Bo en Eline in NYC & Florida

San Francisco dag 2

Vandaag ging de wekker om 8:00u, weer een beetje een normale tijd!

We hadden kaartjes voor Alcatraz en we zijn dus in de tram gesprongen richting Pier 33. Om precies 10:00 zaten we op de boot naar Alcatraz, ‘The Rock', en het was buiten en voorop erg koud op de boot!

Het weer was vandaag gelukkig een stuk beter. Eenmaal op het eiland aangekomen lopen we helemaal naar boven naar het cel gebouw waar we een Nederlandstalige tour om gehangen krijgen en zo door het cel gebouw gestuurd worden.

Heel interessant en vooral leuk omdat we een paar weken geleden nog ‘Escape from Alcatraz' gekeken hebben. Eenmaal buiten het cel gebouw hebben we een erg goed uitzicht op de skyline van San Francisco, echt heel mooi!

De toer zelf is ook erg leuk. Na 2,5 uur staan we weer op het vaste land. Vanaf de ene kant pakken we de bus naar de andere kant van de stad waar de Golden Gate Bridge begint. Ook het uitzicht vanaf hier is super en we lopen een stuk de brug op.

Hierna zijn we weer terug gegaan naar het centrum (dit klinkt makkelijker dan het was, we moesten overstappen en het duurde even voordat we de goede lijn gevonden hadden) Eenmaal terug in het centrum zijn we op Union square in een parkje op het gras in de zon gaan zitten, daarna hebben we nog wat gewinkeld.

's Avonds hebben we een broodje gehaald bij de Subway en die hebben we opgegeten in de hotelkamer, daar nog wat TV gekeken en onze voeten laten rusten, aangezien Bo al 2 dagen blaren heeft (watje). In 2 dagen hebben we alle grote site-seeing locaties gezien in San Francisco en meer! Morgen mogen we de auto ophalen en richting Yosemite NP!