Bo en Eline in NYC & Florida

Day 13: Tampa - Fort Myers

Na een heerlijk ontbijt op het terras van het motel belt Eline naar de ‘Little Tooth' een dolfijnen boot in Clearwater, we reserveren 2 plekjes voor 11:00u en zetten dan koers richting Clearwater beach. We melden ons bij de balie van de Little Tooth en krijgen een vergunning om onze auto te parkeren in de haven. We lopen hier wat rond en lopen een stuk over het strand wat echt super mooi is! Een prachtig zacht wit strand en super helder water. Het is alleen wel echt bloed heet. Als het 10:45u is lopen we naar de Little Tooth een schattig vissers bootje, waar we met ongeveer 20 passagiers plaats op nemen. Als de boot de haven uit vaart is het meteen raak, een dolfijn!! Als we een stukje verder varen roept de kapitein dat hij gaat proberen om door vaart te maken en dus golfen te creëren te kijken of de dolfijn er in wil spelen. En het lukt!! De dolfijn zwemt met ons mee en maakt hoge sprongen in de golven die we achter de boot creëren. Hij ging van de ene kant naar de andere kant, zo gaaf! En Eline maar rondrennen over die boot om foto's te maken. Echt zo kicken om zo'n beest in het ‘wild' te zien. Als we eenmaal wat verder het water op zijn zien we nog meer dolfijnen en varen we langs de mega villa's die er langs het water liggen. Hier ligt ook het oude huis van Hulk Hogan en zijn ex-vrouw. We varen nog een stuk verder totdat we op de golf van Mexico zijn, dit stukje zee is wat minder rustig en er zitten veel vogels. Ook hier komen we weer een dolfijn tegen maar deze keer met een kindje! De kapitein maakt weer vaart en de 2 spelen eventjes in de golven van de boot. Na 1,5 uur zijn we weer terug in de haven en helemaal siked van het ritje! Het was echt geweldig.

Hierna rijden we door naar een prime outlet waar we wat rondlopen en een frappacino halen bij de Starbucks. Deze is binnen no-time gesmolten want het is warm, of liever gezegd HEET!! Maar wel even een lekkere afkoeler. We rijden hierna verder naar het Myakka River State Park, een mooi national park met veel palmbomen en ander tropisch gewas. We lopen hier een trail door het ‘bos' en klimmen een trap op naar een grote brug die tussen 2 bomen loopt, hierna kan je een outlook opklimmen van 20 meter hoog waardoor je helemaal over het park kan kijken. Tijdens de trail hoor je overal geritsel van hagedisjes die tussen de dorre palmen lopen waardoor het door de stilte lijkt alsof er allemaal enge beestjes zitten, zeker als je onderweg borden tegenkomt waar op staat dat er giftige slangen zitten en allemaal andere rare beesten brrr. We komen gelukkig niks vreemds tegen, we zien alleen nog een gordeldier/armadillo als we later in de auto zitten.

We rijden door richting Fort Myers als we zien dat we bijna bij het strand zijn en de zon langzaam aan het zakken is. We besluiten verse sushi te halen en de verse meloen met aardbeien die we nog uit de villa hadden mee te nemen naar het strand en deze daar op te eten. Het is een super mooi strand met super veel schelpen en we zien tijdens het eten nog net de zonsondergang. Een erg vervelende vakantie dit ;)

Als we terugkomen bij de auto doet de TomTom het niet meer en krijgen hem ook niet meer aan de praat. Omdat het al laat en donker is moeten we toch richting het hotel, we rijden dus Fort Myers beach af en gaan weer aan land richting Fort Meyers. Dan komen we een bord tegen van een outlet center en Eline bedenkt zich dat die schuin tegenover ons motel ligt. We houden dus die borden aan en vinden inderdaad ons motel, wat meer een hotel is. We hebben weer een kamer aan het zwembad! Onderweg naar het motel komen we langs een grote mini golf baan die we ook al in Orlando hadden willen doen. We gaan dus om 21.30 nog mini golven. Dit is niet zo'n suffe baan als in Nederland, overal is water en riviertjes en overal staan dieren. Ziet er geweldig uit, dus we vermaken ons prima. Na een uur is Bo de grote winnaar en rijden we bezweet terug naar het motel, pff wat is het nog warm zo 's avonds laat.

Eline besluit nog even het zwembad in te springen die nog tot 23.00 open is. Zelfs het (zoute) water hiervan is warm, dus heel erg verkoelend was het niet, maar wel leuk om nog te doen zo laat op de avond!

Smithe960

Over the course of the initial period, they began to flrm group identities. geedeakkefkgdded

Pharmg261

Very nice site! cheap goods

Pharmd454

Very nice site! cheap goods http://oieypxa2.com/oryaosr/4.html