Bo en Eline in NYC & Florida

Garden Route trip

Hey lieve mensen,

Als eerste wil ik iedereen bedanken die een kaartje gestuurd heeft! Bo, Jolanda, Aren en Arianne, Oma Glavalo, Piet & Diny, Bea, Pap, mam en Maureen (en Richard, maar die was vast te lui om er iets op te schrijven ;)) super leuk :D Owja, en de ontbijtkoek was heerlijk! (en plat ;)) En een wonder dat het allemaal aangekomen is!! (en in de brievenbus blijft liggen; ze schijnen het hier leuk te vinden om post uit de brievenbussen te jatten)

Ik loop een beetje achter, dus ik zal hier even het 1 en ander schrijven over vorige week.

Vorige week dinsdag ben ik met Michiel en Bianca gaan eten bij Pancho's. Een restaurant dat altijd volgeboekt zit en waar iedereen het over heeft. Het was erg gezellig, burrito's gegeten en margarita's gedronken (zie foto's) Verder die dag voor het laatst gesport, want m'n abonnement is alweer verlopen. De komende weken ga ik geen abonnement meer nemen maar gaan we zwemmen in een zwembad in Greenpoint. Het is een buitenbad dat vlak langs de zee gebouwd is en het kost een euro om binnen te komen, ook niet gek dus! Op woensdag ‘smiddags naar het strand gegaan omdat het zo ontzettend warm was. Michiel om 3 uur gestopt met z'n werk, bianca gestopt en ik om 3 uur gestopt met m'n werk. Dat mag ook wel eens!! 's Avonds zijn we met een hele groep mensen naar Bueno vista social cafe geweest om te eten ter ere van Michiel's 22e verjaardag. Was erg lekker (zie foto ;)) en gezellig. We hadden toeters en cadeautjes gekocht voor Michiel zodat ie zich toch een beetje jarig zou voelen zo aan de andere kant van de wereld.

Donderdag begon ik om 8.30 met werken bij de Assembly, en was ik ergens midden in de nacht klaar.. de volgende ochtend moest ik weer werken bij de Assembly om 8.30 en je kan je wel voorstellen hoe ik me voelde. Ik wilde die middag eigenlijk wat slapen, maar het was warm, en ik heb toch nog moeten werken tot 16.00 en ik moest nog m'n spullen inpakken voor de garden route trip! Die middag ook nog naar het vliegveld gereden met Michiel om te kijken of er nog ergens een huurauto te krijgen was voor de volgende dag. We waren alle 2 moe, en het was warm, maar we wilden toch nog even gaan kijken op het vliegveld. En wat denk je? Na 15 minuten rijden rijd er 1 of andere maloot achter op Michiel z'n auto. *zucht* Gelukkig leek het alsof die man elke dag wel op iemand inreed aangezien alles qua verzekering etc binnen no time geregeld was. Gelukkig was de schade niet echt ernstig, dus we hebben het overleefd. Toen door naar het vliegveld daar nog een auto kunnen huren.

's Avonds zou ik met Bianca naar een concert gaan van de Rudimentals. Ik kon ECHT niet meer, en heb dus tegen m'n principes in een blikje red bull naar binnen gewerkt zodat ik toch nog de avond door zou komen. Het tentje waar ze speelde was niet zo boeiend, maar het optreden was wel weer heel leuk!!

VANAF HIER HET VERHAAL VAN ONZE 5 DAAGSTE TRIP TUSSEN KAAPSTAD & PORT ELIZABETH OOK WEL DE GARDEN ROUTE OF TUINROUTE GENOEMD.

