Bo en Eline in NYC & Florida

Day 2: New York

We worden allebei rond 5 uur wakker na toch wel een goede nacht slaap, (kan ook niet anders met dit bed!!) wel nog blijven liggen tot 7 uur en toen toch maar opgestaan. Na een douche en de realisatie dat we toch echt weer in Amerika zijn (er ligt zelfs een USA today voor de deur als we de kamer uitgaan) zijn we eerst naar de Starbucks in ons hotel gegaan voor een te zoet ontbijt en wat te drinken (en WiFi).

Na het ontbijt pakken we de metro naar het begin van de High Line, een oude metrolijn boven de stad die omgebouwd is tot een zwevend stadspark. Na een rondje van de zaak door Greenwich (we vinden het wel vaker leuk om onnodig een extra rondje te lopen en dan er achter te komen dat we daar ook uit de metro kwamen voordat we naar het goede punt lopen.. ook in Barcelona hadden we hier last van) liepen we het begin van de High Line op en hebben we hem tot het einde afgelopen. Echt super leuk, leuk om zo over de stad en de Hudson uit te kijken, tussen het groen, bloemen en relaxte bankjes. Echt heel gaaf gedaan!

Gelukkig is het weer vandaag nog redelijk, wel bewolkt, maar zeker niet koud. We gaan van het ene park naar het andere park, we hadden Groupons gekocht om 2 fietsen te huren bij Central park, dus die halen we op en begeven ons naar Central park. Hier maken we de hele ronde tot aan Harlem en stoppen onderweg bij Zabar's een bekende koosjere supermarkt in NYC waar ze veel vers eten hebben. We kopen wat sushi, fruit, kaas en lekker verse bagels en stappen weer op de fiets Central park weer in, hier zoeken we een plekje langs een meer en eten de lunch daar op. Overal in het park vandaag lopen Aziatisch uitziende bruidjes, geen idee of het toeval is of niet.

Na een aantal uur leveren we de fietsen weer in en lopen naar de Apple store op fifth Avenue, hier moeten we natuurlijk even naar binnen, maar hebben er niks gekocht! We lopen nog wat rond op Fifth avenue, gaan o.a. Hollister binnen, en soort surf merk waar in de winkel half naakte mannen en vrouwen rondlopen, echt heel erg fout! Aangezien we deze buurt nog voor woensdag op de planning hebben staan pakken we de metro naar Bleeckerstreet, hier zijn de winkels voor ons een stuk leuker, we hebben dan ook onze eerste 4 cd'tjes gescoord! We lopen hier wat rond tot een uur of 7 en gaan dan eten bij Olive Tree Cafe, het restaurant dat boven Comedy Cellar ligt, de comedy tent waar we thuis kaartjes voor hebben gereserveerd. We eten erg lekker en er wordt ook meteen geregeld dat we niet in de rij hoeven vanavond, maar binnendoor de zaal in kunnen. Om 8 uur is het zover, er is een tafeltje aan het podium voor ons vrij gehouden, dus tja.. we zullen wel de lul zijn vanavond. En dat zijn we ook, we worden een aantal keer aangesproken door de comedian, o.a. het feit dat we uit NL kwamen. Er kwamen 5 verschillende comedians op het podium en het was echt heel erg grappig. We hebben ons rot gelachen.

Om 23.00 zijn we met blaren en verbrand (blijkbaar is de zon toch wel ergens aanwezig geweest achter de wolken) weer op de hotelkamer, we kijken nog wat TV en update het blog en gaan dan slapen, morgen weer een drukke dag!

Jannie Klink

Nou dat ziet er weer goed uit allemaal !!

Aren

Moeilijk leven hebben jullie toch...

Marga en Elwin

Geniet ze! Bij jullie zijn de temperaturen beter!

Elske

Leuk jongens! Benijdenswaardig...

Arianne

Héérlijk! Zoveel verhalen van jullie belevenissen lezen! Dank je wel! Ook voor de foto's! Is ook voor mij genieten. Wordt vervolgd. L.g.