Bo en Eline in NYC & Florida

Day 1: Dordrecht - NYC

5.00 snachts.. de wekker gaat.. om 6.00 staan Aren en Arianne voor de deur om ons naar Brussel airport te brengen. Een uur de tijd om te douchen, de laatste spulletjes te pakken en afscheid te nemen van Juno. Dit lukt gelukkig en met pijn in ons hart laten we Juno achter, die later wordt opgehaald door A+A. Op naar Brussel! We hebben vakantie :D

We komen ruim op tijd aan op het vliegveld, checken in, eten nog wat en gaan uiteindelijk door de paspoort en bagage controle. Alles verloopt super smooth en voor we het weten zitten we in het vliegtuig. We zijn blij, want hebben prima plaatsen en een eigen schermpje met de nieuwste films! We vermaken ons dus prima, zelfs het eten is goed te doen. Eenmaal in NYC begint het wachten. Er staat een lange rij bij de douane, want er zitten maar 2 mannetjes die toch best even bezig zijn per persoon. Als we eindelijk aan de beurt zijn krijgen we nog wat vragen over ons verblijf, moeten we vingerafdrukken afgeven en gaan we op de foto en krijgen we uiteindelijk die stempel in ons paspoort die aangeeft dat we het land in mogen.

Op naar de bagageband, daar zien we onze koffers al liggen. De hele reis is nog nooit zo makkelijk gegaan. We pinnen wat geld op het vliegveld en lopen naar de Airtrain die ons weer naar de A-line brengt, de metro lijn richting Manhatten en dus ons hotel. Dit is super goedkoop tegenover een taxi en gaat prima! We stappen uit in de buurt van Ground Zero en voelen ons boven de grond meteen weer thuis, we zijn in New York City!! We lopen naar ons hotel en checken in en krijgen een super grote kamer met 2 grote bedden en verder alles erop en eraan. Ons uitzicht is niet echt mooi, maar wel historisch. We kijken recht op Ground Zero en het 9/11 memorial waar we later in de week nog heen gaan.

Om er voor te zorgen dat we niet meteen op bed gaan liggen en in slaap vallen (we zijn inmiddels alweer 17 uur wakker) lopen we het hotel uit en pakken de metro naar Times Square, als we hier niet meer wakker blijven!! We halen eerst een fles Mountain Dew voor Bo en vermaken ons in de gigantische Toys ‘r us, M&M's winkel en de Sfeer op Times Square. Naar traditie gaan we een dikke hamburger eten, we kiezen voor Planet Hollywood omdat we daar een coupon van $10,- hebben die we bij onze pretpark tickets kregen. Het smaakt prima en we hopen dat we op deze manier weer wat energie krijgen. Helaas is dit niet zo, dus we lopen nog een rondje en lopen dan richting de Metro, eenmaal op de kamer zijn we al bijna 24 uur wakker en vallen we dus ook al snel in slaap. Onze USA reis is nu echt begonnen!!

Maureen

Haha die naked cowboy