Zaterdag ochtend waren we op tijd opgestaan om onze huurauto in het centrum op te halen. Daar stond een mooie witte Hyundai Getz voor ons klaar MET airco en eigenlijk alles wat onze VW Chico niet heeft. We zijn vertrokken richting Betty's bay, een dorpje wat aan een wit strand ligt. De route ernaartoe vanuit Kaapstad is super mooi, helemaal langs de kust. Eenmaal in Betty's bay was het super bewolkt en het waaide als een gek, dus we zijn er niet lang gebleven. We zijn toen doorgereden naar Mossel Bay waar het nog steeds bewolkt was. Daar hebben we een ‘coupe' geboekt in een stilstaande trein die tegen het strand aangeparkeerd staat. Daar hebben we ‘snachts geslapen. Er was weinig te doen in het dropje, dus zijn we gaan eten en zijn daarna naar de film geweest (Rolemodel, HEEL flauw..) De volgende ochtend zijn we met pijn in onze rug opgestaan (de bedden ware niet je van het..) en doorgereden naar Oudtshoorn. Hier hebben we een Ostrich (struisvogel) farm bezocht. We kregen een tour, hebben op struisvogel eieren gestaan, ze gevoerd, en ik heb er opgezeten en zelfs een stuk op gereden!! (zie foto's en filmpje op m'n picasa). Die beesten zijn echt heel grappig! Daarna zijn we doorgereden naar de Kangoo wildlife ranch. Dit was eigenlijk gewoon een dierentuin, dus stiekem niet zo heel erg bijzonder. Ik heb wel kangaroos kunnen aaien en kunnen voeren, echt lief die dieren!! Daarna zijn we doorgereden naar Wildernis. De naam zegt het al, het is een heel natuurrijk gebied, en ons hostel lag dan ook midden in de bush. We hadden een super relaxte kamer vooral omdat ik in het 2 persoonsbed mocht liggen en Michiel in het stapel bed.. haha. Eenmaal onze spullen afgedropt zijn we naar de Kanoe hire gegaan en hebben we een kanoe gehuurd. Hier mee zijn we langs een super mooie rivier midden in de natuur gevaren en ik heb zelfs nog even gezwommen (de rivier was super warm!). De volgende ochtend zijn we doorgereden naar Knysna waar je een hele grote lagoon hebt. Daar zijn we naar het punt gereden waar de lagoon ontstaat wat echt heel mooi was (zie foto's) het stikte er van de mosselen op de rotsen. Daarna zijn we doorgereden naar Plettenberg, een chique dorpje langs de kust. Hier hebben we op het strand wat gegeten. Daarna zijn we weer doorgereden naar Elephant Sanctuary. Dit is een Sanctuary waar ze 6 olifanten hebben rondlopen. We hebben hier een rondleiding gekregen, en kregen daarna de kans om door het bos te wandelen met de slurf van de Olifant in de hand.. en ik kan je vertellen, die beesten lopen nog best hard, dus het was meer door het bos rennen! Daarna mochten we ze aanraken en voeren, en als echte toeristen met ze op de foto. Beetje een touristische ervaring, maar natuurlijk wel een unieke ervaring!! Na het onderonsje met de olifanten zijn we weer doorgereden naar Storms River waar we een kamer geboekt hadden in een backpackers. Totdat we langs de hoogste bungee van de wereld kwamen. Ik had besloten het niet te doen, maar Michiel wilde even een kijkje nemen. Nou, na dat kijkje durfde ik al helemaal niet meer!!!!!! Je bent echt gestoord als je van die brug afspringt!! (hij is 216m) Beetje jammer dat ik 20 minuten later zelf op die brug stond met een tuigje aan.. *zucht* Ik kan je vertellen, zenuwachtig ben ik totaal niet geweest.. maar ik was ZOOOOOOO BANG!!! Helaas hadden ze dat al in de gaten op de brug en besloten ze dat ik als eerste mocht gaan.. voor ik het wist werden m'n benen aan elkaar gegespt, werd er een elastiek aan m'n benen gebonden en stond ik op de reling van de brug.. 5,4,3,2,1 en bungyyyyy!!
Het duurde niet lang, maar het was zo'n gaaf gevoel!!! Haha, Totdat je dan op je kop hangt en moet wachten tot ze je komen halen.. haha. Nadat je stil hangt wordje langzaam naar boven gehaald en komt er iemand halverwegen naar beneden om jeweer rechtop te zetten zodat je hoofd niet te lang naar beneden hangt. Vanaf daar had je super mooi uitzicht over het dal onder de brug. Ik kwam heel wat anders weer boven dan datdat ik daarvoor was, het was zo kicke!!!Ik heb een heleboel foto's en een dvd met m'n sprong, dus als ik thuis ben heb ik bewijsmateriaal ;)

Daarna zijn we doorgereden naar Storms River, een ‘dorpje' met alleen maar een paar hotels en backpackers. Niet erg boeiend. Daar geslapen in het Djembe backpackers. Een beetje een alternatieve tent met rare mensen. 's Avonds gegeten bij een hotel en de volgende ochtend weer op tijd doorgegaan naar Jeffrey's bay, het surf walhalla van Afrika. Helaas waren de golven erg slecht en was er geen surfer te bekennen. Gelukkig wel de Billabong factory store waar ik me zo'n 2 uur vermaakt heb (na Michiel uit golven te sturen ;)) en met een grote zak met spullen weer naar buiten kwam. We zijn daarna gaan lunchen en hebben de middag doorgebracht op het strand (met zand.. HEEL VEEL ZAND! Waar ik nog 3 dagen last van gehad heb..)

We zijn aan het eind van de middag weer in onze heerlijke koele auto gesprongen en richting het Dorpje Addo gereden wat op de rand ligt van het Addo Elephant park. Hier stond een super mooie ‘backpackers' met super mooi kamers en heel aardige mensen. Hier heb ik weer eens een echt lekkere douche gehad na 2 maanden, wat niet verkeerd was! 's Avonds gaan eten bij een restaurantje met ook eens fatsoenlijk eten, vlees, aardappel en groente.. je kan je niet voorstellen hoeveel behoefte ik daar aan had!! Het was dan ook heerlijk. De volgende ochtend ontbeten in de backpackers en doorgegaan naar het Addo Elephant park. Het is een groot natuurgebied waar je doorheen kan rijden in de hoop dieren te zien. Het begon met een schildpad, kevers, warthog.. toen zagen we opeens in de verte dieren in het gras staan.. OLIFANTEN!! Ze stonden redelijk ver weg, maar op 1 of andere manier hadden ze opeens zin om de weg over te steken waar wij op stonden.. wat een geluk!! Half uit de auto hangend hebben we foto's en filmpjes gemaakt alsof ons lever ervan af hing. Je kan je niet voorstellen hoe gaaf het is als die dieren zo dicht bij je auto staan! Later hadden we nog het geluk omringt te worden met zebra's en later nog meer olifanten. Ik had niet verwacht dat het zo leuk zou zijn om door dat park te rijden en dat we zoveel dieren zouden zien! Erg gaaf! Ik zou zeggen, check m'n picasa voor alle kiekjes die ik gemaakt heb! We zijn tot een uur of 3 in het park geweest en toen meer dan 800km terug gesjeesd naar Kaapstad. In totaal hebben we 2000km gereden in 5 dagen, maar het was zeker de moeite waard!!!

