Bo en Eline in NYC & Florida

Still enjoying life in Cape Town!!

Hallo ben ik weer! Ik begin me langzaam te realiseren dat het er gewoon alweer bijna op zit!! Het is raar.. ik vind het fijn om weer naar huis te gaan, maar ik zou willen dat ik als ik terug ben in NL nog steeds kan zeggen ow.. zullen we naar het strand in clifttongaan? Zullen we wat gaan eten in Camps bay, lunchen bij Cocoa of Mimi's of zullen we even gaan shoppen in cavendish? Helaas zit dat er niet meer in, dus ik ga de komende 2 weken nog even heel hard genieten!

Ik ga m'n laatste week stage in, donderdag is mijn laatste dag. Voelt ook raar, ik heb kei hard gewerkt en ik ben blij dat ik m'n laatste weekje vrij heb om nog hard aan m'n scriptie te werken, en m'n laatste dingen te doen, maar aan de andere kant voelt het raar. Ik heb daar toch wel heel graag gewerkt, en vond het ook echt leuk werk. Ga het dus echt wel missen, of ik ga gewoon hopen dat ik zo'n soort baan in NL ga vinden;)

Om even terug te gaan naar vorige week zaterdag. Ik moest bij de Assembly werken, maar rond een uur of 1 kwam de andere manager naar me toe met het volgende bericht: Eline, it's just pointless for us to be here, please go to the beach!! Dus heb ik Bianca opgebeld en binnen een uurtje lagen we aan het zwembad in Seapoint (met de zee ernaast) 's avonds bij de Assembly gewerkt samen met Bianca, was een relaxed avondje! De volgende dag beetje uitgeslapen, met familie Hooghiemstra geskyped want paps was jarig! Daarna met Bianca naar de supermarkt gegaan en picknick gehaald want 's middags zijn we weer naar de Kirstenbosch botanical gardens gegaan voor het concert van de Rudimentals. Helaas was het niet echt weer dat bij Reggae past, maar ach, we mogen niet zeuren!! 's Avonds zijn Bianc en ik nog naar de bios geweest in Waterfront, the curious case of benjamin button, erg goeie film, dus zeker gaan zien!! We kwamen met rode oogjes weer buiten haha.

Maandag heb ik gewerkt en aan m'n scriptie gewerkt, want tja, dat moet ook gebeuren! Dinsdag weer scriptie dag en 's avonds met Bianca gaan winkelen in Waterfront en lekker gegeten bij de italiaan. Woensdag weer aan m'n scriptie gewerkt, en 's avonds bij de Assembly, daarna nog wat gedronken met wat mensen in Obz, de wijk waar ik woon.

Donderdag weer aan m'n scriptie gewerkt, want ik had met m'n supervisor van school afgesproken om op vrijdag m'n eeste 4 hoofdstukken in te leven, wat eigenlijk onmogelijk was omdat ik echt veel te weinig tijd gehad heb om aan m'n scriptie te werken in de eerste 9 weken, en ik dus nog lang niet zo ver was. S avonds ben ik met Bianca naar Stellenbosch gereden en hebben we daar wat gegeten. We gingen naar Stellenbosch omdat ik heel graag een band wilde zien; Aking. Ik had ze gemist in de Assembly en wilde ze nog heel graag zien omdat het de vetste band is die ik hier heb leren kennen en als ik thuis ben ik natuurlijk niet meer de kans heb om ze nog live te zien (tenzij ze naar NL komen ooit) Ze speelde samen met 2 andere bands in ‘Neelsies student centre' Dat bleek dus een soort van winkelcentrum te zijn midden op de campus van stellenbosch. Er waren 3 verdiepingen en de bands speelde op de begane grond, en de mensen stonden op alle verdiepingen naar de band te kijken, het was zo apart! Het was warm, het geluid was slecht, en het stikte van de studenten. Maargoed, ik heb m'n bandje gezien en we waren weer een ervaring rijker. Daarna nog een speurtocht gedaan om de auto terug te vinden, maar we zijn weer heel aangekomen in Kaapstad! Vrijdag als een malloot aan m'n scriptie gaan werken, tenminsten dat was het plan, totdat m'n baas weer met allerlei klusjes kwam aanzetten. Tot half 3 nog voor de Assembly gewerkt en tot tot 19.00 aan m'n scriptie gewerkt, en het afgekregen!!! Jeeeej. Heb het nu dus ingeleverd en krijg volgende week m'n feedback. 'savonds weer gewerkt bij de Assembly. M'n baas was er niet, dus ik was weer in charge :)

Zaterdag optijd op gestaan en met Bianca naar de Old Bisquit mill geweest om te ontbijten. Wat een leuke plek is dat toch op zaterdag ochtend, echt super!! Daarna getwijfeld of we naar het strand of naar het zwembad zouden gaan. Toch maar weer naar het zwembad gegaan, daar is het minder druk, er is minder wind, en je kan er lekker op het gras liggen terwijl je toch langs de zee ligt. Daar de hele middag gechilled en verbrand!! (ik kan bijna niet meer zitten van de pijn.. ahum) Daarna naar huis gegaan en ons klaar gemaakt voor de avond. We zijn gaan eten bij Cubana met het plan daarna naar de nieuwe shopaholic film te gaan. De avond is iets anders verlopen, er zaten een aantal zuid-afrikaanse mensen naast ons die op een gegeven momemt met ons begonnen te praten. Eerst was het redelijk irritant.. ik bedoel, als we in NL gaan uiteten praat je met de mensen waarmee je uiteten bent, niet met de mensen om je heen! Ze bleken toch wel gezellig en voor we het wisten zaten we bij ze aan tafel! Wel interessant om met die mensen te praten, en ze vinden het helemaal geweldig dat we hun taaltje kunnen verstaan (en andersom vind ik het ook wel heel grappig dat we het Afrikaans gewoon kunnen verstaan) We zijn ervandoor gegaan toen het allemaal een beetje raar werd (ze gingen nogal aan de zuip) wel een aparte avond, iets wat je in NL niet zo snel meemaakt.

