Bo en Eline in NYC & Florida

Day 16: Florida city - Key west

Vandaag gaan we naar de keys! We ontbijten weer heerlijk bij het hotel en zetten dan koers naar het zuidelijkste puntje van de VS. We rijden eerst nog even langs de Publix supermarkt voor wat drinken en broodjes en rijden dan naar highway 1. We krijgen beiden nog even een hartaanval aangezien we een kruising oversteken naar links maar weten niet dat de overkant ook groen heeft, waardoor de 2 auto's die komen aanrijden ook doorrijden. Na een flinke slip van de rechterauto en Bo's coördinatie precies tussen de auto's door levert heteen kleine hartaanval op en wat trillende handen, maar gelukkig geen gewonden of schade. Adem in - adem uit, we gaan weer verder! We stoppen onderweg bij het Baha Honda State park waar een prachtig heldere oceaan aantreffen, maar waar het helaas wel wat stinkt door het wier dat op het strand aangespoeld. We hebben er even gezeten en gezwommen maar trokken de lucht niet helemaal dus zijn na een uurtje weer verder gereden.

Rond 15:00u komen we langs Big Pine Key waar volgens de boekjes de key deer leeft (kleine schattige hertjes). We wilde hier een late lunch doen dus reden we het eiland op, en daar keken de eerste schattige oogjes ons al aan. Onderweg naar de No name pub (ook uit de boekjes) zagen we overal waar we keken deze super leuke hertjes en een grote leguaan op straat. Echt zo gaaf dat we al deze dieren zomaar in het wild zien! Als we bij de No name pub aankomen ziet het er een beetje stilletjes en gesloten uit, maar we duwen toch de deur open en komen in een donker hol die van boven tot onder helemaal beplakt is met 1 dollar briefjes!! We moeten even met onze ogen knipperen. Sinds de jaren ‘80 nieten mensen hier beschreven briefjes van een dollar aan de muur en plafond, het ziet erg bizar uit! We delen er een pizza en krijgen een bakje met stiften zodat we ook een dollar kunnen bekladderen en daarna aan de muur kunnen nieten.

We rijden hierna door naar Key West en het doet meteen erg gezellig en apart aan. We checken in bij het geboekte guesthouse, onze kamer en de rest van het huis zien er super schattig uit, daarnaast ligt het ook nog eens precies in het midden waar alles te doen is. We lopen via Duval street (de ‘main' straat in Key West) naar de haven, hier wordt rond 20:00u de zonsondergang gevierd. Er staan overal straatartiesten, iemand doet trucjes met katten, wat best zielig is, er zitten waarzeggers, er is een man die gitaar speelt en zijn hond haalt de fooien op, het is een gekkenhuis, maar wel grappig om te zien. De zonsondergang is mooi ondanks de wolken en als hij eenmaal onder is lopen we Duval street helemaal af. In deze straat liggen heel veel bars, restaurants en héél veel foute t-shirt en souvenirwinkels. Overal in de bars staan foute cover artiesten, en het stikt er van de rare dronken mensen. Niet helemaal ons ding maar we kunnen er wel om lachen. We gaan zonder eten naar bed, want we hebben geen trek meer na onze late lunch.

marga en elwin

Mooi
Heb je geen foto van die hertjes