Bo en Eline in NYC & Florida

Another week in HOT Cape Town!

Hey mensen,

Hoe is het daar in het koude NL? Ik kan me op het moment even niks voorstellen bij het woord ‘kou' het is hier zo ontiegelijk heet, ik vond Januari al warm, maar dit slaat echt alles!! Maarja, ik hoor jullie al denken.. ‘je mag niet klagen' and I know.. you're right!

Pff.. waar was ik gebleven!

Owja, ik ben vorige keer helemaal vergeten te vertellen dat ik op robben eiland geweest ben. Dit was verplichte kost, en wel heel interessant om geweest te zijn. Er staan wat foto's van op m'n blog.

En verder.. eens even denken.. ik doe hier zo veel dat ik het allemaal niet kan onthouden :P Owja, ik ben vorige week in de stad gaan flyeren nadat ik met bianca gelunched heb bij ons favo tentje in de buurt van Longstreet. We zijn op scholen geweest en hebben alle toilette vol gespammed, erg grappig :p

Omdat we er achter kwamen dat er wel heel leuke winkeltjes lagen op de straten waar we gingen flyeren zijn we de volgende dag terug gegaan maar dan om te winkelen :P Verder was deze week eigenlijk wel rustig, me de pleuris gewerkt.. jaja lieve mensen, sinds 2 weken ofzo werk ik harder dan de gemiddelde mens hier in Zuid Afrika, maar goed, zo val ik niet in een gat als ik straks terug kom in NL. Het is wel heel erg leuk allemaal, dus ik vind het prima! Verder uit gaan eten, naar een Karaoke bar geweest, filmpje gekeken etc.

Vrijdag was het zover, ik ging met Bianca en Marjolijn naar ‘Up the Creek' een 3 daags festival in Swellendam, zo'n 3 uur van Kaapstad af. In de hitte en in de file begon onze trip richting het Oosten. Na 3,5 uur moesten we een afslag naar rechts hebben om bij het festival uit te komen. Dit was geen echte weg meer maar een zandsteeg, en dat terwijl het pikke donker was!!! Knopjes dicht, handen strak om het stuur en rijden maar!! 14KM lang deze weg.. en wij maar schreeuwen.. ‘als onze ouders wisten dat we hier zouden rijden!!!!!' Na een half uurtje doemde er dan licht op, het festival terrein!! En dat was leuk!! Het zag er uit als een dorpsfeest en het deed echt super gezellig aan. Ik had van te voren contact gehad met iemand die achter de bar stond op het festival en die die ochtend al een tentje voor ons had opgezet. (dit klinkt heel decadent.. en tja, dat was het ook :P) helaas kon hij ons niet het tentje aanwijzen omdat hij stond te werken dus moesten we zijn instructies opvolgen.. ergens op het terrein, bij een grijze Volvo waar 2 dezelfde tenten stonden tegenover een auto met surfplanken.. Ehh.. ja. Na 2 x rondlopen in het pikken donker hadden we het dan eindelijk gevonden.. Onze spullen erin gegooid en het festival terrein opgegaan. Daar super leuke bandjes gekeken en veel te laat gaan slapen. De volgende ochtend begon de dag weer vroeg door de hitte, helaas was het wel bewolkt en dat terwijl het festival terrein aan een grote rivier lag (vandaar ‘up the creek') gelukkig kan het weer in Afrika heel veranderlijk zijn, want binnen 2 uur lagen we alweer te puffen in de bloed hete zon, geen wolkje meer aan de lucht!!! Dus wij het water in, heerlijk!! De rest van de dag een beetje gedobberd en bandjes gekeken. Om half 1 sloten de Rudimentals af, een reggae/ska band die we al een keer gezien hadden op een klein festival. Het doet me een beetje denken aan Beef. We zijn helemaal los gegaan om daarna te gaan slapen.

De volgende ochtend werd ik heel vroeg wakker en omdat ik bang was dat het binnen no time super heet zou gaan worden heb ik m'n bedje lekker buiten gelegd.. ons tentje stond vlak aan de afgrond van een soort van vallei, dus het was helemaal geen straf om het op die manier licht te zien worden!! Die dag nog een beetje op het water gehangen en op het terrein tot het echt zo ontzettend warm was en we besloten hebben om naar huis te gaan. Dat was nog een heel tripje door de hitte, maar we hebben het overleefd. Maandag avond ben ik met Bianca, Michiel en m'n andere huisgenootje Vera de Lionshead gaan beklimmen (1 van de bergen hier in kaapstad) we hadden speciaal die avond gekozen omdat het volle maan was. In het licht naar boven gelopen, genoten van de zonsondergang (tijdens een picknick), toen het eenmaal donker was had je een super gaaf uitzicht over alle lichtjes van Kaapstad, zo ontzettend indrukwekkend dat het zelfs op foto's niet uit te leggen is wat je dan ziet. Toen in het licht van de volle maan weer naar beneden gelopen.. echt een heel leuk tripje!! Verder deze week heel hard en veel gewerkt voor de Assembly. Verder zijner deze week ook wat nare dingen gebeurd die aangeven dat Zuid-Afrika nog steeds een land is waar je moet oppassen. Dit soort dingen maken je wakker en zorgen ervoor dat je weer wat voorzichtiger bent in alles wat je hier doet. Verder gaat het erg langzaam met m'n scriptie (waar ik al bang voor was toen ik hier naartoe ging) Ik werk sowieso veel en daarnaast is het moeilijk voor mensen hier om zich aan afspraken te houden. Het komt wel goed hoor, daar niet van! En anders werk ik gewoon wat harder als ik weer in NL ben, ik heb al een hoop leuke ideeën dus het gaat vast goed komen. Vrijdag was een lange dag, ik begon om 11 uur 'sochtens met werken, en was ‘snachts om half 3 klaar. Heerlijk!! Ik heb zelfs betaald gekregen voor de uren die ik bij de kaartverkoop gezeten heb 's avonds (wat ook wel mag, want dat hoort natuurlijk niet echt bij m'n stage) Verder stond ik met m'n baas en de DJ van die avond te praten en hadden we het over mijn stage. Toen zei m'n baas tegen de DJ: ze is hier nu iets langer dan een maand en ze heeft nu al zoveel geleerd dat als ik hier nu dood zou neervallen ze de boel over kan nemen. Haha, wel een leuk comliment dus!

