Bo en Eline in NYC & Florida

Day 13: Tampa - Fort Myers

Na een heerlijk ontbijt op het terras van het motel belt Eline naar de ‘Little Tooth' een dolfijnen boot in Clearwater, we reserveren 2 plekjes voor 11:00u en zetten dan koers richting Clearwater beach. We melden ons bij de balie van de Little Tooth en krijgen een vergunning om onze auto te parkeren in de haven. We lopen hier wat rond en lopen een stuk over het strand wat echt super mooi is! Een prachtig zacht wit strand en super helder water. Het is alleen wel echt bloed heet. Als het 10:45u is lopen we naar de Little Tooth een schattig vissers bootje, waar we met ongeveer 20 passagiers plaats op nemen. Als de boot de haven uit vaart is het meteen raak, een dolfijn!! Als we een stukje verder varen roept de kapitein dat hij gaat proberen om door vaart te maken en dus golfen te creëren te kijken of de dolfijn er in wil spelen. En het lukt!! De dolfijn zwemt met ons mee en maakt hoge sprongen in de golven die we achter de boot creëren. Hij ging van de ene kant naar de andere kant, zo gaaf! En Eline maar rondrennen over die boot om foto's te maken. Echt zo kicken om zo'n beest in het ‘wild' te zien. Als we eenmaal wat verder het water op zijn zien we nog meer dolfijnen en varen we langs de mega villa's die er langs het water liggen. Hier ligt ook het oude huis van Hulk Hogan en zijn ex-vrouw. We varen nog een stuk verder totdat we op de golf van Mexico zijn, dit stukje zee is wat minder rustig en er zitten veel vogels. Ook hier komen we weer een dolfijn tegen maar deze keer met een kindje! De kapitein maakt weer vaart en de 2 spelen eventjes in de golven van de boot. Na 1,5 uur zijn we weer terug in de haven en helemaal siked van het ritje! Het was echt geweldig.

Hierna rijden we door naar een prime outlet waar we wat rondlopen en een frappacino halen bij de Starbucks. Deze is binnen no-time gesmolten want het is warm, of liever gezegd HEET!! Maar wel even een lekkere afkoeler. We rijden hierna verder naar het Myakka River State Park, een mooi national park met veel palmbomen en ander tropisch gewas. We lopen hier een trail door het ‘bos' en klimmen een trap op naar een grote brug die tussen 2 bomen loopt, hierna kan je een outlook opklimmen van 20 meter hoog waardoor je helemaal over het park kan kijken. Tijdens de trail hoor je overal geritsel van hagedisjes die tussen de dorre palmen lopen waardoor het door de stilte lijkt alsof er allemaal enge beestjes zitten, zeker als je onderweg borden tegenkomt waar op staat dat er giftige slangen zitten en allemaal andere rare beesten brrr. We komen gelukkig niks vreemds tegen, we zien alleen nog een gordeldier/armadillo als we later in de auto zitten.

We rijden door richting Fort Myers als we zien dat we bijna bij het strand zijn en de zon langzaam aan het zakken is. We besluiten verse sushi te halen en de verse meloen met aardbeien die we nog uit de villa hadden mee te nemen naar het strand en deze daar op te eten. Het is een super mooi strand met super veel schelpen en we zien tijdens het eten nog net de zonsondergang. Een erg vervelende vakantie dit ;)

Als we terugkomen bij de auto doet de TomTom het niet meer en krijgen hem ook niet meer aan de praat. Omdat het al laat en donker is moeten we toch richting het hotel, we rijden dus Fort Myers beach af en gaan weer aan land richting Fort Meyers. Dan komen we een bord tegen van een outlet center en Eline bedenkt zich dat die schuin tegenover ons motel ligt. We houden dus die borden aan en vinden inderdaad ons motel, wat meer een hotel is. We hebben weer een kamer aan het zwembad! Onderweg naar het motel komen we langs een grote mini golf baan die we ook al in Orlando hadden willen doen. We gaan dus om 21.30 nog mini golven. Dit is niet zo'n suffe baan als in Nederland, overal is water en riviertjes en overal staan dieren. Ziet er geweldig uit, dus we vermaken ons prima. Na een uur is Bo de grote winnaar en rijden we bezweet terug naar het motel, pff wat is het nog warm zo 's avonds laat.

