Bo en Eline in NYC & Florida

San Diego

Hotel:

Vandaag zijn we opgestaan en hebben onze opgespaarde was gewassen. Terwijl de was in de wasmachine zat, hebben we buiten op het ‘terras' ontbeten.

Er zat voor het eerst gratis ontbijt bij de overnachting en het was prima verzorgd. Eindelijk weer gewoon een bakje cornflakes (Bo zegt bah) en een geroosterde boterham (alleen de Hollandse kaas ontbrak nog ;))

Hierna hebben we gewacht tot de was klaar en droog was en hebben we daarna 2 ‘beach cruisers' geleend van het hotel.

Hiermee zijn we eerst naar het Gaslamp quarter gefietst, het gezellige gedeelte van San Diego met winkeltjes en restaurants. Hier hebben we een korte shop-stop gemaakt bij onze lijfwinkel; de Ross. Daarna zijn we doorgefietst naar de haven. Hier hebben we lekker langs het water gefietst en even op het gras gelegen.

Het was echt super om zo door de stad te fietsen, je ziet veel meer dan als je in de auto zit en je kunt een stuk verder komen als wanneer je rondloopt.

Daarna zijn we terug gefietst naar het Gaslamp quarter om even in het winkelcentrum rond te lopen. Hier hadden we even genoeg van dus stonden we snel weer buiten (na nog wat cd'tjes gekocht te hebben), toen zijn we naar de andere kant van de stad gefietst waar het Balboa park ligt.

In dit park is vanalles te doen o.a. de San Diego Zoo. Hier hadden we graag naartoe gewild, maar helaas hebben we hier geen tijd voor. We hebben een flink stuk door Balboa park gefietst (wat Bo nogal zwaar vond omdat het allemaal weer hellingen waren van 80 graden..) maar wat uiteindelijk heel mooi bleek! Weer terug bij het hotel hebben we nog een praatje gemaakt met een Amerikaanse gozer die dacht dat ‘Holland', ‘The Netherlands' en ‘Dutch' 3 verschillende landen waren. Wel leuk met hem gekletst. Toen hebben we gedoucht en zijn we naar Chilli's gereden.

Een restaurant waar Eline een goeie herinnering aan had toen ze in Flagstaff was. Hier heerlijk gegeten en eenmaal in het hotel ons bed ingerold. Na deze dag kunnen we al zeggen dat San Diego echt super is. Veel mensen slaan het over op hun rondje west USA, maar we zijn zeker blij dat we dat niet gedaan hebben. Het is er wat minder druk en toeristisch dan de andere steden waar we geweest zijn. Alles is er mooi en schoon en het heerlijke zonnetje hielp natuurlijk ook wel mee! In 1 woord: superstad!! Jammer dat we hier maar 2 dagen hebben.

Tevens hebben we nog wat foto's toegevoegd bij de vorige blogs, omdat Bo zich ineens bedacht dat zijn laptop een ingebouwde kaartlezer heeft.

Arianne

Bo grote bril????