ons zomerse kloffie verruild voor nette ‘camps bay kleren' en samen met Bianca, Bart en Michiel naar Camps bay gegaan om te eten. Daar in een super chique tent wat gegeten (wat nog steeds niet duur was) en daarna naar Karma geweest (weer 1 van de clubs waar ik me heel erg op m'n gemak voel.. ahum) daar uiteindelijk buiten beland waar we uitzicht hadden over de palmbomen, de lichtjes van kaapstad en de sterren.. ik heb het dus nog wel even uitgehouden. Nu weer begonnen aan m'n 5e werkweek, de tijd vliegt!! Ik hou het hier dan ook maar weer bij en zal proberen jullie zo snel mogelijk weer op de hoogte te brengen van al m'n toekomstige avonturen!!

ps: Het lijkt misschien dat ik alleen maar vakantie vier ipv stage/scriptie, maar er wordt ook gewoon hard gewerkt hier hoor!! Het is gewoon niet zo boeiend om telkens over te schrijven..

Reacties

Reacties

marga

suuuuuuper

jolan

wow, wat een verhaal weer. ik snap dat je geen tijd hebt voor je blog hihi! Maar ik heb je stage report doorgelezen, en je bent zeker goed bezig!
je hebt zo'n ontzettende mazzel dat je dat allemaal mag meemaken... (hier is het sneeuwig/regenachtig). En dat sporten daar is wel goed, dan hoef je maar 1 vliegtuigstoel te reserveren ipv 2, voor op je terugweg ;)
xx

Marijkeee

Damn Eline..ik was in eerste instantie heel blij met het feit dat ik in Amsterdam was gaan wonen enzo, maar nu ik jouw verhalen lees begin ik een verhuizing naar Kaapstad te overwegen hahaha het regent hier, tis koud, ik heb een stom baantje, potverdikkie :P
haha nee ik ben gewoon jaloers ;)
ben trouwens ook trots op je dat je zo aan het uitgaan bent daar, ga je dit ook weer doen als je terug bent in Dordt? ;) wellicht mee naar een breakcore-feest? ;) (haha grapjeee)

xxxxx

Maureen

Heee,

eindelijk horen we weer iets! ;)
Hier is het weer begonnen met sneeuwen ...

haha en ik zie je al rondrennen om die vliegende kakkerlak ;p

kussssss

bea

en ik woon en werk nog steeds gewoon in WEERT.. haha maar ben ook heel gelukkig!
maar je hebt natuurlijk altijd baas boven baas...
Super man wat je daar doet allemaal (behavle de insecten zijn minder) Geniet ervan feest ze nog verder en werkse ook een beetje natuurlijk!!

Kus bea

bea

owja.. ik wil een kaartje sture maar ik technisch en goed met computers als ik ben kan nergens een adresje vinden....

Voor Bea (en alle andere mensen die een kaartje willen sturen ;))

Eline Hooghiemstra
43 Wesley Street
Observatory
7925 Cape Town
South Africa

Bo

en ik maar hard werken :p
haha, beter dat je zoveel leuke dingen doet en meemaakt, dat maakt de tijd een stuk fijner voor je.. je had het ook slecht kunnen treffen!
Maar is gelukkig niet zo.. :)

Martin K

Hey Eline!

Leuk je zo te zien op internet in Kaapstad. Lijkt me een hele toffe ervaring. Ik wil ook zeker weten in het buitenland stage gaan lopen:). Als je weer terug bent moet ik jou en Boudewijn maar weer eens op komen zoeken. Is al weer erg lang geleden.

Succes en veel plezier met alles en ik lees je avonturen nog wel:)

groeten xx martin

Patty

Heel gek, maar ik krijg honger van je hele verhaal :P

Joost

Hey cool man, ik was ook in Kirstenbosch bij dat concert. Was wel een relaxt bandje...

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!