Eline besluit nog even het zwembad in te springen die nog tot 23.00 open is. Zelfs het (zoute) water hiervan is warm, dus heel erg verkoelend was het niet, maar wel leuk om nog te doen zo laat op de avond!

Day 12: Kissimmee - Tampa

Vandaag moeten we de villa helaas verlaten. Wie weet ziet ie ons nog wel een keer terug, want het was echt heerlijk om een tijdje een eigen plek te hebben. We rijden naar Tampa want we gaan ons laatste ‘pretpark' aandoen, namelijk Bush gardens, een pretpark/dierentuin. Het is weer belachelijk lekker weer, dus we hebben niks te klagen. We parkeren en pakken een klein treintje naar het park. Als we de ‘map' onder ogen krijgen zien we dat we vandaag wat tempo moeten maken aangezien het een groot park is! We pakken eerst de stoomtrein die dwars door het park gaat waardoor je door diverse landen gaat en dus ook de dieren van die landen ziet, giraffen, olifanten, de hele mikmak. Na dit tripje lukt het ons om voor het park sluit bijna alles te doen wat het park te bieden heeft, diverse (erg leuke) achtbanen, een aantal dierenshows, kangaroos aaien (die eigenlijk best zielig met veel te veel op elkaar zaten) en natuurlijk een heleboel dieren gezien. We vonden dit park echt gaaf!! Echt mooi opgezet en heel divers. We willen aan het eind nog naar de gorilla's, maar helaas hebben ze dit gedeelte al afgesloten, op naar het motel dus.

We checken in onze kamer met uitzicht op het mooie zwembad omringd met palmbomen (waar we geen gebruik van maken) en rijden daarna weer weg opzoek naar een plek om te eten. We kiezen Applebee's, waar we geen super goede herinneringen aan hebben maar wagen het erop. Het valt ons 100% mee en eten super lekker. We doen daarna nog een paar noodzakelijke inkopen bij de Publix (zo fijn dat dit gewoon nog 's avonds laat kan) en gaan dan terug naar het motel.

Day 11: Kissimmee - Orlando

Ook voor vandaag was slecht weer voorspelt en helaas was dit ook het geval. De lucht zat potdicht, maar die 30 graden maakt het toch nog erg aangenaam. We gaan vandaag naar Universal Island of Adventures. Het is een stuk drukker in deze Universal dan 4 dagen geleden, maar het is nog wel te overzien. Meer dan 20 minuten hoeven we nergens te wachten en we kunnen ons voorstellen dat dit wel eens erger kan zijn. We lopen het hele park door en doen bijna alle attracties, we slaan alleen de Jurassic River attractie over waar mensen echt HELEMAAL doorweekt uitkomen, daar hadden we weinig zin in.. We lopen nu nog eens rustig rond door het Harry Potter gedeelte, het ziet er echt heel erg graaf uit! We gaan in de toverstokken winkel (Olivanders) waar Olivander himself een special stok uitzoekt voor iemand en je kan ze natuurlijk zelf ook kopen (voor een hoop $$) we slaan het even over maar halen wel een groot glas frozen Butterbeer. Een drankje dat ook in de Harry Potter verhalen voorkomt. Het smaakt een beetje naar toffees. Dit is ook het enige wat we in het park kopen, het is echt bizar hoeveel restaurants en gift-shops er zijn en hoeveel mensen hier ook daadwerkelijk gebruik van maken. Het is heel normaal om met bekers van meer dan een liter door het park te lopen. Als echte Hollanders hebben wij ons eten en drinken gewoon braaf meegenomen in onze rugzak ;) Als we aan het eind van de middag alles gedaan en gezien hebben lopen we nog even terug naar Universal Studio's om nog 1 show mee te pikken die we zaterdag overgeslagen hebben en lopen dan in de regen terug naar de auto.

