Bo en Eline in NYC & Florida

San Francisco dag 1

Vandaag waren we om 5 uur al wakker, dus zijn we op tijd opgestaan. Het was vandaag Memorial Day, dus er waren nog niet veel mensen op straat. We hebben bij de Starbucks drinken gehaald en zijn daarna doorgelopen om bij de tram te kijken. Hier hebben we besloten om een 3-dagen kaart te kopen voor het openbaar vervoer. Toevallig stonden we naast het draaivlak voor de bekende Cable Car en omdat we meteen mee konden zijn we er maar opgesprongen.

Via de heuvels van San Francisco bracht de Cable Car ons helemaal tot Fishermans Warf.

Hier zijn we uitgestapt en hebben we wat rond gelopen, we zijn wat winkeltjes ingegaan en we hebben de zeeleeuwen gezien bij pier 39.

Daar hebben we nog wat rondgelopen en besloten dat we er die avond wat wilde gaan eten. Toen zijn we naar de ‘Crookedest Street' gelopen, een straat met een heleboel bochten, wat een erg aantrekkelijke trekpleister was, gezien de hoeveelheid toeristen die er stonden.

Hiervandaan hebben we de Cable Car genomen naar China Town. Dit is net als in New York een wijk met allerlei chinese winkeltjes. Er zijn allemaal winkeltjes met een enorme berg chinese rotzooi, leuk om een keer doorheen te lopen.

Aan het einde hebben we de bus genomen naar Haight Street en het Golden Gate park. Dit is een straat die opbloeide in de hippie tijd en het is een beetje in deze tijd blijven hangen. Allemaal aparte mensen, tweedehans kleding winkels en CD winkels. 1 van de CD winkels was onze favoriet: Amoeba Music. Hier hebben we ons dan ook even uitgeleefd en CD's gevonden waar we al super lang naar op zoek waren.

Hierna zijn we doorgelopen naar het Golden Gate park. Hier zijn we niet lang geweest, het stikte er van de zwervers, en het waaide als een gek waardoor Eline het nogal koud had (watje). Vandaag was het zonnig, maar nog steeds geen korte broek met slippers weer. We hebben toen de bus weer terug genomen en we hebben nog even gewinkeld in de buurt van het hotel. Hierna zijn we terug gegaan naar Pier 39 om te eten bij een leuk surf restaurant.

Hier hebben we, terwijl we naar de 4de wedstrijd van de Lakers tegen de Nuggets konden kijken, een pizza genuttigd (die Bo zelfs niet helemaal opkreeg). Daarna nog even rondgelopen op Pier 39 en op de foto geweest bij het bankje van Forrest Gump.

Toen als een zombie terug naar het hotel, want ons inwendige systeem klopte helaas nog steeds niet helemaal. Rond 22:00u ging het licht weer uit.

nonkel Arie

First!!

Ik dacht al waar blijven de verhalen.
Hou nog wel wat verhalen achter de hand voor als je hier bent! Anders is het zo still....