Bo en Eline in NYC & Florida

Day 3: New York

Het zou vandaag erg slecht weer worden, maar eenmaal buiten viel het mee. We lopen vanuit het hotel richting Battery park aan de Hudson. Hier lopen we een heel stuk langs de Hudson, totdat we in het touristische gedeelte komen waar de boten naar de Statue of Liberty vertrekken. Deze slaan we over aangezien we dit vorige keer al gedaan hebben. We lopen via Wall Street terug naar het 9/11 memorial wat naast ons hotel ligt. We moeten eerst een vliegveldachtige security check door om in het park te komen. Hier liggen 2 gigantische ‘watervallen' die precies op de plek liggen en dezelfde omvang hebben van de 2 torens die daar gestaan hebben. Om de watervallen heen staan alle namen van de mensen die de aanslag niet overleefd hebben en die hebben geholpen. Het is niet super indrukwekkend, maar als je nadenkt over wat zich hier heeft afgespeeld is het toch wel bizar.

Hierna lopen we richting pier 17, een pier met allerlei restaurants en winkeltjes vlak bij de voet van de Brooklyn Bridge. We delen een footlong subway broodje in het foodcourt met uitzicht op de Brooklyn Bridge. Daarna lopen we verder naar de Brooklyn Bridge die we helemaal overlopen tot aan Brooklyn. We hebben echt mazzel met het weer, het is wel erg bewolkt, maar het is droog en warm genoeg om zonder jas aan rond te lopen.

Eenmaal aan de overkant lopen we door DUMBO, de wijk onder de Brooklyn Bridge met super uitzicht op Manhatten. We halen hier een ijs(je) bij de Brooklyn Icecream Factory. We nemen een ijsje met 2 scoops, maar dit stond blijkbaar gelijk met 5 bolletjes in NL ;) Maarja, dit is Amerika!

Hierna pakken we de Metro naar Downtown Brooklyn waar een hoop winkels liggen en de bevolking nog diverser is. We besluiten te gaan eten bij de Olive Garden, een Italiaans keten restaurant waar we nooit eerder gegeven hadden, maar het viel een beetje tegen, buiten de heerlijke bread sticks ;) Als we weer buiten staan merkt Bo op, wat nou als je geen handtekening op je bon zet na het betalen met een creditcard. Toen bedacht Eline zich dat ze geen handtekening op de bon gezet had, alleen het totaal bedrag!! Oeps.. geen idee wat er nu gebeurd, we zullen het wel zien! (Update; het is gewoon afgeschreven)

We kopen nog een mini-statue of liberty voor op onze ‘souvernir-plank op de wc' en gaan dan moe maar voldaan terug naar het hotel. Binnen no time liggen we in coma.

Arianne

Maar goed dat jullie zo goed kunnen slapen, dan hou je het overdag lang vol ;) Goed bezig, hoor!