Zaterdag ochtend ben ik op wijntour geweest, 's ochtens eerst mountainbiken door de een natuurgebied met bergen bij Stellenbosch ,met lieve beekjes, watervalletjes, en zelfs een schildpad op de weg!! De terug weg was trouwens nog leuker want die was bergafwaards, KEI hard de berg af.. zoooo leuk :D Toen naar de eerste wijnestate gegaan, daar geleerd hoe je wijn moet proeven en hoe je kan zien of een wijn oud of jong is. Ik ben er wel achter gekomen dat ik echt niet van rode wijn hou, getsie! Daarna gelunched en door naar de volgende wijnestate.. daar ook weer wijngeproefd, wel een leuke ervaring maar wijn is nog steeds niet helemaal m'n ding. Maar, ik kan voortaan de wijn voorproeven in een restaurant!! (een paar weken geleden in een restaurant kwam de serveerster vragen of ik de wijn wilde voorproefen.. Ehh... ??? Maar nu kan ik het dus!) 's Avonds weer bij de Assembly gewerkt en het was AFGELADEN!! We hadden een prom avond ter ere van valentines day, en ik heb voordat we open gingen samen met de fotograaf die die avond foto's ging maken een ‘photobooth' geknutseld met doeken en linten, super grappig. Verder weer de zeggenschap gehad over de guestlist, en savonds weer betaald gekregen. Niet gek dus en weer een hele leuke avond. Er zijn zoveel mensen die even een praatje komen maken en vragen waar je vandaag komt, complimentjes geven etc. Echt heel leuk!

Nu zit ik in het zonnetje in de tuin, vanmiddag misschien nog even naar het strand en verder zien we wel weer wat de dag ons brengt (we proberen zo min mogelijk te plannen hier, wat soms lastig is voor mij ;))

Maar Jullie zijn weer helemaal op de hoogte, dus ik ga weer stoppen.

Er staan een heleboel foto's op mijn picasa voor de liefhebbers:

http://picasaweb.google.nl/elinehooghiemstra

Reacties

Reacties

Aren

Hey Eline,
Wat een levenstempo !!
Maar nog steeds gaaf wat ik van je lees. Ik hoop maar dat je baas niet dood neervalt, want dan kom je niet terug....dat mag niet hoor!
Ga zo door, plezier hebben en toch een vracht ervaring opdoen, geweldig!
groetsels,Aren

Edwin

Mooie verhalen weer!
En waarrr is je Picasa dan?

Bo

de helft is hetzelfde als in je mailtje! :P
haha, maar klinkt weer goed.. jij moet nog gaan wennen als je weer terug komt! :)

Eline --> @ Ed

Ik weet de Picasa URL niet uit m'n hoofd, en ik kom er nu niet in omdat internet hier zo sloom is. Zo snel ik hem weet laat ik het weten, er staan nu iets van 400 foto's op ofzo..

jolan en bart

ik had je foto's vrijdag al bekeken, echt mega tof.
tja, wij weten hier niet wat hitte is!!!!
leuk je verhalen weer te lezen (ook namens bart die nu aan mijn haren aan het trekken is auwauw)
xxx

Bo voor Edwin (bemoei me er even mee)

http://picasaweb.google.nl/elinehooghiemstra

Bea

Cool weer dit verhaal!! als je de schildpad leuk vond mag je als je thuis bent die van mij wel krijgen, ben ze een beetje zat! zijn ook al heel groot..
Heb je m'n kaartje al gekregen?? ben benieuwd hoelang dat gaat duren..

Ga meteen foto's kijken!

Kus!

otto

hehe weer een beetje bij kunnen lezen, amper aan toegekomen laatste dagen.

-dappere auto-rit (Y)

-de gewoonte om sun-downers te drinken mag je in NL ook gerust vol blijven houden :)

veel plezier envergeet je zonnebrand niet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!