Het is de 3e keer vandaag dat er een korte bui is, maar ze zijn maar kort en eigenlijk best verfrissend, door de warmte ben je toch zo weer droog. Maar ‘Florida, the sunshine state' is helaas een beetje ver gezocht vandaag. Eenmaal terug in de villa ruimen we de boel op en pakken de koffers weer in, morgen gaan we ons heerlijke stulpje verlaten. De regen valt ondertussen net als gisteravond weer met bakken uit de hemel, dus het geplande mini-golfen op een geweldig gaaf complex moeten we helaas skippen. We rijden dus naar Outback en eten daar net als 2 jaar geleden weer erg lekker. Als appetizer nemen we de Blooming Union waar ze het op het Florida/Amerika forum vaak over hebben maar Eline vind het echt niet lekker en voor Bo is het veel te veel. Zonde! Onderweg naar de villa kopen we poncho's voor morgen in Bush Gardens (er wordt helaas weer regen voorspeld) en een grote zak ijs voor in onze koelbox. Bo plet onderweg naar huis nog bijna een slang die de weg aan het oversteken is waarna we naar de grond blijven staren als we naar de voordeur lopen.. brrr er zal opeens zo'n beest voor je in teenslipper gestoken voeten liggen!!

(FOTO'S KOMEN NOG)

Day 10: Kissimmee - Orlando

Vandaag gaan we naar Aquatica, een groot waterpark uit de stal van Seaworld. Gister op het nieuws hadden ze het over slecht weer, regen en onweer, maar daar is (nog) niks van te merken. De zon schijnt en het is erg warm. Als we het park binnenkomen staan we te springen als kinderen. Het ziet er zo geweldig uit!! Overal mooie bloemen, palmbomen, overal super gave (water) attracties, zelfs vechtende papagaaien in de bomen. Het park is net open dus het is nog erg rustig. We zoeken een plekje op een nagemaakt strand onder de parasol voor onze spullen en lopen meteen naar de lazy River. Heeeeerlijk! We gaan alle attracties af, van verschillende lazy rivers, tot banden waar je op moet zitten om een grote glijbaan af te gaan, of op je buik op een matje kei-hard een glijbaan af. Er is zelfs een glijbaan die door het dolfijnen habitat gaat, hij is doorzichtig, maar je gaat eigenlijk te snel om wat te zien. Vanuit de lazy River kan je ook het dolfijnen bad inkijken, erg leuk gedaan! We twijfelde van te voren of we naar dit park moesten gaan, maar hebben er zeker geen spijt van!

In de middag gaan we terug naar het huis om daar nog even te relaxen. Het is 34 graden en de zon is super fel, dus we moeten een beetje rustig aan doen, dit blijkt later wat te laat, we zijn KNAL-rood!!! Rond een uur of 17.00 wordt het donker buiten en begint het te onweren, later begint het ook te regenen, en dit is geen mietjes regen zoals in Nederland, nee, het gaat echt helemaal los!! Als we 's avonds naar Cici's pizza rijden (een all-you-can eat pizza restaurant met zelfs vanille pizza als toetje) gutst het water over de straten, we zien nauwelijks meer wat door de voorruit van de auto en we zijn dan ook kledder nat na een sprintje van 2 seconden naar het restaurant. We proberen diverse slices van verschillende pizza's maar zien dat we het helemaal verkeerd doen, wat nou een paar slices op je bord? Bijna iedereen om ons heen stapelt hun bord helemaal vol tot een bizarre toren vol met pizza, getver alsof ze al weken niks meer gegeten hebben! Maargoed, Amerikanen blijven Amerikanen. Na het eten vermaken we ons nog even bij de Walmart en gaan dan terug naar de villa, daar spelen we nog een potje airhockey in de garage, wat bijna resulteert in dat 1 van ons een andere slaapkamer moet gaan uitproberen, maar het is toch nog goed gekomen, haha. We kunnen helaas geen uitspraak doen over wie de winnaar was..