De volgende ochtend weer vroeg opgestaan om naar de markt te gaan in Muizenberg, waar ik al een keer eerder geweest was. Echt een super leuk Afrikaans sfeertje hangt daar, vandaar dat ik er nog een keer naartoe wilde. We wilde nog verder shoppen dus zijn we daarna doorgereden naar Cavendisch shopping mall. Rond een uur of 18.00 zijn we richting de Tafelberg gereden, die moest ik nog op!! Daar zijn we met de Cablecar de berg opgegaan (I know, mietje!) het was super helder, dus we hadden echt super mooi uitzicht! Rond 19.15 ging de zon onder wat echt een mooi gezicht was. Toen hij onder was zijn we weer naar beneden gegaan (en ja.. again met de kabelbaan..) we zijn naar Camp's bay gereden en chique gaan uiteten. Erg tof weekend gehad waarin ik weer een hoop heb kunnen doen. Aangezien ik over 2 weken alweer thuis ben probeer ik nog zoveel mogelijk dingen te doen de komende 2 weken die nog op m'n lijstje staan, zodat ik straks geen spijt heb van dingen die ik niet meer heb kunnen doen.

Donderdag is mijn laatste stage dag, dus ik werk nu nog 4 dagen. Vrijdag ochtend vertrek ik tot zondag avond naar de Cederberg Mountains. Daar gaan we op zaterdag meer dan 8 uur hiken (holadijeej!) het schijnt er super mooi te zijn, dus ik ben heel benieuwd! De week erna heb ik dus geen stage meer, maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik de ochtende aan m'n scriptie werk (feedback verbeteren en m'n survey analyseren à jaja, m'n baas heeft hem eindelijk verstuurd!!) en dan vanaf een uur of 2 nog iets ga doen wat ik nog wilde doen (strand/shoppen/souvenirtjes kopen/eten waar ik nog wil eten/museum/township tour/nog een keer naar de Waiting Room (waar ik de boekingen voor doe)/van het heerlijke weer genieten etc) Over het weer gesproken, ik zit hier nu 10 weken, en we hebben 2 x regen gehad die 5 minuten duurde en waar je nauwelijks nat van werd.. heel raar is dat! Je hoeft geen weerberichten te checken (waar ik in NL verslaafd aan ben) want je staat op en het is standaard warm en zonnig.. dat ga ik toch echt wel missen!!

Maargoed, ik zal er maar weer eens mee stoppen.. jullie zijn vast allang afgehaakt, maar voor de mensen die tot hier zijn gekomen, respect, en bedankt voor het lezen ;)

X, Eline

Ps: Bert, ik heb je kaartje gehad hoor, bedankt! Ze hebben hem braaf in de brievenbus laten zitten!

Reacties

Reacties

Bo

zuig alle cultuur nog maar op de komende 2 weken! Voor je het weet zit je weer in het saaie en koude nederland :p

(en ik kan het niet laten, maar in je titel moet het life zijn :P)

Bert

Je hebt 't er maar druk mee. Profiteer er nog maar flink van. Zal wel effe wennen zijn als je terug bent in Nederland. Een troost; het is dan LENTE!!!!
Groetjes!

Maureen

jaja, dan zit het er al weer bijna op.

relax dat je do. al je laatste stagedag hebt, nog ff een weekje genieten & niksen :D

veel plezier nog en tot snel!

x

Aren

Stakker, wat heb je toch een rotleven ;-)
Als je binnenkort weer thuis bent, wordt het gewoon mooi weer!!

Arianne

Effe mail checken...Ha!! Weer een verhaal van Eline! Héérlijk!
Wat beleef je daar toch veel!
Als je niet alles kan doen omdat je tijd tekort hebt, heb je een reden om nog een keer terug te gaan, voor een vakantie b.v.!
Kan je je reisgenoot/reisgenoten in "t èchie"laten zien waar je allemaal geweest bent... Bijvoorbeeld dus... ;D

Liefs! Twee weken klinkt als niet zo lang!

bea

Twee weken nog maar!! wow, dat is echt heel erg snel gegaan.. Dan ben je het zo vergeten dat het daar altijd droog was en warm, hier regent het voornamelijk en is het koud, zoals altijd.( als schijnt vandaag al de hele dag de zon)
Nou tot heel snel dan maar, misschien nog een verhaal net voordat je naar huis gaat..

Kus

Patty

Hier was het vandaag heerlijk weer hoor :D (en gisteren en eergisteren)

Klinkt allemaal echt gaaf. Ik ben in elk geval niet ingeloot voor Mexico, dus dat wordt een andere vakantie. Daarvoor gaan we nog even kijken..

Veel plezier nog tijdens je resterende 2 weken!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!