Bo en Eline in NYC & Florida

Sushi, 3FM & Cederberg mountains trip

En ik heb weer een mooi verhaaltje over afgelopen week!

Ik raffel er even doorheen, want dit is mijn laatste week, en ik wil nog wat aan m'n scriptie werken en daarnaast ook nog flink genieten..

Maandag heb ik gewerkt en ben ik met al m'n huisgenootjes naar de shopaholic film geweest, erg gezellig! Dinsdag naar het kantoor van webtickets geweest om de laptop van de Assembly op te halen, daarna door naar Assembly en daar de hele middag gewerkt. 's Avonds met Michiel, Amin en Bianca sushi gaan eten in Seapoint.. jaja u leest het goed!! Ik moet zeggen, ik hou van zalm, garnalen en rijst, maar waarom is dat zeewier nou nodig?? Dat heb ik er dus lekker lopen afpulken (tot groot genoegen van de rest) en het lekkere gedeelte heb ik opgegeten.. ach ja, ik heb het tenminste geprobeerd!! Daarna reden we terug naar huis en mogen jullie even terug vallen naar mijn vorige verhaal, dit was het ritje terug waar we het vuurtje ontdekte! Het ziet er nu een beetje zwart en treurig uit als we er langs rijden ,maar gelukkig is er niks ernstigs gebeurd. Ik hoorde dat het in NL zelfs op de voorpagina stond! De volgende dag werd ik wakker, zette ik mijn telefoon aan en bleek mams gebeld te zijn door Giel Beelen!! En ik dus ook.. alleen had ik m'n telefoon uit staan :s Ik had maandag een mailtje gestuurd naar 3fm over het feit dat mam 50 werd en ik in Kaapstad zat en haar dr dus niet bij kon steunen. Deze ochtend werd ze dus gefeliciteerd door Giel, en ook heel NL weet nu dat ze 50 werd (sorry mam!!) Ze mocht een deuntje meezingen met ‘begin de dag met een dansje' Het fragment is terug te beluister op internet ;) Verder heb ik die dag gewerkt en 's avonds een wijvenfilm gekeken met Bianc. Donderdag was mijn zogenaamde laatste stagedag, heb nog geen afscheid genomen van de Assembly want ik ga er volgende week nog naartoe. 's Avonds ben ik met bianc naar de Obz nightmarket geweest in onze wijk wat dus echt geen reet voorstelde! Daarna hebben we pasta gemaakt en is Michiel komen eten. Vrijdag ochtend begon mijn Cederberg tripje, om 10 uur reden we richting de Cederberg Mountains, een tripje in een uber hobbel overland truck van 5 uur. Daar aangekomen is iedereen meteen langs het zwembad geploft met een Savanna'tje (of een paar Savanna'tjes :p). 's avonds zijn we nog naar de bushman paintings gaan kijken (zie foto's) echt een heel mooi gebied daar! Daarna hebben we steak van de Braai gegeten en 's avonds nog gezellig wat gedronken en gekletst. Ik sliep in de tent met Yvonne en Willeke wat heel gezellig was! Na een korte en koude nacht moesten we er om 5.30 uit want we gingen hiken!! Het eerste uur was best zwaar, zigzaggende de berg op.. daarna moesten we een kloof in van 1,5 meter breed over stenen kruipend, achterlangs op onze rug onder een steen door die 30 cm boven de grond zweefde, stukken in het pikken donker en ga zo maar door.. heel bizar maar stiekem toch wel heel leuk!! Daarna een aantal uur door het dorre warme stenen landschap tot dat we na 4 uur de Arch bereikte. Een natuurlijke Arch. Daar uitgerust en de eerste blaren gespot. Daarna weer 4 uur terug met pijn aan m'n voeten! De terugweg was het zo'n 35 graden buiten dus tja.. best warm. Toch was het uiteindelijk goed te doen en ik zou het zo weer doen! Een maal terug bij de backpackers weer lekker in de zon gelegen en gegeten (kipschnitzel van de braai) 's avonds meegeblehred met de 2 jongens die een gitaar bij hadden en er is geloof ik ook weer flink wat gedronken. Erg gezellig. De volgend ochtend alles weer ingepakt, tent afgebroken, ontbeten en op naar het zogeheten ‘maalgat' een stuk van de rivier waar je van hele hoge rotsen kon afspringen. Daar weer lekker in de zon gelegen, pootje gebaad en zelfs een vogelspin gespot! Toen weer 5 uur terug in onze geliefde hobbeltruck en weer veilig aangekomen in Kaapstad. Pizzatje gehaald, gedouchend, bijgekletst met huisgenootjes en toen lekker gaan slapen. Op naar het laatste weekje!!

Wat ik trouwens nog niet verteld heb (en eigenlijk ook niks met Kaapstad te maken heeft) over precies 2 maanden vertrek ik weer uit NL. Ik ga dan namelijk samen met Bo een maand naar Amerika. We vertrekken vanuit Amsterdam naar San Francisco en reizen dan via La, San Diego, en Las Vegas naar Portland waar Bo's oom en tante wonen. Vanuit Portland vliegen we naar New York waar we nog een week blijven voordat we terug vliegen naar NL. Een leuk vooruitzicht dus!! Maar ik moet eerste m'n scriptie afronden!!

Ik heb trouwens meerdere mensen uit Amerika gesproken hier in Kaapstad, en als ik vertel dat ik ook naar Portland ga zijn ze allemaal super enthousiast! Ze zijn er echt helemaal weg van! Ik ben dus heel benieuwd!

Maargoed, ik ben nu natuurlijk nog in kaapstad en ga de komende week nog even ultiem genieten, nog wat dingen zien, een township bezoeken met een collega van Michiel, de laatste dingen kopen, en veel uit eten en uitgaan!

Ik zal proberen om volgende weekend voordat ik ga nog even een stukje er op te zetten over afgelopen week!

Tot snel!!!

X

Reacties

Reacties

Maureen

Mooie foto's!
& nog een weekieee en dan zit je weer in het regenachtige nl.

veel plezieros nog,
x

Elwin

Geniet er nog maar even van.
Hier vanmorgen regen en 4 graden!
Mooie trip gemaakt,zo te zien.
Groetjes

jannie Klink

Geniet nog maar een week ,en breng wat zon mee want het is hier koud en nat !!
Liefs jannie

Timmay

Och och! dat zou je hier eens moeten proberen met dat zeewier!
En ik moet denk ik even wat teruglezen.. brand? voorpagina? Ik volg het nieuws totaal niet, krijg alleen japans nieuws binnen. Japan heeft honkbal world cup gewonnen, trein heeft vertraging gehad, dat soort dingen :P
Geniet nog even van het warme zuid afrika!
sayonara!

Bo

haha, dat is cool
Tim die vanuit Japan reageert op een bericht uit Zuid-Afrika.. lang leve het internet :P

Patty

Woohoo bijna terug! Tijd voor een filmpje ;)

Bert

Je laatste dag in Capetown!

"Baje dankie vir die mooi verslagen die jij heb maak daar in die S.A."

Goeie en fijne terugreis naar Nederland; breng wat zomer (lente mag ook) mee! 't is hier k.. op dit moment.
Groetjes!

bea

Toch jammer voor je dat het bijna afgelopen is daar.. maar natuurlijk ook wel een beetje blij dat je wer naar huis mag toch? en dan kleren wassen en maar weer inpakken voor amerika, jeetje wat heb jij toch een goed leven!

Geniet er nog maar ff van!!!

Kus Bea

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!