Day 9: Kissimmee - Orlando

Vandaag is gereserveerd als shopdag! We slapen ‘uit' tot 8.30, ontbijten weer heerlijk buiten en vertrekken als eerste richting de Premium outlet op Vineland Street. Niet alle winkels zijn helemaal ons ding, maar Bo vermaakt zich prima in de Adidas winkel en Eline koopt 2 broeken bij Levi's en een paar All Stars.

We zijn een mooi stel; Bo strompelt dankzij z'n (bloed)blaren als een schuifelende oude opa rond en Eline doet een poging om zoveel mogelijk op een zeeleeuw uit Seaworld te lijken met haar gehoest en gesnuif, is echt goed voor onze gezondheid deze vakantie ;) Anyhow, we rijden daarna door naar de Florida Mall, 1 van de grootste winkelcentrums in de VS.

Onderweg maken we een lunchstop bij de Denny's en lopen nog een Ross en een mega dierenwinkel binnen. We lopen hierna de hele mall door, wat nog behoorlijk wat tijd kost, we slagen buiten een geurtje bij Victoria Secret's voor Eline niet echt. Wat niks uitmaakt, we gaan nog een aantal (outlet) malls tegenkomen op onze trip ;) Als we terug rijden stoppen we nog bij Best Buy, de cd's zijn hier net wat goedkoper dan bij WalMart of Target, dus we kopen hier de net uitgekomen cd's die op ons lijstje stonden. Het is al laat dus we stoppen onderweg naar huis bij TGI Friday, hier eet Bo malse spare ribs en Eline super pittige tagliatelle met kip en garnalen (+ een aantal glazen water omdat het zo pittig is), was erg lekker en echt een leuke sfeer daar! Toen we binnenkwamen was het nog niet echt druk, maar als we eenmaal zitten blijven er maar klanten binnen komen. En dat terwijl het al bijna 21:30u is! Het is vrij normaal om hier laat te eten, het scheelt dat we zelf ook pas laat trek krijgen, zal wel door de warmte komen. Na het eten rijden we terug naar Kissimmee en zijn zoals elke avond alweer snel onder zijl.

Day 8: Kissimmee - Cape Canaveral

Vandaag gaan we naar Kennedy Space Center in Cape Canaveral aan de oostkust van Florida. We komen wat lastig ons bed uit en vertrekken na een douche en een ontbijtje rond 10:00u eerst richting de Walmart voor een pakje pleisters voor Bo (om zijn voeten in te tapen) en zetten dan koers richting de oostkust. Het is wat bewolkt vandaag, maar wel met een waterig zonnetje en een temperatuur van 30 graden, we vinden het wel prima! Eenmaal aangekomen op het terrein van NASA gooien we er weer een ‘optimisten parkeren altijd vooraan'-tje in, en ja hoor, ondanks dat er al een hoop auto's staan is er nog een mooi leeg plekje voor ons bijna naast de ingang van het park. We lopen naar binnen en lopen meteen door naar het IMAX theater waar een 3D film gedraaid wordt over de ISS en over hoe het nou is om hier als astronaut in te zitten. Het was voor ons erg interessant omdat we eigenlijk nogal blanco naar het park gegaan zijn, we weten niks tot weinig van het hele ruimtevaart gebeuren. Deze film leert ons wat meer over het hoe en wat. Na de film pakken we de bus voor een tour over het terrein van het Kennedy Space Center. Een zwaar gepensioneerde man rijdt ons rond, is slecht te verstaan (waarschijnlijk zat zijn kunstgebit in de weg) en maakt de slechtste grappen ever. Onderweg kunnen we 2x uitstappen; 1 keer kunnen we op een toren over het terrein kijken, niet super boeiend, maar je kan wel zien hoe ontzettend groot het is. Het is eigenlijk een National Park, we zien dan ook onze eerste alligator en Pumba van Timo komt ook nog voorbij gerend. Bij de 2e stop zien we in een grote hal een raket, welke echt bizar groot is!! We zien ook een film over de lancering van de spaceshuttle naar de maan en zitten in een hal waar het lijkt als of we in de control room zitten tijdens de lancering. Als we na een uur of 2 weer op het terrein komen gaan we nog naar de ‘shuttle experience' hier zit je in een cabine en wordt het gevoel nagebootst van hoe het is om in de space shuttle te zitten tijdens de lancering. Was wel grappig, maar het klinkt een stuk spannender dan het daadwerkelijk was ;) Het zal wel komen door al die heftige attracties die we afgelopen dagen hebben gedaan. We lopen daarna nog langs een aantal exposities, de memorial van overleden astronauten en kijken nog een 3D film over de lancering van de hubble telescoop. Als we alles gezien hebben wat er te zien valt lopen we weer terug naar de auto, we hebben het gevoel dat we er een stuk algemene kennis bijgekregen hebben vandaag. Zeker leuk om gezien en gehoord te hebben!

