Bo en Eline in NYC & Florida

Yosemite - Bishop

Vandaag waren we lekker op tijd op door de mensen die naast ons een tentje hadden en ook een baby. Altijd een leuke manier om wakker te worden.

Opgestaan, spullen opgeruimd en ingepakt en de auto weer in.

Tomtom weer aangeslingerd en richting Bishop voor een tussenstop tussen Yosemite en Death Valley. We hebben geen idee of het daar leuk is, of hoe het eruit ziet. Het is een beetje op goed geluk (en Eline heeft er al een slaapplaats geregeld). We hadden het geluk dat de Tioga Pass open is. Dit is een route die niet het hele jaar geopend is, omdat er soms zoveel sneeuw ligt, dat je er niet over kunt rijden. Maar nu is hij open en wij gaan eroverheen! En dat hebben we geweten! Wat een mooie route! Prachtige natuur, veel klimmen en bochten en ook veel dieren. Waaronder 2 herten die besloten de weg over te steken vlak voor onze grill, waarop Bo (na geschreeuw van Eline) even flink in de ankers moest om deze 2 onschuldige dieren niet frontaal van de weg af te scheppen. Adrenaline tot in de puntjes van ons haar! Maar wel stoer om eens mee te maken. Bovenaan de Pass lag nog sneeuw, dus even de auto uit om in de sneeuw te staan en even wat foto's te schieten.

Na deze Tioga Pass zijn we doorgereden naar Bodie.

Dit is een ‘ghosttown' dat in de 2e helft van de 19e eeuw een goudzoekersstadje was. In die tijd woonde er 8000 mensen, aan het einde van die eeuw verlate de mensen het stadje omdat het goud was uitgeput. Ook dit was erg mooi, zeker omdat er regen in de lucht zat en er daardoor erg donkere wolken boven het stadje hingen, wat weer mooie foto's en een leuke sfeer opleveren.

Hier hebben we een 2 uur rondgelopen en zijn daarna weer doorgereden richting Bishop, waar we gingen overnachten. Eerst kwamen we nog langs Mono Lake, wat ook erg mooi was. Dit meer is 3 keer zo zout als zeewater en je ziet de turfsteen pieken uit het water komen door verdamping van het meer. Eenmaal aangekomen in Bishop bleek het een erg Amerikaans dorpje/stadje te zijn. Overal eettentjes en motels. Het zag er erg leuk uit. Wij ons Motel gezocht en gevonden, aardige meneer, wist meteen dat het Eline was. Sleutel gekregen, auto kon voor de deur staan, spullen binnengebracht en eerst even lekker in het gras in de zon zitten en een boekje lezen. Daar waren we wel even aan toe! Lekker wat gedronken en toen de douche maar even opgezocht, aangezien we die op de camping niet gebruikt hadden. Ook ernstig lekker.

Na het douchen hebben we even geprobeerd om het draadloze internet van het motel aan de praat te krijgen om de financiën en het blog even bij te werken. Dit kon echter alleen als je vooraan op het gras ging zitten. Dus wij dat gedaan en de verbinding was niet erg snel en de batterij was niet erg vol. Gelukkig hebben we al onze geldzaken weer even kunnen ordenen en konden we de eerste paar dagen op het blog zetten. Vandaar ook dat er nog geen foto's bijzaten. Die komen er nog aan. Tevens is Bo zijn kabeltje vergeten, dus kan hij zijn foto's niet op de laptop zetten, aangezien de camera van Eline en een ander snoertje heeft en een andere geheugenkaart. Dus alle foto's op deze blog zijn afkomstig van de camera van Eline.

Na het internet hebben we een eettentje gezocht en zijn we bij Sizzler terecht gekomen, wat een hele goede ervaring was!

Een lekker menu uitgekozen en daar mochten we onbeperkt de salade bar bij aandoen. Uiteindelijk gewoon ons bord eten op en 1 keer gelopen om wat fruit naar binnen te kunnen scheppen. Ondertussen hadden we al een tweede emmer frisdrank gekregen! Echt te gek voor woorden, we hebben al moeite om de eerste leeg te krijgen en dan krijg je er gewoon nog 1! Haha, daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren. Evenals de vrolijkheid en oprechte interesse die hier in elkaar getoond word. Bo vind het prachtig. Als mensen iets zien gebeuren of iets horen en ze denken er iets over, dan zeggen ze het gewoon, HEERLIJK! Nou, heerlijk gegeten bij de Sizzler, als we die nog eens tegenkomen, dan gaan we er zeker nog eens eten, en erna weer terug naar het motel. Hier nog wat televisie gekeken en toen lekker op tijd weer gaan slapen.

Tante jannie

Wat een leuke vakantie ! om jaloers op te worden,genieten maar en tot de volgende berichten.