Bo en Eline in NYC & Florida

Day 8: Kissimmee - Cape Canaveral

Vandaag gaan we naar Kennedy Space Center in Cape Canaveral aan de oostkust van Florida. We komen wat lastig ons bed uit en vertrekken na een douche en een ontbijtje rond 10:00u eerst richting de Walmart voor een pakje pleisters voor Bo (om zijn voeten in te tapen) en zetten dan koers richting de oostkust. Het is wat bewolkt vandaag, maar wel met een waterig zonnetje en een temperatuur van 30 graden, we vinden het wel prima! Eenmaal aangekomen op het terrein van NASA gooien we er weer een ‘optimisten parkeren altijd vooraan'-tje in, en ja hoor, ondanks dat er al een hoop auto's staan is er nog een mooi leeg plekje voor ons bijna naast de ingang van het park. We lopen naar binnen en lopen meteen door naar het IMAX theater waar een 3D film gedraaid wordt over de ISS en over hoe het nou is om hier als astronaut in te zitten. Het was voor ons erg interessant omdat we eigenlijk nogal blanco naar het park gegaan zijn, we weten niks tot weinig van het hele ruimtevaart gebeuren. Deze film leert ons wat meer over het hoe en wat. Na de film pakken we de bus voor een tour over het terrein van het Kennedy Space Center. Een zwaar gepensioneerde man rijdt ons rond, is slecht te verstaan (waarschijnlijk zat zijn kunstgebit in de weg) en maakt de slechtste grappen ever. Onderweg kunnen we 2x uitstappen; 1 keer kunnen we op een toren over het terrein kijken, niet super boeiend, maar je kan wel zien hoe ontzettend groot het is. Het is eigenlijk een National Park, we zien dan ook onze eerste alligator en Pumba van Timo komt ook nog voorbij gerend. Bij de 2e stop zien we in een grote hal een raket, welke echt bizar groot is!! We zien ook een film over de lancering van de spaceshuttle naar de maan en zitten in een hal waar het lijkt als of we in de control room zitten tijdens de lancering. Als we na een uur of 2 weer op het terrein komen gaan we nog naar de ‘shuttle experience' hier zit je in een cabine en wordt het gevoel nagebootst van hoe het is om in de space shuttle te zitten tijdens de lancering. Was wel grappig, maar het klinkt een stuk spannender dan het daadwerkelijk was ;) Het zal wel komen door al die heftige attracties die we afgelopen dagen hebben gedaan. We lopen daarna nog langs een aantal exposities, de memorial van overleden astronauten en kijken nog een 3D film over de lancering van de hubble telescoop. Als we alles gezien hebben wat er te zien valt lopen we weer terug naar de auto, we hebben het gevoel dat we er een stuk algemene kennis bijgekregen hebben vandaag. Zeker leuk om gezien en gehoord te hebben!

Het is inmiddels 17.30 en besluiten toch nog even naar Cocoa Beach te rijden, de ‘surfstad' van Florida. Hier gaan we eerst langs bij Ron Jon's Surfshop, en bizar grote surfshop met een hoop leuke prularia en natuurlijk alles wat met surfen te maken heeft. Daarna rijden we verder naar de pier, maar hier is het niet heel veel spannend en gesurft wordt er al helemaal niet. Jammer. Het is al vrij laat en we moeten nog 1,5 uur terug reiden naar Kissimmee dus zetten we koers richting ‘huis'. Onderweg eten we bij Golden Corral, een buffet restaurant waar meer dan genoeg keuze is, vooral het toetje is heerlijk, er is zelfs een chocolade fondue fontein!! Zoals elke avond komen we weer helemaal moe maar voldaan terug in de villa en liggen binnen no time weer in coma. Morgen gaan we shoppen!!

Edwin

Yo! Jullie zijn alweer terug maar ik had eindelijk tijd om jullie verhalen een beetje te lezen. Ziet er naar uit dat het weer een gave USA-trip was! Leuk ook om bekende plekken te zien, NYC natuurlijk (The High Line vond ik ook erg tof) en Kennedy Space Center en Cocoa Beach. Ik hoor de verdere verhalen nog wel een keer..