Het is inmiddels 17.30 en besluiten toch nog even naar Cocoa Beach te rijden, de ‘surfstad' van Florida. Hier gaan we eerst langs bij Ron Jon's Surfshop, en bizar grote surfshop met een hoop leuke prularia en natuurlijk alles wat met surfen te maken heeft. Daarna rijden we verder naar de pier, maar hier is het niet heel veel spannend en gesurft wordt er al helemaal niet. Jammer. Het is al vrij laat en we moeten nog 1,5 uur terug reiden naar Kissimmee dus zetten we koers richting ‘huis'. Onderweg eten we bij Golden Corral, een buffet restaurant waar meer dan genoeg keuze is, vooral het toetje is heerlijk, er is zelfs een chocolade fondue fontein!! Zoals elke avond komen we weer helemaal moe maar voldaan terug in de villa en liggen binnen no time weer in coma. Morgen gaan we shoppen!!

Day 7: Kissimmee - Orlando

Vandaag gaan we naar Universal studio's. We wilde eigenlijk op tijd gaan, maar omdat we nog best wel bek af zijn en Eline zich nog minder goed voelt dan gister besluiten we het rustig aan te doen. We ontbijten lekker langs het zwembad, zwemmen wat en lezen een boekje in de zon.

Rond 12.00 vertrekken we naar Universal. Bij de splitsing van Universal Studio's en Universal's Island of adventures valt het op dat het bij Universal studio's veel rustiger lijkt. We hebben gelijk! Er zijn nauwelijks wachtrijen bij de attracties, 15 minuutjes is het langst dat we hebben moeten wachten, heerlijk!! Het is weer een zonnige warme dag vandaag, maar het is echt heel goed uit te houden. We hadden gelezen dat de warmte in florida erg vochtig en niet uit te houden was, maar we vinden het heerlijk! (zelfs Bo!). Dit is trouwens wel echt ons park, alles heeft te maken met film en muziek, we zien zelfs de Blues Brothers optreden met Aretha Franklin in het voorprogramma ;).

Om 17.00 kijken we de parade met Spongebob en Patrick, de karakters uit Verschrikkelijke ikke, Dora en Diego en nog meer.

