Bo en Eline in NYC & Florida

Day 4: New York

Vandaag wordt een wat minder gestructureerde dag, vandaag staat alles op de planning wat we nog wilden doen in NYC, wat betekent dat we kriskras door Manhattan moeten. Eerst gaan we naar J&R Music, wat een soort ouderwetse Saturn is. We hopen hier cd's te vinden, maar kunnen het niet vinden. We lopen dus weer naar buiten en langs het gebouw af richting China Town. Dan zien we opeens dat er meerdere ingangen zijn en lopen een grote hal vol met CD's binnen.. We like!! We vinden er cd's die we nooit ergens anders hebben kunnen vinden en Eline vind zelfs een live cd/dvd van een band die ze kent uit Zuid-Afrika. Nadat we alle bakken uitgepluisd hebben lopen we verder naar China Town, dit omdat we dit gedeelte in San Francisco zo leuk vinden, maar Eline was hier al een keer geweest en het is dan ook lang niet zo leuk en gezellig als in San Francisco. We pakken dan ook al snel weer de metro verder naar Union Square, hier lopen we Best Buy binnen, de grote concurrent van Eline's werkgever en kopen ook daar nog een cd'tje. We zitten een tijdje op het plein en vermaken ons met het kijken van de aparte mensen die er rond lopen. Na Union Square pakken we de metro naar Grand Central Station, een super groot trein station in het midden van Manhatten die vaak gebruikt wordt in films, leuk om een keer gezien te hebben.

We halen een half-price off frapaccino bij de Starbucks(het is frapaccino happy hour, thanks Angee ;)) en lopen verder naar 30 Rockafeller en de NBC store, ook deze plek kennen we uit films en series. We shoppen daarna nog wat in de omgeving van Macy's en pakken dan de metro naar Madison Square Park waar we, jaja, in de rij gaan staan voor een hamburger!! De Shake Shack, volgens de New Yorkers hebben ze hier de beste hamburgers van de stad, en tja, daar moet je blijkbaar voor in de rij staan. We hadden verhalen gelezen dat dit kon oplopen tot 2 uur, maar binnen 15 minuutjes waren we aan de beurt. We eten een hamburger, kreukelfrietjes en een milkshake aan een tafeltje in het park onder honderden lichtjes. Super leuk :) Ze hadden zelfs Shake Shack hondenkoekjes, jammer dat Juno er niet bij is ;)

Als we weer op de hotelkamer zijn proberen we nog wat TV te kijken, maar zijn weer helemaal op van alle indrukken die deze stad heeft. Buiten alles wat we doen kijken we onze ogen uit, alles rondom heen is leuk om te zien.