Bo en Eline in NYC & Florida

Day 15: Naples - Florida city

Ook vandaag ontbijten we weer bij het motel, deze keer voor onze motel kamer op de super leuke gekleurde stoelen. Hierna pakken we de boel weer in, halen nog ijs voor in de koelbox en heftige muggenspray voor in de everglades en rijden eerst naar het strand/pier van naples. We parkeren en lopen dan via het strand naar de pier. Dit is geen super toeristische pier met allerlei winkeltjes maar gewoon een lange houten pier met veel vissende mensen erop. Als we nog niet halverwege zijn zien we al dolfijnen zwemmen! Ze zijn overal maar we blijken de enige die dit interessant vinden. Er staan een hoop mensen bij een visser te kijken maar wij zijn druk met de dolfijnen. Dan begint opeens iedereen te klappen en blijkt de visser een ‘soort' haai gevangen te hebben van zeker 100 pond. We zien nog veel meer dolfijnen die rustig rondzwemmen rondom de pier. Super gaaf!! Terwijl we over het water kijken is het visdraad van de visser naast ons vast komen te zitten in een pelikaan. Hij probeert met een soort net de pelikaan uit het water te tillen zodat hij het draad los kan maken. Dit lukt na veel gedoe (de pelikaan is veel te eigenwijs) en dan haalt hij het draad los en springt de pelikaan weer het water in. Omdat we maar voor een uur parkeergeld hebben betaald moeten we teruglopen maar zien nog meer dolfijnen. Eline wilt het liefst niet meer weg, maar er zit niets anders op.

We lopen weer terug naar de auto en rijden dan via de Tamiami trail richting de Everglades. We stoppen even bij het kleinste postkantoortje van de VS, die helaas gesloten is omdat het zondag is, en rijden dan verder naar het everglades safari park.

Hier gaan we eerst mee met de airboat, deze gaat dwars door het gras en het super ondiepe water, dit is nog niet de echte everglades, want daar mogen geen boten komen, maar we zien toch een stukje everglades en een aantal alligators. Onze gids is nogal een hippie en kan alleen maar praten over natuur dit en natuur dat.. en dit terwijl ze de boot midden in de zon stil legt terwijl het 40 graden is. Pfff.. we wilde bijna het water inspringen, maar hebben het maar niet gedaan.. je weet wel; alligators enzo ;) Toen we terug waren hebben we een rondje door het park gedaan en nog meer alligators gezien. Daarna was er een korte alligator show met 6 alligators, hier werd van alles verteld over de beesten en wist de ‘trainer' het een en ander uit te leggen door de alligators te gebruiken, hij ging zo op die beesten zitten, trok hun bek open etc. Maar die beesten verroeren geen vin, schijnbaar is wat ze in hun 80 jarige leven doen alleen maar zwemmen, eten en slapen, wat een leven! Hierna kon je nog als een echte tourrist op de foto met een baby alligator in je handen, maar dit hebben we maar even geskipt.

We rijden door naar de zuid entrance van het park. We komen langs tientallen palmbomen boerderijen en er staan overal stalletjes langs de weg met fruit, en ook 2 eng uitziende mannen met 3 golden retriever pups :( Zag er niet echt lekker uit.. we hadden die pups het liefst meegenomen! Eenmaal bij de entrance mogen we natuurlijk weer dokken en rijden we verder naar Royal palm visitor center waar we een korte trail lopen van een uurtje. Ziet er allemaal erg mooi uit, de zon brand alleen weer als een gek, en dat terwijl het al avond is. We zien hier een volwassen en een baby alligator en horen allerlei dierengeluiden door elkaar.

Als we terug zijn bij de auto rijden we naar het motel, dit ligt op een rare plek, een soort dorp dat opeens verschijnt met alleen maar restaurants en motels langs de weg, meer is er niet. Het motel is een rare oase op deze weg, leuke kleine huisjes naast elkaar met overal palmbomen en zitjes. Er zit een magnetron in, dus we halen een soort tosti to go van de Denny's en warmen de spaghetti van gister op en we hebben nog yoghurtjes in de koelbox. Een prima maaltijd en eventjes een avondje niet uiteten. We chillen lekker op onze kamer zodat we morgen weer fit zijn! We horen op de TV dat de regen voor veel overlast heeft gezorgd in zuid-florida in korte tijd, dus we doen de deur open en zien dat het inderdaad flink geregeld heeft, we hebben er helemaal niks van meegekregen! Op deze manier is regen wel prima!

Aren

Weer veel mooie belevenissen/gebeurtenissen.
Jullie hebben straks nog een maand nodig om uit te rusten van je vakantie ! ;-)

Maureen

Leuke verhalen weer! Wat een leventje hebben jullie daar toch ook..