Bo en Eline in NYC & Florida

Day 7: Kissimmee - Orlando

Vandaag gaan we naar Universal studio's. We wilde eigenlijk op tijd gaan, maar omdat we nog best wel bek af zijn en Eline zich nog minder goed voelt dan gister besluiten we het rustig aan te doen. We ontbijten lekker langs het zwembad, zwemmen wat en lezen een boekje in de zon.

Rond 12.00 vertrekken we naar Universal. Bij de splitsing van Universal Studio's en Universal's Island of adventures valt het op dat het bij Universal studio's veel rustiger lijkt. We hebben gelijk! Er zijn nauwelijks wachtrijen bij de attracties, 15 minuutjes is het langst dat we hebben moeten wachten, heerlijk!! Het is weer een zonnige warme dag vandaag, maar het is echt heel goed uit te houden. We hadden gelezen dat de warmte in florida erg vochtig en niet uit te houden was, maar we vinden het heerlijk! (zelfs Bo!). Dit is trouwens wel echt ons park, alles heeft te maken met film en muziek, we zien zelfs de Blues Brothers optreden met Aretha Franklin in het voorprogramma ;).

Om 17.00 kijken we de parade met Spongebob en Patrick, de karakters uit Verschrikkelijke ikke, Dora en Diego en nog meer.

Erg leuk gedaan! We doen nog de laatste attractie die we nog niet gedaan hebben en zetten dan koers naar Universal Island of Adventures. We kunnen 2 dagen ‘parkhoppen' dus dat is ideaal. Eline heeft op het Florida forum gelezen dat de wachtrijen bij de Harry Potter attractie soms kunnen oplopen tot 2 uur! Dus we hopen dat ze nu een stuk minder lang zijn aangezien het al avond is. We lopen dus meteen door naar het Harry Potter gedeelte en we hebben gelijk! De wachtrij is maar 20 minuten, maar je moet langs allerlei bewegende schilderijen en geprojecteerde pratende karakters uit de films dat je niet eens door hebt dat je in de wachtrij staat. Voor we het weten zitten we vast geklemd in een stoel en zoeven we door de wereld van Harry Potter. Erg gaaf gedaan!! Het is een combinatie van de droomvlucht (alleen wordt je flink op en neer geschud) en geprojecteerde en 3d achterige filmprojecties waardoor het echt lijkt alsof je door de wereld van Harry Potter vliegt, je speelt zelfs een potje zwerkbal mee. We lopen nog door Hogsmeade maar aangezien we nog terug komen in dit park kijken we niet uitgebreid rond. We lopen naar de City Walk, het gedeelte tussen de 2 parken met winkels en restaurants. Bo heeft zijn nieuwe slippers aan en loopt als een oude opa, zijn voeten vinden het wel genoeg geweest. We eten Bij Bob Marley, a tribute to freedom. Dit restaurant is volledig geweid aan Bob Marley en Jamaica. We eten weer erg lekker en we zitten onder een patio waardoor het heerlijk vertoeven is, met op de achtergrond hoge palmbomen. Hierna lopen we naar een surfwinkel waar Bo een paar Vansjes koopt, hij wilde deze schoenen toch al en hierdoor kan hij weer een beetje normaal lopen. We lopen terug naar Universal Studio's, want om 21.00 is hier nog een afsluiting van de dag ter ere van 100 jaar film. We zijn precies op tijd en zoeken een plekje langs het water; er wordt op een groot scherm allerlei scenes uit verschillende filmklassiekers gedraaid, ondersteund door gekleurd opspuitend water, harde muziek en spetterend vuurwerk. Het is weer heel Amerikaans om zo uit te pakken, maar ook wel heel erg leuk! We strompelen hierna terug naar de auto en Eline waagt zich voor het eerst op de Amerikaanse wegen omdat Bo's voeten echt overleden zijn nu (later blijkt zijn ene voet vol blaren te zitten en op de andere een grote bloedblaar te zit, dat wordt nog leuk de komende dagen).

Jannie Klink

Ach arme Bo zoveel leuke dingen zien en er dan blaren aan overhouden !! Sterkte neef!

Maureen

Ik ben echt jaloers op je eerste foto en leuk dat Harry Potter gedoe! Wij gaan vanavond naar Londen maar daar regent het het hele weekend :-(