Bo en Eline in NYC & Florida

Yosemite

Vandaag werden we wakker in onze tent om onze spullen te pakken voor de wandeling in het park. Met de auto naar het punt gereden waar we moesten starten (wat nog 15 min. verderop was) en daar begonnen aan de zogeheette Mist Trail.

Deze liep gelijk in een helling van 80 graden omhoog, dus dat begon al goed. Bo was dan ook erg snel moe en uitgeput (watje), maar dat mocht de pret niet drukken. Niet zeuren, water drinken en lekker doorjakkeren. Het was de pijn en moeite meer dan waard, want eenmaal boven aangekomen was het uitzicht en de omgeving prachtig. Omdat we helemaal bovenaan bij de waterval stonden werden we helemaal nat van de ‘mist' die het naar beneden vallende water creëerde. Een schitterende waterval en een ontzettend mooie natuuromgeving. We hebben foto's gemaakt, die wellicht het idee een beetje weergeven, maar de werkelijke schoonheid van dit park kun je, helaas, heel moeilijk op de foto vastleggen.

Van boven zijn we hetzelfde pad weer teruggelopen en na een wandeling van zo'n 3 uur kwamen we tegelijk met de regen beneden aan. Het laatste stukje naar de auto werden we nog een klein beetje nat, maar we hadden het precies goed getimed, waardoor we terugwaren bij onze tent om daar de regen en het onweer flink tekeer te horen gaan.

Omdat het toch minder lekker weer was, zijn we op bed gaan liggen en hebben we een film gekeken. (Bo had wat films op de laptop gezet voor het geval dat..)

Na de film was het alweer aardig opgeknapt en zijn we aan het water gaan liggen bij onze 'camping'.

Hier een tijdje gezeten, boekje gelezen en toen begon het helaas weer te druppelen. Dus we zijn weer teruggelopen naar de tent en hebben daar even wat gedronken. Het klaarde redelijk snel weer op en toen zijn we op zoek gegaan naar een plek waar we konden eten.

We kwamen uit in Curry Village, wat aardig dichtbij onze plek lag. Hier hebben we de auto geparkeerd en zijn er naartoe gelopen. Daar kwamen we uit bij een soort buffet, waar je voor een vaste prijs per persoon mocht eten wat je wilde. Dat klonk ons prima in de oren, dus daar zijn we naar binnen gegaan. ‘Helaas' zaten we allebei na 1 bordje al vol, dus aan ons hadden ze een goede.

Na het eten weer terug naar de tent en het weer was nogsteeds niet helemaal opgeknapt, dus we hebben het ritme van de middag weer opgepikt door nog een film te kijken. Hierna zijn we lekker gaan slapen, want de volgende dag weer een volle dag.

Arianne

Tentje daar gekocht? Heb je daar ook 'n foto van? Weer genoten van jullie belevenissen!Complimenten voor het up to date houden!
Grtjs

Elske

Leuk om te lezen en zo 'n beetje mee te reizen! Wij zijn ook in Yosemite geweest, hebben daar gekampeerd, dus we zien het wel voor ons! Veel plezier verder,
Harm Elske Mark Job