Bo en Eline in NYC & Florida

Day 5: New York- Orlando

We slapen vandaag ‘uit' tot 9 uur, douchen en pakken onze spullen weer in, want ons New York avontuur zit er weer op, we vliegen vanmiddag richting Orlando. De rekening ligt al onder onze deur geschoven, dus we hoeven alleen de kamer pasjes in de dropbox te gooien en we're out! We lopen eerst naar de Deli voor ontbijt (non-fat yoghurt met fruit en muesli, jaja, dat compenseert weer die hamburger van gister.. ahum ;)) Hierna lopen we naar de metro en zetten koers richting Howard beach, de stop waar de airtrain naar JFK airport gaat. Tijdens de trip komen we erachter dat de metro waar we inzitten niet stopt bij Howard beach, dus stappen we weer uit. Daar blijkt dat er helemaal geen metro naar Howard beach gaat maar dat we tot een bepaald station kunnen gaan waar vanuit een shuttle gaat. We zijn blij dat we op tijd vertrokken zijn want we komen gelukkig wel nog vroeg genoeg aan op JFK. Hier verloopt alles weer super smooth aangezien we gister in het hotel al ingechecked hebben en onze boarding passen konden printen. Eline wordt na de body scan nog even grondig gefouilleerd omdat bleek dat er een penny in haar zak zat.. haha ze ziet er ook zo gevaardlijk uit! De vlucht gaat snel en voor we het weten staan we met onze voetjes in de Sunshine state! We halen onze koffers (het blijft altijd spannend of je koffer er bij zit) en lopen naar Alamo voor de auto. We hadden thuis al alle informatie ingevoerd waardoor het dankzij de vele medewerkers die er zitten super snel gaat. Binnen no time staan we in de Alamo garage en wordt er gezegd dat we bij de SUV's er zelf een moeten uitzoeken. LEUK!! Er staan een aantal Jeeps, een Dodge en 2 Hyundai Santa Fé's. Lastig. We vinden de Dodge wel erg stoer, maar er zit geen aansluiting in voor de iPod en geen Sirius satelliet radio wat voorgaande jaren wel erg gaaf was. De Jeeps zijn raar en vierkant dus die worden het ook niet. Alle auto's zijn grijs of wit, en die hebben we voorgaande jaren al gehad, dus besluiten we voor de knal rode Hyundai Santa Fé te gaan, hier zit echt alles op en aan, dus we hebben niks te klagen. Als we in de auto zitten worden ook de andere Santa Fé en de Dodge weggekaapt, we zijn dus net op tijd.

De temperatuur is met meer dan 10 graden gestegen tegenover NYC, dus de airco gaat aan en we zetten koers naar de villa. Wouw, dit voelt echt al vakantie, blauwe lucht met een felle zon en overal palmbomen! Het lukt ons om de sleutel uit het kastje te toveren en het alarm van de villa eraf te halen en snel rennen we door het huis, zo cool!! We hebben 3 slaapkamers, 2 badkamers, 2 eetkamers, een grote keuken met alles op en eraan, overal kunnen schuifdeuren open naar de achtertuin en het zwembad. In de garage staat een airhockey en tafeltennis tafel. Hier gaan we ons wel vermaken!! Bijna jammer dan we zo'n druk schema hebben!

Aangezien het al 20.00 geweest is zetten we koers naar de Chilli's ons favo restaurant in Amerika. Hier eten we weer heerlijk en maken een praatje met de aardige serveerster. Het valt ons op dat het hier allemaal wat beheerster en oprechter is dan in NYC.

Na het eten gaan we naar de publix om ontbijt en andere benodigdheden in te slaan, heerlijk dat dit nog kan om 22.30!! De Wallmart vlak bij het huis is zelfs 24 uur per dag open! Daarna gaan we naar de villa, kijken nog wat TV, douche en gaan slapen.