Weer thuis kon ik meteen weer aan de slag bij de Assembly. Ik geloof dat dit echt 1 van de enige plekke is waar echt hard gewerkt wordt in Kaapstad, heb ik weer!! Dagen van 's ochtens tot ‘s nachts zijn nog steeds normaal en ik zie mijn bed dan ook niet zo vaak als ik eigenlijk zou willen. Maargoed, ik bikkel nog even door voordat ik in NL weer kan gaan bikkelen om mijn scriptie achterstand in te halen!

Helaas werd ik afgelopen donderdag meteen weer welkom gehete in Kaapstad toen ik vanuit m'n huis naar m'n auto liep. Ingebroken in m'n auto! Ze hadden het kleine ruitje van m'n achterdeur eruit geslagen om via dat ruitje m'n raam open te draaien. Er lag niks in mijn auto, dus ik weet niet waarom ze het gedaan hebben, maar er is dus gelukkig ook niks gejat! Zoals we nog steeds zeggen.. T.I.A. (This is Africa).

Ik zit nu bij de Assembly, ze zijn alles op aan het zetten voor de band vanavond en m'n baas kon hier niet zijn, dus ik heb me maar weer opgeofferd op m'n goeie zaterdag. Vanavond moet ik ook weer werken. Morgen gelukkig een lekkere zondag. We gaan weer naar de Kirstenbosch botanical gardens voor een concert van de Rudimentals en om gewoon lekker te chillen, mag ook wel eens ;)

k ga m'n foto's even uploaden die jullie kunnen vinden op: http://picasaweb.google.nl/elinehooghiemstra

Totzover!!

X

Eline

Reacties

Reacties

Bo

Loop jij met een olifantenslurf in je hand!?!?!?!
Tsssss.. hahaha

Op naar de foto's! :D
Booya!

Aren

Gekke meid : bungeejumpen....ben je levensmoe ;-)
doe niet zo eng ,stommerd, we willen je graag heel terugzien hoor!

Edwin

Haha, respect dat je hebt gebungeejumpt!
En dat olifantenpark klinkt ook echt gaaf!

Bert

Zal m'n kaartje zeker uit die brievenbus zijn gejat, als ze dat zo graag doen.
Heb je Garden Route trip op de kaart gevolgd; erg mooie route. Prachtige natuur en veel leuk beestenspul waar je mee te maken hebt gehad.
Enne.. dat bungeejumpen, mij nooit gezien. Moedig dat je het toch gedaan hebt. Lefgozertje! Nog een paar fijne weken, geniet er maar van.

nonkel Arie

you're crazy!!!
ik kreeg plaatsvervangende hoogtevrees hier op mijn eigen bank bij het lezen van je bungee verhaal. en bedankt.
;-)

Arianne

Wow! Mij niet gezien, hoor! Veel te eng! Alleen al over de brugleuning die diepte inkijken, daar zou ik al draaierig van worden! Brrr!
Dat je dat dùrfde! Ga je een volgende keer weer??? ;)

Nu foto's kijken!
Liefs!

maai

Hey Eline,
Je hebt echt precies hetzelfde gedaan als ik haha, ik woonde alleen in PE en ging naar Kaapstad, allemaal zo herkenbaar de foto's, ik heb bijna dezelfde.....Ik was in Nederland en ik heb helemaal geen computer aangeraakt en daarom ben ik je verjaardag vergeten, sorry! xxx

jolan

Goed bezig jij! Goed dat je de sprong toch gewaagd hebt (niet dat ik graag wil dat je van een brug af springt ;)), ik denk dat je je droom zo wel verwezelijkt hebt (voor een groot deel dan), je zult er iig geen spijt van krijgen dat je al die leuke (en enge) dingen daar hebt gedaan! Leuk om te lezen allemaal!
xxx

bea

Jij bent echt hartstikke gek dat je van die brug bent gesprongen! maar ook wel heel stoer, zou het echt nooit gedurft hebbe..
echt super cool die 5 dagen echt dingen die je normaal nooit zou doen ( ik waarschijnlijk ook nooit zal gaan doen)
Was ook echt leuk om een smsje van je te krijgenvanuit zo heel ver naar zwitserland toe.

Nou ga ik meteen foto's kijke!!

Kus

jolan

reactie op foto's:
GEK man! maar wel echt stoer.... ik denk niet dat ik dat gedaan zou hebben! Echt respect....
x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!