Bo en Eline in NYC & Florida

San Francisco - Yosemite

Vanochtend zijn we om 8 uur opgestaan en hebben we ontbeten bij Denny's. Hier hebben we een all american breakfast (French toast) besteld en hebben we besloten dat we dit ontbijt gingen delen, zodat het niet zo hevig zou zijn. Daarna hebben we onze koffers gehaald en uitgechecked, waarop we naar het autohuur bedrijf zijn gelopen (4 straten verderop). Hier waren we zo aan de beurt en kregen we te horen dat we beneden in de kelder de sleutel mochten ophalen van onze Ford Escape. Dat deden we en de auto stond op nummer 90. Die konden we niet vinden dus pakte we de lift naar boven. Daar was een winkelcentrum, en bleek dat de lift niet meer naar beneden ging. Dus wij weer met de trap naar beneden. Toen vonden we onze auto: een mooie grijze Ford Escape van 2 maanden oud. Je had Bo z'n gezicht moeten zien!!

Toen reden we de drukke straten van San Francisco in, helaas had de TomTom nog geen bereik dus we moesten de stad uitkomen met behulp van een ouderwetse kaart. (Eline is er van overtuigd dat ze een super goeie kaartlezer is, Bo is er van overtuigd dat hij gewoon achter iemand anders is aangereden en uiteindelijk toevallig op de goede snelweg terecht is gekomen, dit punt staat dus nog ter discussie..)

Eenmaal op de snelweg begon de TomTom weer een beetje mee te werken en waren we officieel op weg naar de volgende bestemming. Eerst de briljante MP3 cd geprobeerd die Bo thuis al had samengesteld en die pakte hij (BETER!). Het geluid in de Ford is erg goed (lees: meetrillen met de superharde bas die de boxen veroorzaken). Daarna al rijdend een beetje uitvogelen hoe de auto werkt, boekje erbij, want Bo wil cruisecontrol. Gevonden, aan, en voet van het pedaal! Bo weet dat hij net een nieuwe auto gekocht heeft, maar zou het niet erg vinden als dit zijn nieuwe auto was. De buitentemperatuur was inmiddels opgelopen van 20 graden naar 35, maar gelukkig hadden we airco. Onderweg wilden we stoppen bij een grote supermarkt, maar dat stond iedere keer zo laat aangegeven dat we de afslag steeds mistte. Voor we het wisten zaten we in de middle of nowhere met het idee nooit meer een supermarkt tegen te komen! Al helemaal niet meer toen de TomTom ons de onverharde weg opstuurde en we echt in de bushbush terecht kwamen, een super mooie route, maar na een paar mile recht omhoog hadden we toch het gevoel dat het niet helemaal klopte, zeker toen de TomTom het ook niet helemaal meer snapte. Omdat we alle 2 de kriebels kregen hebben we besloten om toch maar om te keren. Toen we omhoog gingen rijden zei Bo; ‘hé, er stond daar iets op het bord, maar het was niet helemaal te lezen'. Dus toen we terug reden naar beneden zei Bo al dat er vast iets op het bord zou staan over dat de TomTom je de verkeerde kant opstuurt als je hier nu rijdt. Maar we waren toch wel benieuwd wat er op stond, nou dit dus:

OEPS!! Haha, hoe stom!! Maargoed, we hebben wel een leuk ritje gehad (de auto zit helemaal onder het zand!!) en we hebben het overleefd (en wat van geleerd: beter de borden lezen!!

Helemaal toen er verderop nog een bord stond met No acces to Yosemite, die we ook niet gezien hadden!)

Hierna zijn we doorgereden naar Oakhurst waar we gelukkig wat boodschappen konden doen. Toen doorgereden naar het park. Hier werden we vriendelijk begroet en betaalde we de $ 20 voor het park. En wow wat mooi!!! Overal groen, bomen, watervalletjes, beekjes, gigantische rotsen met gigantische watervallen erlangs. Onderweg een aantal keer gestopt en uiteindelijk uitgekomen bij onze tent/cabin.

Hier een zelfgecreëerd broodje gegeten en op tijd gaan slapen (het moet er om 22.00 stil zijn).

nonkel Arie

woohahhaa...Tomtom victims!

Nu nog fotos en nonkel arie is helemaal blij.

Groeten en heel veel plezier!

Aren

ben nu nog jaloerserderder !
Zo te zien genieten dus volop: mooi!!!

Patty

Foto's Foto's Foto's Foto's Foto's :D

jolan

en wederom jalours :)
Klinkt echt mega leuk allemaal (en kan me er nog iets bij voorstellen ook ;)) en doe de groetjes aan ross!!!

xx

Arianne

Heerlijk om dat allemaal te lezen! En nu ik het voor de 2e keer lees ontdek ik dat er intussen allemaal foto's tussen gezet zijn.Fantastisch, dat land, vind je niet?
Zo te zien genieten jullie met volle teugen!!
En wij genieten mee, door jullie reisverslag!
Ben benieuwd naar de ervaringen in Death Valley!
Grtjs.

Otto

haha tomtom is ook niet alles nee :)

Edwin

Krijg nu wat, een foto van jullie samen waar Bo normaal op staat? Ik weet niet wat ik zie!
Prachtig, Yosemite. Moet ik echt eens heen (net zoals alle andere plaatsen die jullie bezoeken.. haha)
En die auto is echt schandalig.. nou ja, laten we maar zeggen dat jullie je correct aangepast hebben aan de lokale cultuur ;-)