Erg leuk gedaan! We doen nog de laatste attractie die we nog niet gedaan hebben en zetten dan koers naar Universal Island of Adventures. We kunnen 2 dagen ‘parkhoppen' dus dat is ideaal. Eline heeft op het Florida forum gelezen dat de wachtrijen bij de Harry Potter attractie soms kunnen oplopen tot 2 uur! Dus we hopen dat ze nu een stuk minder lang zijn aangezien het al avond is. We lopen dus meteen door naar het Harry Potter gedeelte en we hebben gelijk! De wachtrij is maar 20 minuten, maar je moet langs allerlei bewegende schilderijen en geprojecteerde pratende karakters uit de films dat je niet eens door hebt dat je in de wachtrij staat. Voor we het weten zitten we vast geklemd in een stoel en zoeven we door de wereld van Harry Potter. Erg gaaf gedaan!! Het is een combinatie van de droomvlucht (alleen wordt je flink op en neer geschud) en geprojecteerde en 3d achterige filmprojecties waardoor het echt lijkt alsof je door de wereld van Harry Potter vliegt, je speelt zelfs een potje zwerkbal mee. We lopen nog door Hogsmeade maar aangezien we nog terug komen in dit park kijken we niet uitgebreid rond. We lopen naar de City Walk, het gedeelte tussen de 2 parken met winkels en restaurants. Bo heeft zijn nieuwe slippers aan en loopt als een oude opa, zijn voeten vinden het wel genoeg geweest. We eten Bij Bob Marley, a tribute to freedom. Dit restaurant is volledig geweid aan Bob Marley en Jamaica. We eten weer erg lekker en we zitten onder een patio waardoor het heerlijk vertoeven is, met op de achtergrond hoge palmbomen. Hierna lopen we naar een surfwinkel waar Bo een paar Vansjes koopt, hij wilde deze schoenen toch al en hierdoor kan hij weer een beetje normaal lopen. We lopen terug naar Universal Studio's, want om 21.00 is hier nog een afsluiting van de dag ter ere van 100 jaar film. We zijn precies op tijd en zoeken een plekje langs het water; er wordt op een groot scherm allerlei scenes uit verschillende filmklassiekers gedraaid, ondersteund door gekleurd opspuitend water, harde muziek en spetterend vuurwerk. Het is weer heel Amerikaans om zo uit te pakken, maar ook wel heel erg leuk! We strompelen hierna terug naar de auto en Eline waagt zich voor het eerst op de Amerikaanse wegen omdat Bo's voeten echt overleden zijn nu (later blijkt zijn ene voet vol blaren te zitten en op de andere een grote bloedblaar te zit, dat wordt nog leuk de komende dagen).

Day 6: Kissimee, Orlando

Na een redelijke rottigenacht slaap (Eline is behoorlijk verkouden/ziekjes en loopt de hele nacht te snotteren) ontbijten we lekker met bagels, aardbeien en yoghurt langs het zwembad en rijden dan richting Seaworld. Het is weer prachtig weer, zeker 30+ graden, maar door de wind is het best uit te houden. Omdat we vroeg zijn staan er nog niet zo'n lange rijen bij de attracties, dus we lopen eerst naar de Mantra, maar deze is nog gesloten, dan naar devolgende achtbaan. Dezeis super leuk en doordat het nog zo rustig is doen we hem nog een keer. De rest van de dag zien we alle shows, met de Orka's, dolfijnen en de huisdieren, we aaien roggen en gaan uiteindelijk in de Mantra, een achtbaan waarin je op je buik ligt en je als een rog over de baan gaat. Dood-eng maar wel erg leuk!

Aan het eind van de middag rijden we terug naar de villa waar we even lekker het zwembad in springen met een koud drankje.

Tegen de avond gaan we eerst naar Bo's favo winkel, de Ross, hier scoort hij wat t-shirts en een paar nieuwe schoenen en ook Eline koopt een broekje en een truitje. Hier komen we nog terug! Daarna gaan we naar de Walmart die vlak bij ons huis ligt, bij deze Walmart hebben ze ook verse spullen (brood/vlees/groente) dus dat is erg handig! (de ‘gewone' Walmart's hebben dit niet). We halen wat voor het avondeten, aangezien het al 21.00 geweest is en het ons wel makkelijk lijkt om dus thuis wat te eten. Ook halen we wat dingen zodat Eline zo min mogelijk last heeft van haar verkoudheid, een normaal mens hoort nu in zijn bed te liggen, maar daar hebben we hier natuurlijk helemaal geen tijd voor. We eten thuis ons eten op met als toetje Ben en Jerry's ijs, yammie!